Harmadik hely az országos robotika versenyen
2021-01-17 - "A digitális világot meg kell ismerni, hogy az előnyeivel élni lehessen". Az Arany Iskolás diákok pedig olyan versenyzők, akik a fenti gondolattal már tisztában vannak.
Iskolánkban az informatikai arculat kialakítása 2014-ben kezdődött a nyolcosztályos gimnázium emelt óraszámú informatika képzésének elindításával. Az évek teltek és azt tapasztaltuk, hogy az informatika egyre kiemeltebb, egyre fontosabb kompetencia végzőseinknél. Az is bebizonyosodott, hogy minden gyerek – legyen az bármilyen korú – rendkívül motiváltan foglalkozik ezzel a tantárggyal. Így 2018-tól a tantestület egyetértésével elindítottuk első osztálytól is az emelt óraszámú informatika-robotika képzést. Célunk, hogy 1-12. évfolyamig tanulóinkat az algoritmusokban történő logikus gondolkodásra neveljük. A logikai feladványok, matematikai, logikai-, kombinációs alapkészségeket fejlesztő feladatok sokrétűen segítik a későbbi programozási tanulmányokat, de bármely más tervezői, logisztikai és egyéb hétköznapi feladatok elvégzését is. Az oktatáshoz szükséges eszközöket (Bee-bot padlórobotok, Arctec és Lego robotok) partnereink a szülők és az Aranykapu Alapítvány segítségével szereztük be. Ezekkel az eszközökkel már versenyekre is felkészíthettük tanulókat robotika szakköreinken, ahonnan a gyerekek nem akarnak hazamenni. A szakköröket tehetséggondozás céljából, mint Akkreditált Kiváló Tehetségpont is nagy örömmel indítjuk. Legújabb versenyeredményünk az országos 3. hely gimnáziumi csapatunkkal az EDU Robotics CUP országos online robotika versenyen.
 
A 2020. januárjában kiírt nemzetközi robotikaversenyt a szervezők a kialakult vírushelyzet miatt törölték. A szervezők magyarországi csoportja az Edutus Egyetemmel karöltve megszervezte helyette az első EDU Robotics CUP országos online robotika versenyt, amelyre egy háromfős csapatot tudtunk nevezni. A fiatalok nagy lelkesedéssel folytatták a felkészülést Valkainé Major Gabriella kolléganőnk segítségével, hiszen az eredeti versenyre már tavaly szeptember óta készültek. A cél nem, csak a feladat változott. A versenyfeladat egy robot megépítése és felprogramozása volt, azzal a céllal, hogy a versenypályán minél több előírt feladatot el tudjon végezni. A feladat megadásától számítva 3 nap állt rendelkezésükre, hogy elkészüljenek a versenymunkával, amelyről egy filmet kellett a bíráknak elküldeni. Időt és energiát nem kímélve sikerült a megadott időre elküldeni a filmet. A későbbi eredményhirdetésen derült ki, hogy a 125 csapat és egyéni versenyző között diákjaink munkája kategóriájuk 3. helyezését nyerte el, amivel lehetőséget nyertek egy későbbi Világversenyen való részvételre.
 
A csapat tagjai: Kádár Botond, Pletser Lilla és Vágó Péter 11.b osztályos, tehetséges tanulóink, akikre nagyon büszkék vagyunk és velük együtt felkészítő tanárnőjükre is.
 
Manapság tovább erősödik az informatika szerepe életünkben, ha akarjuk, ha nem. Digitális oktatás, digitális munkarend, on-line feladatvégzés stb., elengedhetetlenül kapcsolódik mindennapjainkhoz, így mindenkinek szüksége van a minél magasabb színvonalú ismeretekre és minél mélyebb tudásra. Most érezzük, jó döntés volt a 2014-es döntés, az informatikai arculat kialakítása és annak folytatása. Az oktatásban az eredmények viszont csak lassan érkeznek, de az alapos munka, a tapasztalati tőke alkalmazása mindig meghozza azokat. Bízunk abban, hogy ez a tehetséggondozásunk színvonalát is elismerő versenyeredmény csak a kezdet.
 
                                                                             Horváthné dr. Hidegh Anikó, intézményvezető