Csillagtúra Tirolban és a bajor Alpokban
2016-06-20 -
Már a kora reggeli órákban elindultunk idei 6 napos kirándulásunkra. A nagy érdeklődés miatt ezúttal is két busszal keltünk útra. Ausztrián és Németországon keresztül Kufstein volt első állomásunk. A magyar történelem iránt érdeklődőknek kihagyhatatlan úti cél az Inn folyó ölelésében, egy magas sziklaszirten magasodik, a XIX. század folyamán több magyar politikai foglyot is őriztek a kufsteini vár falain belül kialakított börtöncellákban. A vár látványos-sága egy érdekes néprajzi múzeum is. Egy városi séta után Innsbruckon át érkeztünk az esti órákban szálláshelyünkre, az Alpok egyik legszebb völgyében, a Zillertalban Fügenbe.

Másnap délelőtt Tirol fővárosa, a hatalmas hegyóriások ölelésében húzódó, az Alpok gyöngyszemének nevezett Innsbruckban folytattuk a kirándulást. A belváros megismerése során megtekintettük a Mária Terézia utcát, az Aranytetőt, a belváros első számú turista látványosságát, a Hofburgot, az egykori császári várpalotát, a Hofkirchet és a Szent Jakab Dómot. A városlátogatás után délutáni túrázás következett a vadregényes Farkas-szurdokban. A csodálatos helyen hidak keresztezték a hegyi patak útját, és mintegy 350 lépcsővel is meg kellett küzdenünk. A patakból sok vízesés zuhan le, a látvány egészen lenyűgöző volt. A vadregényes sziklás hegyek, dübörgő vízesések és a csodálatos panoráma, az egészséges hegyi levegő felejthetetlen élményt nyújtott, megérte a fáradságot. A késő délutáni órákban sétát tettünk a tiroli hegyek között, a tengerszint felett ezer méter magasságban rejtőző Alp¬bachban, amely egyben Ausztria legszebb falva, Európa legszebb virágos települése és Ausztria legtisztább levegőjű települése címet is birtokolja.

Egész napos kirándulás következett Németország legmagasabb csúcsához, a 2962 méter magas Zugspitzéhez. A hegycsúcs a természet szerelmeseinek, a nap imádóinak, kirándulóknak és sízőknek egyaránt csodálatos célpont. Gyakorlott hegymászóknak sem könnyű megmászni, de mi az Eibseetől induló kabinos felvonóval jutottunk fel rá. Már a felfelé vezető út is élmény dús volt, fent pedig hamisítatlanul kék-fehér bajor égbolt és felejthetetlen látvány fogadott bennünket. Ellenállhatatlan kilátás tárult elénk az Alpokra négy ország csodálatos panorámájával. Felejthetetlen és lenyűgöző volt, de búcsút kellett vennünk a Zugspitzétől. A csúcsról leérve kellemes változatosságot jelentett egy séta Garmisch-Partenkirchen szívében, a történelmi Ludwigstrassen keresztül, amely elegáns, szinte nagyvilági sétálóutca igényes üzletekkel és vendéglőkkel. A máskor oly zsúfolt hely most az OMNYE kirándulóitól volt hangos. Természetesen Garmisch-Partenkirchen kapcsán először a téli sport jut eszünkbe: a téli olimpia, a hét hónapig tartó álomszép hó, a 60 kilométernyi lesiklópálya és az érintetlen havas lejtők. Végül rövid sétát tettünk a Zuspitze lábánál elterülő festői szépségű és kristálytiszta vizű tó, az Eibsee partján. Fügenbe hazaérve még várt bennünket egy több órás esti koncert, Platz koncert, amely során ízelítőt kaptunk a jó kis tiroli sramli zenéből.

Az Inn-völgy bebarangolása az Ambras kastély meglátogatásával kezdődött. Az impozáns reneszánsz épület Innsbruck legjelentősebb látnivalója, gyönyörű példája a középkori várépítészetnek. Jelenleg művészettörténeti múzeum, négy évszázad festészetét mutatja be, fegyvergyűjteménye is látogatható. A Művészet és Csodák Galériája igazi ritkaságokat is tartogat, a Habsburg portrégyűjteményben ritka Tiziano és Van Dyck, Velasquez festményekkel is találkozhattunk. A nemesi arcképek mellett megtekinthető többek között Drakula, sőt egy igazi különlegesség: Gregor Baci (Baci Gergely) magyar nemes átszúrt koponyájú festménye is. Ezt követően Hall in Tirol műemlékekben gazdag óvárosát kerestük fel (Hasseg vára, Városháza, Plébániatemplom), amely az egyik legszebb tiroli város. A koradélutáni órákban tovább utaztunk Achenseehez, amely Tirol legnagyobb és legszebb tava. Vize olyan tiszta, hogy inni lehetne belőle. Egy szép sétahajózással fejeztük be a szép napot. Alternatív lehetőségként a kora reggeli órákban meglátogattunk egy sajtüzemet, ahol sajtkóstoláson, koraeste pedig sonkakóstoláson vettünk részt.

Másnap reggel esőre ébredtünk, és sajnos meg is tartott egész nap. A Bajor-Alpokba kirándultunk. Első megállónk Schwangau, a meseszép Neuschwanstein kastély, Németország leglátogatottabb turistacélpontja volt. A kastélyok kastélyának (vagy az építészet és álom keverékének) nevezett csupa torony és bástya épületegyüttes egy magányos szirtfokon áll egy alpesi tó közelében. A kastély minden egyes szeglete bámulatba ejtő. Kevés olyan kastély van a világon, amibe annyi pompát zsúfoltak volna, mint ebbe a lovagvárba. Termek hosszú során át egyik ámulatból estünk a másikba. Alternatív lehetőségként szerepelt a programunkban a varázslatos környezetben elterülő Füssen városa, hogyha valaki már járt ezen a csodálatos helyen és most nem szeretne odamenni, hasznosan tölthesse el az időt. Késő délután Oberammergau következett, a passiójátékáról és festett házairól ismert kisváros, majd Ettal, az ősi bencés kolostor pompás barokk-rokokó templomával.

Sajnos, elérkezett a hatodik nap is, és búcsút kellett vennünk Tiroltól. Hazafele 652 kilométer út állt előttünk. Fügenből elindulva 3-4000 méteres csúcsok között haladtunk a Zillertal-völgyben, majd az 1630 méter magas Gerlos-hágón átkelve megtekintettük még a Hohe Tauern Nemzeti Park 3000 méteres hegyei között megbúvó Krimml-vízesést. A buszon hazafele ezúttal sem maradt el a szellemi totó és a győzteseknek járó jutalom. A késő esti órákban érkeztünk haza, kissé fáradtan, de nagyon szép és felejthetetlen emlékekkel. OMNYE