Marad a gimnáziumi képzés
2015-10-02 - Változatlan marad a Százhalombattai Széchenyi István Szakközépiskola és Gimnázium képzési struktúrája. Továbbra is működik a gimnáziumi tagozat – tájékoztatott Málnási-Szász Myrtill megbízott igazgató.
A szakképzés jelenleg is zajló országos átalakítása keretében 560 szakképzéssel foglalkozó tanintézmény a Nemzetgazdasági Minisztérium fenntartásába került, mintegy 200 további iskolát pedig továbbra is a KLIK tart fenn. Utóbbiaknak körülbelül a fele vegyes, azaz gimnáziumi és szakközépiskolai képzést is folytat, és közéjük tartozik a százhalombattai SZISZKI is. A fenntartó tájékoztatása szerint az iskolában változatlan marad a képzési struktúra – mondta el az új igazgató.
 
A középiskolai felvételi eljárás rendje szerint a tanintézményeknek október 20-ig kell közzétenniük, milyen tagozatokat és szakokat indítanak a következő tanévtől. A SZISZKI-ben úgy tervezik, hogy az előző évekhez hasonlóan egy gimnáziumi, egy nyelvi előkészítő, valamint két szakközépiskolai osztályt indítanak szeptembertől, amelyek közül az egyikben informatikusok és gépészek, a másikban pedig közgazdászok és ügyintézők tanulnak majd. A terveket - mint minden évben – központilag hagyják jóvá annak tükrében, milyen közoktatási szakterületeket preferál az állam. A középiskoláknak ez után kell feltölteniük kínálatukat egy központi adatbázisba, ahol egyébként a szülők is tájékozódhatnak a www.kir.hu honlap segítségével.
 
Az OKJ-s képzések indítását ugyancsak az aktuális támogatás határozza meg. Az utóbbi időben ezen a területen is változtak a jogszabályok. Az állam ugyanis a korábbi egy helyett már kettő iskolai rendszerű OKJ-s képesítés megszerzését támogatja azokban a szakmákban, amelyekben az adott területen szakemberhiány van. A SZISZKI-ben arra számítanak, hogy a következő tanévben is meghirdethetik a gépésztechnikus, valamint az ügyviteli titkár OKJ-s oktatást a 13-14. évfolyamon és a pénzügyi-számviteli képzést esti, illetve levelező tagozaton.
 
Az intézményben változatlanul működik az ECDL számítógépes, valamint az idegen nyelvi vizsgaközpont, vagyis gyakorlatilag csak a vezető személye változott.
 
Az eddigi intézményvezetőt, dr. Horváth Bélát szeptemberben az egyik fővárosi szakképző centrum főigazgatójának nevezték ki. Igazgatói megbízatása egyébként már az előző tanévben lejárt, de az iskolát működtető KLIK a szerkezeti átalakítás miatt nem írt ki újabb pályázatot, hanem egy éves további megbízást adott. Málnási-Szász Myrtill igazgatóhelyettesi pályázatra jelentkezett a SZISZKI-be, ahol augusztus elsejétől töltötte be ezt a posztot. Dr. Horváth Béla távozása után az SZMSZ rendelkezése és a vezetőség javaslata alapján a tanév végéig bízták meg az igazgatói feladatokkal, amely után a KLIK várhatóan pályázatot ír ki a magasabb vezetői posztra.
 
A SZISZKI új vezetőjét váratlanul érte az igazgatói megbízás, amelyet jelentős kihívásnak érez, ugyanakkor bízik benne, hogy mind tudása, mind tapasztalatai alkalmassá teszik arra, hogy megfeleljen az elvárásoknak.
 
Málnási-Szász Myrtill kolozsvári értelmiségi családban született 1965-ben, 1977-ben települtek át Magyarországra. A Debreceni Református Kollégiumban érettségizett és a Károli Gáspár Református Egyetemen szerzett magyar-kommunikáció szakos diplomát. 1995-ben első férjével Bugyin indították újra a református általános iskolát, amelyet majd 300 éve családja egyik felmenője alapított. Tanárként dolgozott a Kerék Általános Iskola és Gimnáziumban Óbudán, majd a sóskúti Andreetti Károly Általános Iskola és Művészeti Iskolában, ahol igazgatóhelyettesi feladatokat is ellátott. Közben közoktatás-vezetői diplomát szerzett, majd a közé az ezer szakértő közé került, akiket elsőként minősített mesterpedagógusnak az Oktatási Hivatal. Részt vett a további 3500 oktatási szakértő, majd a minőségirányítási szakértők kiképzésében. Egy ilyen tanfolyamon ismerte meg dr. Horváth Bélát, aki tájékoztatta a SZISZKI-ben meghirdetett igazgatóhelyettesi állásról. Málnási-Szász Myrtill négy gyermeket nevelt fel, Érden él. Nagy munkabírású, elhivatott vezetőnek tartja magát, akinek "mindene az iskola". Szeretné, ha tanárok és diákok biztonságban és kellemesen éreznék magukat a SZISZKI-ben, ugyanis véleménye szerint ez a jó teljesítmény alapfeltétele. Professzionális és egymás iránt nagyon szolidáris kollégákat ismert meg az iskolában. Bízik abban, hogy vezetőként továbbra is számíthat a támogatásukra.
 
Az intézmény irányításával kapcsolatban konkrét elképzelései is vannak. Úgy véli, mielőbb forrást kell találni az infokommunikációs eszközpark korszerűsítésére és megnyugtató, végleges megoldásra van szükség a lapostető miatti beázások megszüntetésére. A lehető legjobb együttműködésre törekszik a város többi oktatási intézményével, ahonnan a tanulókat várják. Elmondása szerint az igazgatók szeretettel fogadták és támogatásukról biztosították. Mindemellett szeretné közösségi programokkal tovább erősíteni a tantestület kohézióját. Igazgatói teendői mellett heti két órában kommunikációt tanít az egyik 13-os OKJ-s osztálynak.