Nevetés, sírás, sírva nevetés - Előadások a Zsámbéki Színházi Bázison
2016-07-20 - Krajcsi Nikolett főszereplésével láthatja a közönség a Kismama-kaland - 280 nap alatt a pocak körül című előadást július 29-én a Zsámbéki Színházi Bázison. A Mészáros Tibor rendezésében készült darab a színészpár életének egyik legizgalmasabb időszakát mutatja be: közösen várják kislányukat. Másnap, július 30-án a rendező, Mészáros Tibor is színpadra lép egy másik produkcióban, az idei Madách Nemzetközi Színházi Találkozón (MITEM) bemutatott Imígyen szóla Louis de Funes című darabban. A Valere Novarina szövegéből, a szerző és Adelaide Pralon rendezésében készült előadás nem csupán a színházteoretikusoknak jelenthet meghatározó színházi élményt, hanem mindazoknak, akik kíváncsiak a színház és a színész mibenlétére.
Éled az életed, ha minden jól megy, boldogan, hiszen annyi kedves ember vesz körül: a szerető párod, család, barátok. Jól megy a munka, bulizni jársz, házat, jövőt építesz, saját családot tervezel. Ám egyetlen teszt és két kicsi csík mindent megváltoztat. Egy kis lélek szülőket választott magának és kilenc hónapot ad a felkészülésre. A 280 nap egyszerre tűnik kivárhatatlanul soknak és ijesztően kevésnek. Belesűrűsödik fél életre való hányinger és uborka-fagyi-kombó, tengernyi boldogság és sivatagnyi kétség, nevetés, sírás, sírva nevetés – új élet alakul és nem csak a pocakban, habár minden a körül forog. Krajcsi Nikolett, aki történetesen éppen várandós, valós idejű, megélt és összegyűjtött kismamaélményekről mesél július 29-én, 20 óra 30-tól, a Zsámbéki Színházi Bázison, a Zárdakertben.

Val?re Novarina francia szerző-rendező 2009-ben mutatkozott be a debreceni közönségnek a Képzeletbeli operett című, saját darabjából készült előadással, amelynek máig emlékezetes momentuma volt a Mészáros Tibor által alakított Végnélküli Regényíró mulatságos monológja. A kortárs francia színház egyik legkiemelkedőbb alkotója ezúttal személyesen a Kaszás Attila-díjas debreceni színművészt kereste meg új előadásának tervével. Az Imígyen szóla Louis de Fun?s olyan bravúrprodukció, amelynek elsődleges témája a színház és a színész, a színházi alkotás, a színészi átlényegülés. A francia szerző, aki kizárólag saját darabjait rendezi, állandó munkatársait Novarina-színészeknek nevezi, és a most bemutatkozó előadással egyetlen magyarként e szűk alkotói körbe fogadja be Mészáros Tibort is. A művészetfilozófiai monológ a debreceni művész invenciózus alkotóvágyának köszönhetően valódi színpadi produkcióvá válik. Mészáros Tibor szerint Novarinanál a színész szócső, aki a szavakat a térben elhelyezve hat a közönségre, de nem is igazán ő hat, hanem a mondatok, amiket elmond. Ebbe nagyon nehéz a színésznek "belaknia magát", nagyon nehéz figurát teremtenie. "Szeretem a hasonlatot, amit a rendező gyakran emleget: a légtornászokéhoz hasonlítja ezt a fajta színházi munkát, inkább mutatvány, mint előadás, amiben elképzelhetetlen, hogy ne legyen valaki, aki elkapja az embert, de a szaltókat magának kell megcsinálnia. Bizalommal a társai, a közönség és nem utolsósorban a szöveg felé."  A Zsámbéki Színházi Bázison július 30-án, 20 óra 30-kor látható a darab. A szereplők Mészáros Tibor és Horváth Sándor, a rendező Val?re Novarina, a társrendező Adélaide Pralon, a dramaturg és a fordító Rideg Zsófia, a zenét Christian Paccoud szerezte. (Részletek: www.zsambekinfo.hu)