Eötvös iskolások a cserháti Kerékpáros Vándortáborban
2023-07-17 - Az Eötvös Iskolával eredményesen pályáztunk ebben a tanévben az Aktív Magyarország" programjához tartozó Kerékpáros Vándortáborra, és ennek eredményeképpen huszonöten bringázhattunk a Cserhát lankás völgyei és dombjai között egy 200 kilométeres túrán.
A sikeres kerékpározás érdekében 34 km-es próbatúrát szerveztünk a Velencei-tó körül, melynek felénél a Katonai Emlékparkban vettünk részt interaktív foglalkozáson lézerpuskalövészettel fűszerezve. Második alkalommal a kerékpáros közlekedés szabályait betartva gyakoroltak a tanulók, a városban bringáztunk, érintve az Óváros Duna-partját is.

Az előkészületeket követően végre elérkezett a nap és elindultunk vonattal Somoskőújfalura a kiindulóállomásunkra. Háromféle vonattal és pesti metrózással elértük úti célunkat, ahol a szállásunk elfoglalását követően helytörténeti sétát tettünk. Ezt követően megkaptuk a jó minőségű teleszkópos bicikliket, és a nagy emelkedőkön ki is próbáltuk együtt a csoportos bringázás szabályainak betartásával.

A második napon Baglyaskő várát nézhettük meg és nagyon érdekes kirándulást tettünk az ipolytarnóci Geológiai tanösvényen, ahol a 20 millió éves őskörnyezetet tekinthettük meg. A látogatás látványos 4D-s mozgószékes mozival zárult.

Másnap útközben megállva végigmentünk a Páris-patak szurdokvölgyében, amely földrajzilag is nagyon látványos és érdekes kirándulás volt. A következő megállóhely Hollókő volt, ahol a 17-18. században kialakított falu történetét hallhattuk meg, ezt követően részt vettünk ásványkiállításon és kézműves sajtokat is megkóstolhattunk. A szállásunk Felsőtoldon volt, ahol finom töltött káposztával vártak bennünket, nagy örömünkre.

A negyedik napon 32 km-t kerekezve Terénybe érkezvén megmásztuk Szanda várát, amely nagyon jó gyalogtúra volt, aminek végén megértettük, hogy miért csak csellel lehetett elfoglalni a várat. A vacsora paprikás krumpli volt, amelyet együtt készítettünk el; dr. Brauswetter Viktor szakácstudását dicséri, hogy a vacsora végén üres maradt a bogrács, miután mindenki jóllakott. Terényből 31km-t Bánkra tekertünk, ahol a helyi kemping faházait elfoglaltuk, és alig vártuk, hogy a nagy melegben fürödhessünk a Bánki-tó kellemes vízében. A gyönyörű tóban felállított műanyagdokk és a vízi biciklizés jó lehetőségeket kínált az úszás és a labdázás mellett. Közben jót pihenhettünk az árnyas fák alatt, s azután várt ránk a finom húsleves és a rántott hús a vacsoránál.

A hatodik napon következett a tábor leghosszabb, 58 km-es távja, melynek célja Balassagyarmat volt.  Útközben sokszor megálltunk kulacsainkat megtölteni, közben kisebb eső is elkapott bennünket. Az út különlegessége volt, hogy Ipolyhídvég és Tótgyarmat között szlovák területen bringáztunk, ahol sokszor találkozhattunk a magyar történelmi múltunk emlékeivel. Balassagyarmatra érkezve leadtuk a bringáinkat, és ezután meghallhattuk a bátor város múltját, majd megnéztük a 200 kerékpárt tartalmazó nagyon érdekes kerékpár kiállítást.

A hetedik napon délelőtt a városi strandra sétáltunk el, ahol szabadtéri sakkozásra, minigolfozásra és strandröplabdázásra is lehetőség volt az úszás mellett, közben jégkrémtortákkal megünnepeltük Flóra születésnapját. Délután háromszori átszállással Pesten keresztül vonatoztuk Battáig, ahol a szülők már nagyon várták gyerekeiket az állomáson.

Köszönjük a segítséget, dr. Brauswetter Viktornak és Szabó Zoltán Sára lányának, akik sokat tettek a tábor jó hangulata és sikeressége érdekében.
Külön köszönet a Remény Bajnoka Alapítványnak, hogy hozzájárult a gyerekek tábori költségeihez.

Hazafelé utazva a gyerekek már nagyon kíváncsiak voltak, hogy jövőre melyik útvonalra pályázunk; lesz még addig időnk, hogy kiválasszuk a számunkra legjobbat a 13 útvonal közül.