Zümi vagyok, indulhatunk?!
2022-11-11 - Második alkalommal született döntés a Százhalombattai Arany János Iskola és Gimnáziumban arról, hogy részt veszünk a "Programozás és digitalizálás gyermekek és fiatalok számára Európában – Meet and Code" című eseményen.
Pályázatunk sikeres volt, újabb rendezvénnyel gyarapítottuk hagyományaink körét. Ezúttal is a programozás, az algoritmikus gondolkodás fejlesztése szerepelt céljaink között.
A robotika és annak kísérőfeladatai a 2018-2019. tanévtől szerepelnek intézményünk informatikai, illetve digitális kultúrával kapcsolatos tevékenységei között. Úgy gondoljuk, jó döntést hoztunk, amikor játékos formában, padlórobotok használatával kezdtük fejleszteni tanulóink térbeli tájékozódását, logikus, algoritmikus gondolkodását.
Az eltelt évek alatt eszközeink folyamatosan gyarapodtak. Ebben a tanévben már Zümi, a méhecske, Kami, a kis kaméleon és Botley, a programozható padlórobot is várja a gyerekek utasításait. Kicsik és nagyobbak örömére a Scottie Go! képességfejlesztő játék mellé megérkezett a Headu-család Kódolj könnyedén! logikai fejlesztődoboza is.
Eszközeink megvásárlásához, a padlórobot-géppark bővítéséhez az anyagi forrásokat a Meet and Code pályázat elnyerése és az Aranykapu Alapítvány támogatása tette lehetővé. Nagy segítségünkre volt a tervezésben és a megvalósításban a kuratórium részéről Czakó Nicolette, az alapítvány titkára.  
Egy nagyszabású rendezvény is kapcsolódott a pályázathoz, melyet a tavalyi online program után, idén sikerült személyes jelenléttel megvalósítanunk; október 20-án a  Sajátos Nevelési Igényű Tanulók Tagozatára járó diákjaink együtt dolgoztak az alsó tagozatos gyerekekkel. Kódokkal megjelenített útvonalakon haladtak, különböző városi intézményeket kerestek fel, vagy éppen maguk tervezték meg a logikus, optimális lépéseket. Reményeink szerint a csapatmunka, az élménypedagógiai elemek használata, a tanulásban akadályozott és a többségi osztályokban tanuló diákok együttműködése minden résztvevőnek hasznára vált. Képzeletbeli, a térképek segítségével megvalósított városi sétánkon elkísért bennünket Gyapi, Százhalombatta kabalafigurája is. Ezért a lehetőségért a Barátság Kulturális Központ igazgatójának, Szigetvári Józsefnek tartozunk köszönettel!
A pályázaton elnyert összeg lehetővé tette, hogy a fejlesztő játékokon kívül mikroportokat vásároljunk. Ezek az eszközök rendezvényeink színvonalasabb technikai lebonyolítását teszik lehetővé. A beszerzés során ebben az esetben is számíthattunk az Aranykapu Alapítvány segítségére. Köszönjük!
Pályázati eredményeink és a sikeres rendezvényeink további kreatív munkára "kódoltak" bennüket. Már a következő tanévre gyűjtjük az ötleteket!
Bánfalvi Éva
alsó tagozat intézményvezető-helyettes