Egy iskola, egy polgárőr
2015-03-23 - A civil szervezet működésével és a vízi közlekedés szabályaival ismerkedtek a diákok.
Az "Egy iskola, egy polgárőr" programhoz csatlakozva minden iskolában felvettük a kapcsolatot az intézményvezetővel.
 
Először a Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola programjába integrálódtunk, mint polgárőrség.
Az iskola közös szervezésében több 5-6. osztály látogatott le március idusán a Damjanich út végén található százhalombattai hajókikötőbe. Az osztályokat három csoportba osztottuk. Az első csoport a polgárőrség rohamcsónakjával vízre szállt, így ismerkedett a dunai élettel. Természetesen, a parton előtte megfelelő képzést kaptak a vízen történő viselkedésről és megfelelő védőfelszerelések felvétele után szállhattak csak vízre. A víz és a part biológiáját, élővilágát közvetlen közelről vizsgálhatták, nézhették meg. Tartogattunk meglepetést is az iskolásoknak. Átszállhattak egy horvát nemzetiségű nagy uszályra, amelyen szinte mindent megnézhettek.
 
A kikötőben a "szárazföldi" polgárőreszközökkel ismerkedtek a nebulók. A legnagyobb érdeklődésre a polgárőr gépjármű tartott számot. Az eszközök nézegetése közben ismeretterjesztő előadás keretében ismerhették meg a polgárőrök jogállását, feladatát és kötelezettségeit. Külön kitértünk az életkornak megfelelő ismeretekre a környezetvédelem és a közlekedés területén.
 
A polgárőrök közül Kovács Attila, a vízi polgárőrség csoportvezetője foglalkozott a vízre szálló csoportokkal.
 
Szárazon és vízen Szél Pál, a polgárőrség elnöke beszélgetett a tanulókkal. Mag János szolgálatvezető és idősebb Bajer Csaba, elnökségi tag pedig a "szárazföldi" tudnivalókról oktatta az osztályokat.
 
A harmadik csoportnak az iskola pedagógusai tartottak előadást.
 
Rotációs rendszerben minden csoport megismerkedhetett a fent felsorolt ismeretekkel.
 
Tamási Emília intézményvezető és Horváth M. Tünde, valamint Szél Pál és jómagam egy megbeszélés keretében értékeltük az első közös rendezvény tapasztalatait március 23-án. Megállapodtunk a következő programok kronológiájáról és tematikájáról is. A 2016-2017-es tanévet már egy kiforrott, kidolgozott programmal szeretnénk kezdeni, ezzel útnak indítani egy olyan folyamatot, amely később minden oktatási nevelési intézményt felölel.
 
 
Szalai Attila, titkár