Megnyílt a felüljáró
2021-05-27 - Ünnepélyes keretek között nyitotta meg a százhalombattai ipari parkba vezető, Iparos úti felüljárót Kikina Artúr, a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. vasútfejlesztési igazgatója és Vezér Mihály polgármester, május 27-én.
Kikina Artúr elmondta, hogy a Százhalombatta-Ercsi közötti elágazás vasútvonal fejlesztés eredményeként az eddigi kettő helyett már négy vágány áll rendelkezésre, ezért a szintbeli átjárás kevésbé lenne biztonságos. A műtárgy megépítése azért is indokolt volt, mert a szakaszon 160 km/órával közlekednek majd a vonatok 2022 végétől, ilyen sebességénél pedig már nem is működhetne a korábbihoz hasonló útátjáró. Aluljáró helyszűke, valamint a vízelvezetési nehézségek miatt nem jöhetett szóba. A felüljárót a vezetékek figyelembevételével viszonylag magasra kellett helyezni, ezért két ívből álló rámpás megközelítést alakítottak ki. A felüljáró két, 3,5 méter szélességű forgalmi sávval épült meg. Az Iparos út bal oldalán kerékpárút, jobb oldalán járda épült, kapcsolódva a Városkapu úti körforgalomnál és annak csatlakozásainál lévő ilyen szakaszokhoz.
 
Vezér Mihály örömét fejezte ki, hogy gépjárművel, kerékpárral, valamint gyalogosan is gyorsabbá és biztonságosabbá vált az ipari parkba való közlekedés, továbbá a 6-os útról is könnyebben megközelíthető Százhalombatta. A vasútfejlesztésnek köszönhetően nemcsak sokkal korszerűbb körülmények között utazhatnak a lakosok, hanem csökkent a zajterhelés Urbáriumban és Újtelepen, miután hatékonyabb és hosszabb zajvédőfal épült a korábbi helyett.
A polgármester újságírói kérdésre felidézte, hogy az önkormányzat mindig igyekezett biztosítani a gyalogos átjárást az építkezés alatt, ami nem volt könnyű, mert gyorsan zajlottak az események és kevés információ állt rendelkezésre. A NIF-el egyeztetve sikerült ideiglenes átjárót kialakítani, illetve a város által finanszírozott külön buszjárat is indult az ipari parkba a munkavállalói igényekhez igazodva.
Az önkormányzat ingyenes vagyonjuttatás keretében megkapja az államtól a felüljárót, ami pozitívum, mert gyarapszik a város, ez ugyanakkor karbantartási terhet is jelent, mert rendszeresen kaszálni kell a területet, a későbbikben pedig - a garancia lejártával - kátyúzás és szerkezeti felújítás is szükségessé válhat - tette hozzá Vezér Mihály.
 
Az átfogó vasútfejlesztés a Budapest-Kelenföld állomástól Pusztaszabolcsig tartó szakaszra terjed ki, európai uniós és hazai forrás felhasználásával, az Innovációs és Technológiai Minisztérium megbízásából, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában. Százhalombattáig már elkészült a sínpálya, a további vonalon három beruházási terület különül el. Az egyik a Százhalombatta és Ercsi közötti, várhatóan júniusban műszaki átadásra kerülő nyomvonalbővítés, amelynek része a még folyó battai állomás átépítése, a másik pályaépítési vállalkozói szerződés az Ercsi és Pusztaszabolcs közötti, már elkészült szakaszt fedi le, a harmadik - kevésbé látványos - tender pedig a biztosító berendezés és a sűrű, nagy sebességű közlekedést lehetővé tévő vonat befolyásoló rendszer telepítését foglalja magában. Előbbi munkálatai ez év végére, utóbbié jövő decemberre fejeződik be, ekkortól lép életbe a maximális sebességhatár.
A százhalombattai állomás épülete idén nyáron nyílik meg teljes körűen az utazóközönség számára. Ötvenöt cm magas peronok, peronaluljárók, tetők, rámpák, és liftek létesülnek, korszerű térvilágítással. A felsővezeték-rendszer teljes hosszban átépül.