Továbbra is tájékoztatást követelnek a szocialisták
2017-09-08 - Másfél hét alatt közel ezer visszajelzést kapott a százhalombattai MSZP arra a kérdésre, hogy igényelnének-e az utasok a jelenleginél teljesebb informálást a térségben folyó vasútfejlesztésről. Az előttünk álló négy évben rendszeres járatkimaradásokra, késésekre és vágányzárra lehet számítani a Kelenföld – Pusztaszabolcs vonal korszerűsítése miatt, de a MÁV Start és a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. hónapok óta nem reagál érdemben arra a kérésre, hogy tartsanak az utasok számára helyben tájékoztató fórumot. 
Asztalos Dezső, az MSZP százhalombattai szervezetének elnöke és Stefanik Zsolt, a 8. számú választókerület országgyűlési képviselőjelöltje tegnap sajtótájékoztatón jelentette be: a több száz igen szavazat feljogosítja őket, hogy az MSZP-s parlamenti képviselők kikényszerítsék a "tisztességes és mindenki számára elérhető" tájékoztatást egy lakossági fórumon, amilyenre egyébként Érden már az év elején sor került.

A százhalombattai MSZP a honlapján és a Facebook profilján bocsájtotta szavazásra a kérdést, igényelnék-e a vonattal utazók a tájékoztatást a felújítással kapcsolatban, amelyet a pártszervezet már a tavasszal is nyilvánosan követelt. Jelzéseikre, leveleikre azonban nem kaptak érdemi választ. Mint mondták, a tanévkezdéssel nyilvánvalóvá vált, hogy máris tarthatatlan az ingázók helyzete. A kiszámíthatatlanul közlekedő vonatok miatt átkényszerültek a buszjáratokra, amelyek túlterheltté váltak.   Nem életszerű, hogy egy utazó minden reggel egy – egyébként meglehetősen bonyolult – honlapról próbálja kideríteni: mikor is kellene iskolába/munkába indulnia, hogy időben beérjen.

Stefanik Zsolt hangsúlyozta: remélik, mielőbb sikerül szót érteni az illetékesekkel, és hiteles tájékoztatást fognak kapni a battaiak. Kiemelte azt is: nem a felújítással van problémájuk, mivel az nagyon időszerű és szükséges a térség számára, de tisztelni kellene annyira az utazókat, hogy felvilágosítsák őket: hogyan lesz megoldva, hogy eljussanak a munkahelyükre vagy az iskolába.

Asztalos Dezső elmondta, minden próbálkozásuk ellenére hivatalosan nem kaptak tájékoztatást, de vasutasokkal, buszsofőrökkel beszélgetve kiderült: ha a városunkat is érintő szakasz rekonstrukciója is elkezdődik, óránként több száz utast kell majd eljuttatni Érdre vagy Kelenföldre közúton. A problémákat csak tetézi, hogy a helyi autóbuszközlekedést nem hangolták össze a vonatokkal, vagyis a gond már ott elkezdődik, hogy miként jut ki valaki a vasútállomásra.