Eladni, szolgáltatni ? de hogyan?
2015-07-16 - A termékpaletta napról napra szélesebb, a piacokon a versenytársak száma folyamatosan növekszik. A fizetőképes keresletért egyre nagyobb a harc, a vásárlók pedig igyekeznek minél tudatosabban választani. Annak érdekében, hogy a vállalkozók a piaci versenyben helyt tudjanak állni, elengedhetetlen a jó marketing, a fogyasztók hatékony megszólítása.
A vállalkozóknak egyre nagyobb gondossággal, új módszerek alkalmazásával kell felépíteniük marketingtevékenységüket. Legyen szó mikrovállalkozásról vagy multinacionális szervezetről, egyaránt alapvető az átgondolt marketingstratégia.
 
"Erős brand = jó termék + jól megszervezett marketingtevékenység" – mondja Rádler Csaba. A marketingkommunikációs szakember szerint számtalan eszköz és módszer létezik arra, hogy a piac aktív, gazdaságilag eredményes szereplőivé válhassunk és azok is maradjunk. A cél eléréséhez tanácsos egy komplex kommunikációs mixet összeállítani és felhasználni a vállalkozásunk számára leghatékonyabb hirdetési felületeket. Azoknak a vállalkozóknak, akik nem akarják elaprózni az energiájukat vagy nincs lehetőségük saját marketinges alkalmazására, jó megoldás lehet egy komplex marketingkommunikációs szolgáltatásokat nyújtó, hosszú távú partner. Egy ilyen partner felvilágosítást tud adni a márkaépítéshez szükséges legújabb irányzatokról, segítséget nyújt a saját arculat kialakításához, valamint naprakész tudással rendelkezik a legmodernebb eszközök optimális használatáról.
 
Aki maga szeretné termékét bevezetni a piacra, annak azt ajánlja a szakember, hogy fordítson kiemelt figyelmet a tartalommarketingre. Minden kommunikációs eszköze legyen informatív, könnyen fogyasztható, ugyanakkor megjelenésében egyszerű, letisztult, jól olvasható és értelmezhető.
 
Rendszeresen és aktívan használja a közösségi kommunikációs felületeket, szerkesszen blogot, hírlevelet, frissítse videócsatornáját és tájékozódjon az újdonságokról az autentikus marketing fórumokon. Pusztán a klasszikus szórólapokkal már nem lehet a kívánt eredményt elérni. Ezeket csak akkor kifizetődő terjeszteni, ha melléjük társul például egy rendezvényre történő kitelepülés, ahol termék- vagy szolgáltatás-bemutatót is lehet szervezni. Tanácsos a nyomtatott kiadványokat úgy szerkeszteni, hogy tartalmazzanak egy-egy olyan elemet, amelyet a későbbiekben mérni tudunk. Ez lehet egy Facebook-kampány, kedvezményre jogosító kupon vagy felhívás hírlevélre történő feliratkozásra.
 
Rádler Csaba hangsúlyozza, hogy a vállalkozók számára manapság alapvető követelmény egy weboldal, és célszerű online felületünket mobilon, illetve tableten történő megjelenítésre is optimalizálni. Egy jól megszerkesztett, profi képekkel és videós tartalmakkal színesített honlap, a vásárlókkal történő folyamatos online kommunikáció, webshop működtetése, vagy személyre szabott hírlevél küldése a statisztikák szerint kiváló eredményeket hozhat. "Vásárlóinkkal mindig, minden formában tudatni kell, hogy fontosak számunkra, bármikor elérhetnek bennünket, a legfrissebb információkkal állunk rendelkezésükre és tevékenységünkről folyamatosan tájékoztatjuk őket."