Érden, a Magyar Földrajzi Múzeumban jártunk...
2017-11-05 -
Hagyományainknak megfelelően, a hűvösebb időszak beálltával könyvtárba, múzeumokba, kiállításokra látogatunk el a Pitypangos Palántákkal. Így volt ez most is. Egy kedves meghívásnak tettünk eleget október 20-án délelőtt.

A Süni csoportosok helyi járatos busszal keltek útra, hogy újabb élményekkel gazdagodhassanak. Különleges esemény volt a gyermekeknek a menetrend szerinti buszon való közlekedés, hiszen a nagyobb létszámú, óvodai kirándulásokra mindig bérelt busszal indulunk el.   Ebben a helyzetben is sokat tanultunk, hiszen több illemszabályt kellett betartani, amiről előtte sokat beszéltünk a csoportban.

A múzeumba érkezve már várt bennünket Anett néni, aki először az ősemberek bemutatásával, majd egy rövid mesével kezdte az időutazást, amely egy eltűnt kismackóról szólt.

Mint minden mese, ez is jól végződött, hiszen a kismackót megtalálták, a barlang mélyén kezdte meg téli álmát, mint a "szófogadó kis bocsok’’.

Ezután Anett néni képkirakóval inspirálta a gyerekeket, amely az ősember tűzrakó helyét ábrázolta.   A képkirakózás után megtapinthattunk igazi őskori csontokat, és "vadászhattak’’ a gyerekek különböző állatokra. A képkereső, -gyűjtögető versenyben a lányok bizonyultak ügyesebbnek. Nem véletlen, hiszen az őskorban is a nők dolga volt ez a tevékenység. Végül mindenki lerajzolhatta a saját barlangrajzát.  A színezők, párosítólapok gazdagították az ott töltött időt.

Igazi időutazáson vettünk részt, amely során különleges, újszerű élményekkel lettek gazdagabbak óvodásaink. Köszönjük a múzeum dolgozóinak ezt a szép délelőttöt!