Nem a NAV kér személyes adatot telefonon!
2017-08-04 - Egy adózó bejelentése szerint ismeretlen személy a Nemzeti Adó- és Vámhivatal nevében telefonál és bankszámla-adatokat kér. A telefonban udvarias hang közli az ügyféllel, hogy túlfizetése van az adóhivatalnál, de azt csak nevének és bankszámlaszámának megadását követően tudják utalni.
A NAV telefonon soha nem értesíti ügyfeleit, és soha nem kér bankszámlaszámot, vagy egyéb bizalmas adatot! Kéri, hogy ha valaki ilyet tapasztal, haladéktalanul tegyen bejelentést bármelyik igazgatóságán, illetve ügyfélszolgálatán, és semmiképpen se adja meg adatait. Az abból eredő kellemetlenségekért a NAV nem vállal felelősséget, mivel kizárólag ügyfélkapun, postán, illetve folyószámla-kivonaton értesíti az adózókat a túlfizetésekről.