A tíz legjobb közé tart a Sziszki
2018-05-30 - Jelentősen javultak a százhalombattai Széchenyi szakgimnázium és gimnázium kompetenciamérési és versenyeredményei az elmúlt tanév során. A nevelőtestület határozott célja, hogy az intézmény az ország tíz legjobb szakgimnáziuma közé kerüljön – mondta el Málnási-Szász Myrtill igazgató.
"Utána néztünk, mely területeken kell erősítenünk ehhez, és megállapítottuk, hogy a kompetenciamérésben, a versenyeredményekben, a beiskolázásban és a továbbtanulási mutatókban kell jobbnak lennünk. Az első három tekintetében sikerült előre lépnünk. A továbbtanulásra vonatkozó adatokat nyáron tudjuk frissíteni, de bízunk az érettségizők sikerességében. Az eredményeket a honlapunkon is közzé fogjuk tenni július elsejétől."
A középiskolában az informatika szakgimnázium tagozat a legnépszerűbb. Erre nyolcszoros a túljelentkezés, de minden képzési programról elmondható, hogy komoly presztízse van, hiszen átlagosan 6,75-szörös túljelentkezésre és 142-es átlagpontszámra kell számítaniuk az intézménybe jelentkező felvételizőknek.

"Úgy tűnik, sikerült meggyőznünk a szülőket és leendő tanulóinkat arról, hogy érdemes kihasználni a szakgimnázium által kínált plusz lehetőséget, a szakképzettség megszerzését az érettségi mellé, hiszen öten, akiket a gimnáziumi nyelvi előkészítő képzésünkbe is felvettünk volna, a szakgimnázium nyelvi előkészítőjét, tizenegy hasonló esélyekkel induló felvételiző pedig a gépészet, illetve az informatika szakképzést választotta."

Bár a kompetenciamérésen az intézmény tanulói évek óta az országos átlag fölött teljesítenek, a 2017-es mérésen az eddigieknél is kimagaslóbban szerepeltek, amit az Oktatási Hivatal is kiemelt éves intézményértékelésében.

"Megismertettük a diákokkal a kompetenciamérés hátterét, bemutattuk nekik, miért fontos az iskola számára, hogy azt a teljesítményt nyújtsák, amire képesek. Ennek a koncepciónak persze elengedhetetlenül fontos eleme a visszajelzés, amit akkor kapnak meg, amikor elkészül a mérés kiértékelése."

Az országos kompetenciamérésen (OKM) különösen a szakgimnáziumi osztályok teljesítettek kimagaslóan. Matematikából és szövegértésből is a legjobbak közé kerültek.
"Magyarországon nagyon erős az összefüggés a tanulók társadalmi státusza és iskolai teljesítménye között. Egy tanulócsoport várható tanulmányi teljesítménye megbecsülhető az családi háttér átlaga alapján. Az OKM adatai azt is megmutatják, melyek azok az iskolák, amelyek jobb eredményt érnek el, mint az a diákok szociális háttere alapján várható volna, vagyis pedagógiai munkájukkal eredményesen ellensúlyozzák a tanulóik hátrányos helyzetét, és ezzel a társadalmi mobilitáshoz is képesek hozzájárulni. A magasabb átlagteljesítményű intézmények esetében ugyanez azt jelenti, hogy kiválóan építenek diákjaik biztos családi hátterére, és eredményesen gondozzák a rájuk bízott tehetségeket. Az országban az 1592 telephely között körülbelül 200 ilyen intézmény van, amelyek közé idén először a Sziszkinek is sikerül bekerülnie. Az eredményt a diákok szorgalma mellett a tantestület egészének köszönhetjük."

Az iskola versenyeredményei is jól alakultak a tanévben, diákjuk 1. helyet szerzett a 12. Országos középiskolai diáktárlaton, egy másik 4. lett az Angol ELT országos olvasási versenyen. Az idei országos tanulói gépíróversenyen 5. helyezést ért el a csapatuk, az országos "Szépírás a kézírás" versenyen három diákjuk kapott aranyminősítést. Hatodikak lettek az országos illemtanversenyen csapatuk, harmadik helyet szereztek a Pest megyei matematikaversenyen, a Szakmasztár országos szakmai megméretés elődöntőjén pedig egy 3. és egy 4. hellyel büszkélkednek. Emellett több sportágban országos döntős eredményeket tudhatnak magukénak.

"A honlapunkon található Iskolakrónikából az is kiderülhet az érdeklődők számára, hogy a komoly tanulmányi munka mellett a diákközpontú légkör nem változott. Rengeteg programra is jutott idő, mert a közösségi élményeket meghatározónak tartjuk tanulóink személyiségfejlődése szempontjából."