Projektmódszer már az oviban
2015-03-24 - Harmincórás továbbképzésen vehettek részt a százhalombattai óvodapedagógusok a Kipp-Kopp Óvoda szervezésében március 19. és 26. között. A továbbképzést az intézmények közösen finanszírozták. A város négy óvodájából huszonhat óvónő sajátította el a tanfolyam kínálta technikákat.
Az előadásokat Polyhosné Babácsek Erzsébet, az Edu-Coop Pedagógia Intézet igazgatója tartotta. A szakértő kiemelte: a "Projektmódszer az óvodákban" tanfolyam lényeges eleme, hogy a gyerekek a csoportokban együttműködve, egymást támogatva végezzék mindennapi tevékenységüket. Az óvodások ne alanyok, hanem tevékeny résztvevők legyenek a feladatok megvalósítása során.
 
A projektek olyan komplex feladatok, amelyeknek középpontjában egy gyakorlati természetű probléma áll. A feladat nem csupán ennek a megoldása, hanem a lehető legtöbb vonatkozásának feltárása: az anyanyelv, a matematika, az ének-zene, a természetismeret, és a mozgás részterületein egyaránt. A gyerekek a témát széles összefüggéseiben, komplex módon dolgozzák fel. A tanfolyamon ismertetett projektmódszerben egyaránt érvényesülnek az egyéni felelősség, az egyenlő részvétel és a párhuzamos interakciók alapelvei. A projektmódszer a gyermek érdeklődésére, a pedagógus és a gyermek közös tevékenységére épülő módszer. A megismerés tevékenységek sorozatában valósul meg. A cél egy konkrét produktum létrehozása. A tanulás a tevékenységek tervezése, szervezése, a szokások alakítása, elsajátítása közben, közvetett módon történik. A projekt a tanulásszervezési lehetőségek egyik új, és leghatékonyabb módszere.