Szülőként magam is találkoztam azzal a felhívással, miszerint ne engedjem a gyermekeimet iskolába február 29-én. A céllal maximálisan egyetértek, de az eszközzel nem! Az iskolába járó gyereket részben politikai eszközzé silányítani, továbbá szülői igazolással és hozzájárulással lógásra tanítani, finoman szólva nem helyes. Gyermekeink a pedagógusok jogos harcából csak annyit érzékelnek, hogy nem kell menni suliba, "jaj, de jó!" A gyermekemberek nem saját, hanem szüleik döntése alapján vettek részt az akcióban.
Több sebből vérzik az oktatási rendszerünk. Ez nem csak vélemény, hanem tény. Azt azért el kell mondani, hogy a nagy rendszerek átalakítása mindenkor, bármely országban gondot és problémát jelentene. Volt olyan hibás pontja az oktatási rendszer átalakításának, amit jó előre lehetett látni és mégis megtették. Az oktatás átalakítását mindenhol az iskolai év végén vagy elején kezdik meg, nálunk ez az időpont is január 1-jére esett, teljes káoszt és sok kárt okozva.
Az oktatási rendszer közismert problémáin kívül vannak régi adósságai a rendszernek, amit viszont még most sem változtattak meg. Ilyen a többi között az ostoba finnugor elmélet, amiről több tudományág is bebizonyította, hogy nagy hazugság. Legutóbb, az azóta már sajnos elhunyt dr. Czeizel Endre genetikai bizonyítéka sem volt elég a finnugor elmélet tanításának letiltására. Gyermekeinknek még mindig azt tanítják, amiről mindenki tudja, hogy nem igaz! Hosszú az ostobaságok listája. Úgy gondolom, hogy az illetékes minisztériumnak nagy levegőt kellene vennie, és el kellene kezdenie az elmúlt 2-3 év hibáinak felszámolását!
Félreértés ne essék! Itt sem a céllal van a gond, hanem az átgondolatlan kivitelezéssel, hiszen az átalakításra szükség volt és van!
Szalai Attila