Gólyanap másképp, avagy ismerkedés a SZISZKI-ben
2020-09-07 -
Már hónapok óta tervezték, pólókat rendeltek, feladatokat gyártottak, aztán az élet (vagy inkább a vírushelyzet) felülírta mindezt. Nem volt két nap, csak osztályonként másfél óra, nem voltak Velencén, csak az iskolában, de az "óra végén" mindenki örömmel ment haza. Köszönjük minden szervezőnek, osztályfőnöknek és gólyának - az alábbi írásokkal együtt!

Gyerekszemmel
"Nekem nagyon tetszett, jól éreztem magam. Ahhoz képest, hogy 1,5 órás (volt), tartalmas volt." (9.G)

"Tetszett a mai nap. Jó volt, hogy nem mi válogattuk, hogy kivel legyünk egy csapatban, mert így adódott alkalmunk ismerkedni. Vicces, kreatív feladatok voltak. Kaptunk már ma jó sok infót. Jó volt, hogy beült hozzánk egy nagyobb, aki tudott saját tapasztalatokat mondani, így még jobb, viccesebb volt az egész. Nagyon várom, hogy megismerjem jobban az osztályt. (Kozma Aletta 9.C)

"Eleinte féltem, hogy milyen lesz az osztály, és hogy nem fogok tudni beilleszkedni, de a kételyeim gyorsan elszálltak. Az osztálytársaim kedvesnek tűnnek, és szerencsések vagyunk, hogy ilyen segítőkész osztályfőnököt kaptunk. Nagyon jól éreztem magam ez alatt a kis idő alatt, és már várom, hogy elkezdődjön az iskola.(Tóth Izabella Tifani 9.C)
"...a gólyatábor kellemes, vicces élményként marad meg emlékeimben. Azt sajnáltam, hogy kevés időnk volt jobban megismerkedni. Szimpatikus volt, hogy a "dökösök" ilyen pozitívan álltak hozzánk, és feldobták a mi hangulatunkat is." (9.G)

"A 2020/2021-es tanév SZISZKI-s gólyatábora  nagy izgalommal töltött el. A vírushelyzet sajnos nem engedte a hosszabb programokat, de én így is nagyon jól éreztem magamat. Kezdetként bemutatkozott leendő osztályfőnökünk, Ács Éva néni, és elmondta az alapvető elvárásokat. Aztán körbevezetett minket az iskolában. A későbbiekben pedig kezdetét vette egy nagyon fárasztó, de egyben tréfás vetélkedő. Különböző labdával történő feladatok, egyensúlyozás, futás. A végén egy verset kellett írni már előre megadott szavakkal. Az eleje nehezen indult, de a végeredmény nagyon humoros és vidám lett. Az osztálytársakkal is nagyon jól kijöttem, az első benyomásom az iskoláról pozitív, mindenki kedves és segítőkész volt!" (Szecskó Dóra 9.NyD)

"Ha csak másfél órára is, de már első napon megismerhettem az iskola fontos helyiségeit, és pár szórakoztató csapatjátékból sem volt hiány. Kedvencem volt a tojás egyensúlyozása kanálon, és a végén még egy rövid verset is írhattunk az iskoláról." (Kiss Vivien 9.A)
 
Osztályfőnökként
"A gólyatábort a vírushelyzetben csak jelképesen tudtuk megtartani. A szűkre szabott 90 perc, ami egy-egy osztálynak jutott, arra volt elég, hogy az osztály tagjai legalább egyszer lássák egymást a tanévkezdés előtt. Az első találkozást az iskola udvarán tartottuk, ahol nem kell maszkot viselni, hogy láthassuk egymás arcát. Rövid bemutatkozás, ismerkedés után megnéztük, hol lesz az osztálytermünk, hova kell szeptember 1-én jönni. Ezután a "dökösök" tartottak egy egyórás csapatépítő vetélkedőt, ahol különböző fizikai és szellemi feladatokat kellett megoldani. A gólyák lelkiismeretesen végrehajtottak minden, rájuk kiszabott feladatot. Nagyon hiányzott a sok egyéb program, amit egy normál gólyatáborban élvezhetnek a gólyák. Ez a kevés idő azért talán arra jó volt, hogy ne idegenként érkezzenek szeptember 1-én az iskolába. (Győriné Lajkó Lívia 9.G of.)
 
"A hetedik osztályfőnökségem indulása beleillik a hetes szám misztikumába. Semmi sem úgy van, mint eddig volt. Nincs gólyatábor, csak másfél óra találkozó – maszkban - a gyerekekkel. Az időkeret rövid, talán ezért az izgalmam, drukkom nagyobb. Aztán augusztus 28-án reggel kezdenek érkezni a gyerekek. Mint a madarak, letelepszenek a tanteremben, és a maszkok fölött pislogó, várakozó tekintetekből rejtélyes módon valami nyugalom száll felém: minden rendben van, kezdhetünk. A gyerekek a vírushelyzet miatti nehézségeket a fiatalság rugalmasságával kezelték. A 9.A osztály derekasan helytállt a gólyanap első csapataként. Sorverseny, versírás, minden megvolt. A különleges szituációt, hogy pl. a többi osztály nélkül zajlik a gólyanap, hogy rövid az idő, nagyon higgadtan kezelték, ezzel erősen bizakodóvá tettek: együtt, összekapaszkodva meg tudjuk kezdeni a rendkívüli tanév feladatainak megoldását." (Major Patrícia 9.A of.)    (Összeállította: Trojkóné Horvát Ildikó)