Tele a postaládánk...
2015-04-01 - Eltévedt levelek, kényelmetlen, bosszantó sorban állás, értelmezhetetlen piktogramok és választékhiány. Olvasói elégedetlenség nyomába eredtünk a százhalombattai 1. számú postahivatallal kapcsolatban. Az illetékesek azt ígérik, megoldódnak a gondok.
Évek óta tartó probléma miatt írásban tett panaszt a postahivatalban egy Vörösmarty utcában lakó olvasónk, aki panaszlevelét szerkesztőségünkbe is eljuttatta. Azt írja, a levélkihordó postásokat rendszeresen cserélgetik a körzetek között, nyilván ez is hozzájárul ahhoz, hogy a küldemények gyakran rossz címen kötnek ki, annak ellenére, hogy minden épületen táblák, feliratok jelzik a pontos házszámot, valamint a lakók és az épületekben működő vállalkozások nevét.
 
Legutóbb például egyetlen hét alatt rekordot döntött a posta kézbesítési bakiból. A 46-ba volt bedobva az összes 46./a címre szóló levél, az egyik cég postaládájában pedig több olyan magánszemélyeknek szóló küldemény is landolt, amiknek semmi közük nincs az adott kft-hez. Egy lakó levele nemcsak, hogy eltévedt, hanem egyszerűen az egyik szomszédja kapujába, a földre helyezte el a postás, "hadd vigye a szél, ha akarja!"
 
"Amikor elmegyünk a helyettes háziorvoshoz, azt várjuk el tőle, hogy megállapítsa a betegségünket. Nem a szomszédét, hanem a mienket – írja felháborodott olvasónk. A helyettes postástól azt várjuk el, hogy a jól megcímzett levelek a megfelelő postaládákba érkezzenek, amelyek nálunk alaposan el vannak látva egyedi azonosítókkal."
 
Nem ő az egyetlen, aki elégedetlen a főtéri postahivatal szolgáltatásaival. Sokan és sokszor szóvá tették, mire való a néhány éve, önkormányzati kezdeményezésre és támogatással átadott tágas új helyiség, ha legalább annyit kell sorban állni, mint a régiben. Hiába üzemel ugyanis egyszerre több munkaállomás, az ügyfelek egyesével állnak sorba a helyiség közepétől, ami azt jelenti, hogy a negyedik-ötödik már a szélfogóban, a hatodik meg az utcán várakozik.
 
Aki vár, nehezen dönti el, melyik ablakhoz is merészkedhet az ügyét intézni, a munkaállomások feletti piktogramok ugyanis szintén nem ügyfélbarát módon lettek megálmodva. Ahogy mondani szokták, nehéz rajtuk elmenni.
 
További probléma, hogy csokoládétól utasbiztosításon át olcsó könyvig rengeteg mindent kapni a postán, sok esetben azonban éppen azt nem, ami miatt odamegy az ember. Így például könnyen előfordul, hogy karácsonykor nincs karácsonyi képeslap, vagy, ha igen, silány a választék.
 
Mivel a Magyar Posta, mint sok más nagy cég, csak központilag kommunikál, vagyis a helyi alkalmazottak hivatalosan nem válaszolhatnak a sajtó kérdéseire, Apáti-Tóth Katától, a zrt. szóvivőjétől kértünk tájékoztatást a felvetett problémákkal kapcsolatban. Mint mondta, a százhalombattai 1-es számú postán a törvényi előírásoknak való megfelelés miatt a kézbesítési feladatokat időnként helyettes munkatársak látják el, akik nem rendelkeznek az adott területen kellő helyismerettel, így ebben az időszakban előfordulhatnak téves kézbesítések. A posta vezetőjét azonban felkérték, hogy a törzskézbesítők segítségével készítse fel a helyetteseket az ellátandó terület sajátosságaiból, tevékenységüket pedig fokozottan ellenőrizze.
 
A Magyar Posta Zrt. egységesen kialakított arculatához az ügyfélterekben kihelyezett piktogramok és tájékoztatók is hozzátartoznak. Ezek esetleges megváltoztatását, közérthetőbbé tételét azonban "megfontolják." Még az idén ügyfélhívó rendszer bevezetését is tervezik, aminek segítségével már érkezéskor kiválaszthatjuk a kívánt szolgáltatást, a "totemoszlopon" megjelenő információ pedig meg fogja könnyíti az eligazodásunkat.
 
A nemzeti postatársaság tájékoztatása szerint kiemelt figyelmet fordít arra, hogy nevezetes ünnepeink előtt minden postát ellásson az aktuális értékcikkekkel, méghozzá a legnagyobb választékban. Sajnálják, ha adott esetben mégsem állt rendelkezésre ez a kínálat, a beszerzésért felelős munkatársat felelősségre vonták.
 
Azzal kapcsolatban pedig, hogy miért is kell annyi féle dolgot árulni a postán, a szóvivő úgy nyilatkozott, a piaci viszonyok késztetik őket újabb és újabb tevékenységekre. Folyamatosan növekvő kiskereskedelmi forgalmuk viszont azt igazolja, hogy e kényelmi szolgáltatást egyre többen és egyre nagyobb megelégedettséggel veszik igénybe.
 
Amennyiben kellemetlenség érné a Magyar Posta ügyfelét, azonnal, az adott postahivatalban lehetősége van a panasztételre. "Bejelentését szóban, a Vásárlók Könyvébe történő bejegyzéssel, illetve levélben és elektronikus úton is megteheti. A Magyar Posta minden panaszt, észrevételt rögzít, szükség esetén vizsgálatot folytat, majd megteszi az esetleges jövőbeni hibák, mulasztások elkerüléséhez szükséges intézkedéseket." Ezzel fejeződik be a társaság hivatalos tájékoztatása, amelyet olvasóink nevében ez úton is köszönünk!