Nagykunsági élmények
2015-07-20 - Hagyománnyá vált, hogy az Őszidő Nyugdíjasklub tagjai minden év nyarán egy hetes nyaralásra utaznak valamelyik gyógyfürdő közelébe. Az idei választás – immár negyedik alkalommal – ismét Berekfürdőre esett.
Autóbuszos odautazásunkat Karcagon megszakítottuk, ahol az ország ilyen típusú legnagyobb szélmalmát néztük meg. Kár, hogy vitorláit a szélvihar megtépázta, és felújítására egyelőre nincs befektető. Szállásunk elfoglalása után - ami a Touring Hotelben volt - azonnal indultunk a termálfürdőbe. Tekintettel a kedvezőtlen időjárásra a fürdőzés különösen jól esett, ami után mindennap meleg vacsora várt bennünket. Nyaralásunk második napján megnéztük a berekfürdői "Szovjet Repülőtér titkai" című kiállítást. A tárlat tárgyai és dokumentumai a Kunmadarason állomásozó szovjet légierő alakulat életét, munkáját mutatja be. Érdekes volt az udvaron tárolt Mi-24D típusú harci helikopter, ízelítőt kaptunk a gép alkatrészeiről, hogyan lőttek vele, hogyan eresztették le a bombákat, stb.

Ezután a valaha itt működő üveggyár kiállítási anyagát néztük meg. A harmadik napon autóbusszal kirándultunk Poroszlóra, ahol a Tisza-tavi Ökocentrum látnivalóival ismerkedtünk meg, amely Magyarország második legnagyobb tavának és a Tisza csodálatos élővilágát tárta elénk. A főépületben kilátótorony, rálátással a Tisza-tóra, hatalmas édesvízi akvárium, a főépület körül egy csodálatos szabadidőpark, ahol állatbemutató, tájház van. Érdekességnek számít, hogy a főépület felszálló madárra hasonlít. Az időjárás ezen a napon kegyes volt hozzánk, gyönyörű napsütéses időben volt részünk. Természetesen a megmaradt időt fürdésre fordítottuk, ami nagyon gyorsan elszaladt. Házigazdáink zenés búcsúesttel kedveskedtek, amelyen ők is bekapcsolódtak a táncos kavalkádba. Berekfürdőt általában éltető termálvízének ereje miatt látogatjuk, amely főleg mozgásszervi megbetegedésekre és idegrendszeri megbetegedésekre javasolt. Az új fedett medencét még nem tudtuk használni, de a nemrég átadott ifjúsági medence csúszdáját néhány bátor klubtagunk kipróbálta. Ezt a gazdag forrásvizet nemcsak az idelátogatók, hanem a lakosok is használják. A Délibáb díszkútnál reggelente láttunk kannákkal és más tárolóedényekkel megjelenő lakosokat, akik haza viszik a gyógyvizet. Bizonyított, hogy ez a víz némely gyomorbántalom enyhítésére is alkalmas. Néhányan éltünk mi is a lehetőséggel: a helyszínen kipróbáltuk, és hoztunk haza is belőle. A búcsú napján ismét szünetet tartottunk Karcagon, ahol részt vettünk a Nemzetközi Karcagi Birkafőző Fesztiválon. Ismét csodálatos élményben volt részünk. Majdnem 400 birkafőző üstben készültek a különböző tájjellegű ételek, melyeket versenybizottság zsűrizett. Rengeteg vásáros, népművészeti bemutató és folklór műsor színesítette a rendezvényt. Természetesen a birka eledeleket mi is megkóstoltuk. Jólesett ez a kikapcsolódás, kellemesen elfáradva, érdekes, változatos élményekkel tértünk haza. Ezúton is köszönetünket fejezzük ki az Őszidő Nyugdíjasklub vezetőinek, Cser Jánosnak és feleségének, Pannikának, hogy megszervezték ezt az utat.

Molnár Istvánné, Kati (klubtag)