Gyorsabb, biztonságosabb vasúti közlekedés Kelenföld és Százhalombatta között
2021-10-13 - Átadták a Kelenföld és Százhalombatta között megújított vasúti pályát október 12-én. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) beruházásában megvalósult 53,8 milliárd forintos fejlesztéssel a vonatok óránként 120 kilométeres sebességgel közlekedhetnek a 20,5 kilométer hosszú Pest megyei szakaszon. Az Háros vasútállomáson tartott ünnepségen Százhalombatta képviseletében részt vett Bóna Zoltán országgyűlési képviselő és Török Sándor alpolgármester.
A NIF Zrt. tájékoztatása szerint a beruházása keretében nyolc megállóhelyet, állomást építettek át, amelyek körzetében kerékpártárolókat alakítottak ki, liftek segíti az utasokat. A vonatforgalom szabályozását modern, emelt sebességű térköz és állomási elektronikus berendezések szolgálják, valamint teljes hosszban átépült a felsővezeték-rendszer, 14 km zajvédő fal létesült. A beruházás uniós és hazai forrás felhasználásával, az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz támogatásával valósult meg.
A százhalombattai állomás épülete év végére készül el teljesen, ekkortól működik majd az utastájékoztató rendszer is, a peron-lifteket rövidesen üzembe helyezik.
 
Bóna Zoltán, Pest megye fejlesztéséért felelős miniszteri biztosa, Pest megye 8-as számú választókerületének országgyűlési képviselője a százhalombattaiak nevében kiemelte, hogy bár sok nehézséggel járt a fejlesztés, a városban és a környéken élők a vasúti beruházásokkal új lehetőségekkel gazdagodnak, örömmel vehetik birtokba a modern rendszert. Megújult a vasútállomás és a parkoló, valamint járdák, bicikli utak és az ipari parkba vezető felüljáró létesült. Összességben jelentősen javult az egye növekvő agglomerációs vasúti közlekedés színvonala.
 
Török Sándor Százhalombatta alpolgármestere a Halom TV-nek elmondta, a fejlesztés nagyon sok pozitívumot hozott a településnek, amely lassan Budapest elővárosává növi ki magát. Sokkal gyorsabbá és komfortosabbá vált a főváros megközelítése a beruházás révén.
 
Aradszki András, Pest megye 1-es számú választókerületének országgyűlési képviselője rámutatott, hogy a vasút reneszánszát éli, választókerületét több vasúti vonal felújítása is érintette. Sokan járnak dolgozni Érdről Battára és fordítva, az ő közlekedésük is sokkal könnyebbé vált.
 
Mosóczi László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkára hangsúlyozta, a jövő közlekedési eszköze a tiszta, energiahatékony vasút, amelynek versenyelőnye leglátványosabban a nagyvárosok vonzáskörzetében mutatkozik meg. A MÁV-Start a fővárosi agglomerációban szállítja a legtöbb utasát, és innen származik bevételeinek legnagyobb hányada is. Az államtitkár hozzátette: a 2021-ben átadható Budapest elővárosi vasúti fejlesztésekre összesen mintegy 300 milliárd forintot fordítanak. Szólt arról is, hogy lényegében elkészült a most átadott szakasz Pusztaszabolcsig tartó folytatása is, a menetrend szerinti forgalomba helyezés az év végéig várható. A tervek szerint a jövő év végéig befejeződnek a biztosítóberendezéseket érintő munkák is Kelenföldtől egészen Pusztaszabolcsig.

A képen, (b-j): Aradszki András és Simicskó István KDNP-s országgyűlési képviselők, Mosóczi László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) közlekedéspolitikáért felelős államtitkára, Homolya Róbert, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója, Bóna Zoltán fideszes országgyűlési képviselő, Pest megye fejlesztésért felelős miniszteri biztos és Kikina Artúr, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. vasútfejlesztési igazgatója (MTI fotók)