Életünket, a körülöttünk lévő környezetet egyre inkább áthatja a robottechnika, nélkülözhetetlenné válik az algoritmikus gondolkodás. Ennek megalapozását az alsó tagozatban érdemes elkezdeni. A hagyományos tantárgyak megmaradnak, de a nevelés-oktatás folyamatában szükségessé válik új módszerek, eszközök használata.
Ahhoz, hogy tanítási gyakorlatunkat meg tudjuk újítani, "újrakódoljuk", nagyon fontos lépés az önképzés, a jó gyakorlatok megismerése. Ennek szellemében vettünk részt alsó tagozatban tanító kollégáimmal az ELTE-TÓK Digitális Pedagógiai Tanszékének Robotika, kódolás kisgyermekkorban című országos konferenciáján április 5-én.
Kiváló előadásokat hallgathattunk, bővítettük, korunk kihívásainak megfelelően aktualizáltuk ismereteinket. A gyakorlatban is megtapasztalhattuk, hogy a játszva, alkotva tanulásnak, az algoritmikus gondolkodásnak, a problémamegoldás megtervezésének, a kreatív csoportmunkának helye és szerepe van minden tanítási órán.
Példákat láttunk Zümi, a kis padlórobot, illetve a LEGO-robotok használatára. A játékok beemelése az oktatási folyamatba nem volt öncélú. Segített az összeolvasás technikájának elsajátításában, a matematikai műveletek sorrendjének megtanulásában, logikai játékok és társasjátékok megtervezésében. Ezeket a technikákat elsajátítva, diákjaink remélhetőleg eredményesebbek lesznek az ok-okozati összefüggések felismerésében, szövegkörnyezetbe tudnak ágyazni információkat és tapasztalataikat elemezve, alkotva tanulhatnak.
Minárovits Gáborné tanító, Arany János Általános Iskola és Gimnázium