Tizenegyre bővült a Pest megyei kormányablakok száma
2015-09-23 -
Pest megyében szeptember eleje óta immár tizenegy kormányablakban nyílik lehetőség az egyablakos rendszerű ügyintézésre. A kormányzat célja a kormányablakok számának folyamatos növelésével az, hogy az ügyfelek gyorsan és hatékonyan tudják ügyeiket intézni. Pest megyében a tervek szerint 23-ra bővítik a megyei integrált ügyfélszolgálatok számát a jövőben.
 
Közel 20 ezer környékbeli ügyintézést könnyíti meg az az új kormányablak, amely augusztus 26-tól fogadja az ügyfeleket Tahitótfaluban. Pest megye kilencedik integrált ügyfélszolgálatát Palich Etelka, a Miniszterelnökség területi közigazgatás irányításáért felelős helyettes államtitkára adta át.
 
Palich Etelka beszédében hangsúlyozta, a kormányzat legfontosabb célja, hogy az állampolgárok minél gyorsabban, minél magasabb színvonalon jussanak hozzá az állami szolgáltatásokhoz. A kormányablakok kialakítása is ezt a célt szolgálja.
 
Két nappal a Tahitótfalui Kormányablak megnyitása után, augusztus 28-án újabb kormányablakkal gazdagodott Pest megye. A Pilisvörösvári Kormányablak átadásán Baltay Tímea, a Miniszterelnökség kormányablakokért felelős helyettes államtitkára is részt vett.
 
Baltay Tímea ünnepi beszédében kiemelte, az országosan tervezett 278 kormányablakból eddig 138 kezdte már meg működését. Hangsúlyozta, hogy a kormányzat kiemelt célkitűzései közé tartozik a vállalkozások ügyintézésének gyorsítása, valamint a települési ügysegédi rendszer széleskörű kiépítése is.
 
Szeptember 1-jén ismét gyarapodott a Pest megyei kormányablakok száma, mostantól Ráckevén is lehetőség nyílik az egyablakos rendszerű ügyintézésre. A Ráckevei Kormányablak ünnepélyes átadóján beszédet mondott Ignácz István, a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatalának elnöke.
 
Ignácz István a digitális világ térnyeréséről beszélt köszöntőjében, és hangsúlyozta, ebben a világban sem lehet figyelmen kívül hagyni a személyes ügyintézés fontosságát és szükségességét. A kormányablakok képzett ügyintézői előreláthatóan 2016-tól második generációs, biometrikus adatokat tartalmazó okmányokat fognak kibocsátani. A kormányablakok erőssége a gyorsaság, hatékonyság és gazdaságosság, valamint a jól képzett munkaerő.
 
Tarnai Richárd Pest megyei kormánymegbízott az átadások kapcsán felidézte a kormányablakok létrejöttének történetét. Elmodta, a kormányzat legfontosabb célja végig az volt, hogy az állampolgárok minél gyorsabban, minél magasabb színvonalon, lehetőleg egy helyen jussanak hozzá az állam által nyújtott szolgáltatásokhoz. Ezen elképzelések mentén született meg a kormányablakok intézménye.
 
(Pest Megyei Kormányhivatal)