Csak jövőre várható lezárás
2018-11-19 - Elhalasztották az Olajmunkás út lezárásával járó beruházást Százhalombattán – tájékoztatott a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.
A Százhalombatta és Pusztaszabolcs közötti vasúti pálya korszerűsítése két szakaszban valósul meg. A Százhalombatta – Ercsi elágazás közötti, 15,7 kilométeres szakasz felújítása keretében 12,98 kilométer hosszan teljesen új nyomvonalon épül ki a kétvágányú pálya. A pályabővítés miatt meg kell hosszabbítani a MOL Dunai Finomító környezetében található, vasút felett átívelő közúti hidat, amelyet az átépítés alatt le kell zárni a forgalom elől. A zavartalan közlekedés fenntartása érdekében új, ideiglenes híd épül a meglévő mellé, a csatlakozó terelő utakkal együtt.

Az ideiglenes híd építése nem zavarja a közúti forgalmat, és nappal a vasúti forgalom sem változik. A híd betolása miatt novemberben várhatóak éjszakai vágányzári időszakok.
Az ideiglenes hídhoz kapcsolódó terelő utak kiépítésének ütemezése megváltozott. A november 19-től tervezett – az Olajmunkás út lezárása mellett végezhető – munkálatokat 2019 elejére halasztották.

Miután elkészültek a terelőutak és az ideiglenes híd, ezeken keresztül lehet majd megközelíteni a Dunai Finomítót, amíg a meglévő híd átépítése zajlik.

Az Olajmunkás út lezárásának pontos dátumáról és az ideiglenes forgalmi rend kialakításáról előre tájékoztatni fog a NIF és a kivitelező.

A Százhalombatta és Pusztaszabolcs közötti vasúti pálya korszerűsítése, valamint az új elektronikus biztosítóberendezés, korszerű utastájékoztatási és távközlési rendszer kiépítése a beruházó tájékoztatása szerint jó ütemben halad. Az Ercsi elágazás – Pusztaszabolcs közötti szakasz korszerűsítése, a biztosítóberendezés és ETCS 2 kiegészítő munkálatok 2020 decemberében fejeződhetnek be. A Százhalombatta – Ercsi elágazás közötti szakasz átadása 2020 nyarán várható.

A beruházás eredményeként a korszerűsített vasúti pályán 120-160 km/h sebességgel haladhatnak majd a vonatok, és több állomás, illetve megállóhely megújul. A fejlesztés uniós és hazai forrás felhasználásával, a CEF (Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz) támogatásával, az Innovációs és Technológiai Minisztérium megbízásából, a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában valósul meg.