A történelmi Anglia felfedezése
2015-06-14 -
A Százhalombattai Eötvös Loránd Általános Iskola hagyományaihoz híven, kétévente tanulmányi kirándulást szervez az angol nyelvet tanuló diákjai részére. Az idei tanévben 18 diák és két pedagógus vett részt a 8 napos buszos kiránduláson.

Május 16-án, az esti órákban indult el a csapat két másik iskolai csoport társaságában.
Az első éjszakánkat a buszon töltöttük. Második nap megérkeztünk Brüsszelbe, nagy sétát tettünk a városban, megtekintettük a főteret, a híres Pisilő Kisfiú szobrát, illetve a látványos Atomium emlékművet. Alkalmunk volt megkóstolni a belgák specialitásait: a sült krumplit és a waffelt.

Késő délután továbbindultunk és meg sem álltunk az első szálláshelyünkig, a francia határnál lévő Formule Hotelig.

Másnap reggel szigorú útlevélvizsgálat után komppal átkeltünk a brit szigetre.

Megtekintettük a híres doveri fehér sziklákat, majd a szárazföldön az első utunk Canterburybe vezetett, ahol megnézhettük a csodálatos katedrálist, majd a várost, ahol megkóstoltuk az angolok egyik kedvencét, a Fish and Chips-et.

A délutáni programunk a Leeds Kastélyban folytatódott. A park elvarázsolt minket csodálatos növényzetével és a ritka fekete hattyúkkal. A kastély megtekintése után sikerült a parkban található labirintusból is kijutnunk. Este elfoglaltuk tengerparton található lakókocsis szállásunkat, ami négy éjszakára otthont adott nekünk.

Az elkövetkezendő 4 nap napi 8 óra városfelfedezésből állt. Ellátogattunk a turisták által kedvelt nevezetességekhez, mint például a Buckingham Palace, Big Ben, Parliament, London Eye, Trafalgar Square, British Museum, Natural History Museum, London Bridge, Tower of London.

Csoportunk kérésére különleges kirándulást szerveztek nekünk a Harry Potter Stúdióba, ahol betekintést nyerhettünk a filmkészítés rejtelmeibe és szinte részeseivé válhattunk a varázslatnak.

Ellátogattunk a királynő kedvenc rezidenciájához, a windsori kastélyhoz, megtekintettük a közkedvelt Madame Tussaud’s panoptikumot és eljutottunk Greenwichbe is.

Másnap két csapatot alkottunk, az egyik Eurodisney-ben töltötte az utolsó napot, a másik Párizst barangolta be. Megnéztük a Notre Dame templomot, majd a Louvre múzeumban a mindenre elszánt ifjainknak sikerült a híres Mona Lisa festményt megtekinteniük. Délután a Tuileriák kertjén keresztül elsétáltunk az Eiffel toronyig. Hajókáztunk a Szajnán, majd feljutottunk az Eiffel toronyba, ahol a csodálatos párizsi panoráma képével búcsúztunk el a francia fővárostól és a kalandoktól.

Este hazaindultunk és egy buszon töltött éjszaka után hazaérkeztünk.

Az időjárás meghazudtolta magát, hiszen egy nap kivételével, amikor percenként vettük fel-le az esőkabátot, végig kellemes-napos időnk volt. Érdekes volt megtapasztalni a hatalmas Londonban a kultúrák keveredését, a sokféle nemzetiség jelenlétét. Láttuk, hogy békésen megférnek egymás mellett, sőt nyitottak és segítőkészek egymással és a turistákkal szemben is. Öröm volt megkóstolni a nevezetes ételeket, kipróbálni az iskolában megszerzett angoltudást boltban, információkéréskor, jegyvásárláskor. Nagyon sok élményben volt részünk, sokat láttunk, tapasztaltunk és nagyon jól éreztük magunkat.