A 6.b Ferihegyen
2017-10-04 -
Az ofő (Kriszta néni) szeptember elején megkérdezte tőlünk, hogy lenne e kedvünk egy Ferihegyi repülőtéri látogatáshoz. Mi határozott igent mondtunk. A kirándulásra szeptember 25-én délután került sor. Csodálkozva láttuk, hogy egy retro Maléves busz jött értünk, ami nagyon tágas és kényelmes volt. Először meglátogattuk a repülőtéri múzeumot, ahol régi gépeket nézhettünk meg kívülről és néhányat belülről is. Nem is gondoltuk, hogy milyen szűk és kényelmetlen lehet egy pilótafülke.

Utána többszöri megállás és átvizsgálás után bemehettünk a repülőtér területére, ami hatalmas, 14 hektárnyi terület. Megtekintettük a teherszállító gépeket, a leszállópálya mellől nézhettük az érkező és induló járatokat. Elmentünk a tűzoltóbázisra, ahol láttuk Európa jelenlegi legkorszerűbb tűzoltóautóját. Elvittek minket az egyik "fapados járat" indulása előtti feladatok bemutatására, megtudhattuk, mi az a hangágyú és hogyan védekeznek a kifutópályára betévedő állatok ellen.

Kísérőnk Székely Balázs, a Kossuth rádió szerkesztő-riportere volt, aki minden apró titkot és repüléssel kapcsolatos történetet megosztott velünk. Nála többet nem sokan tudnak TU-154-esről, Aerbus-ról, Bombardier-ről és a Boeingekről.

Nagyon fárasztó, de nagyon érdekes volt ez a kirándulás. Ajánljuk mindenkinek, aki érdekességeket szeretne látni és hallani.