Ki itt belépsz
2018-07-23 - Három önálló kiállítással és négy eseménnyel mutatkozott be Fazekas Levente a nyár folyamán a fővárosban. Az idén 33 éves százhalombattai képzőművész eredetileg többet is, kevesebbet is akart. Végül nemcsak ő véli úgy: elégedett lehet.
Első önálló budapesti tárlatait még másik három helyszínre tervezte tavaly nyáron. Az életközépi válogatás bemutatását az Isteni színjáték koncepciója – pince, földszint, padlás - ihlette, az "élet" azonban úgy hozta, hogy a három – többé-kevésbé független galéria közül kettő – a MÜSZI és a Fiatal Képzőművészek Stúdiója – ellehetetlenült, pontosabban a jövőben "piacibb szemléletű profillal kerül hasznosításra". Mondhatnánk, hogy maradt a MAMŰ hatalmas szuterénja – pokolként -, de a gondolat túl messzire vezetne, Fazi pedig egyébként is utat tört magának és megtalálta a helyét.

A földszintre tervezett anyag márciusban került bemutatásra a BKK Lépcsőgalériájában "Elveszett purgatórium" címmel, majd május-júniusban nyílt meg a "Szimplapokol" elnevezésű válogatás a Magyar Műhely Galériában, amit a "Duplapokol" – Fazi eddigi legnagyobb önálló tárlata – követett a MAMŰ-ben június 15-től július 6-ig.

Azt már megint csak az élet hozta, hogy adódott közben még egy lehetőség. A Nagymező utcai Pizzicaban "Menekülés a mennyországból" címmel kaptak helyet Fazi festményei július 3-tól augusztus elejéig. A pizzéria-galériától nem vitatható el a "piacibb szemlélet", tulajdonosával az egyik megnyitón futott össze Fazekas Levente.  

Szerinte nagyon jól sikerült a fővárosi kiállítás-sorozat, amelynek köszönhetően számos galériatulajdonossal és idősebb művésszel beszélgethetett el. A népes megnyitókra és a MAMŰ-ben rendezett finisszázsra sok battai barát, ismerős, alkotótárs is elkísérte. Utóbbi eseményen Győrffy Sándor festő, grafikus – egyebek mellett a kortárs képzőművészeti műhely, de például a kapolcsi művészeti fesztivál egyik alapítója – azt mondta: Fazi igazán elégedett lehet.    

"Fazekas fejgúlái görögnek és dübörögnek, hiszen nem halottak, mert valamiféle paranoid következetességgel követik, lemozogják és elárasztják a nézőt – mondta Nemes Z. Márió, költő, esztéta a MAMŰ-ben kiállított nagyméretű képekről. A tömegsíráradás, tömegsír-migráció, tömegsír-honfoglalás elől nem lehet menekülni, ránk omlik a nekropolisz, a halál kilovagolt Perzsiából. Ez nem feltárás, hanem betemettetés, amikor nem hamleti kérdésekkel fordulsz a koponyához, hiszen a koponya individualitását, ahogy a tiédet is felszürcsöli a nekroeksztázis. Tömegsír ég helyett, tömegsír föld helyett, a horizontális és vertikális egyaránt beleomlik a húsgyári szingularitásba, mert a nevünk légió, de mindannyian a pokol gravitációját gazdagítjuk." A fotón: Fekete Angyal - 160x120cm - akril, vászon – 2018)