Idén is a fogyasztók a legfontosabbak
2015-01-06 - A tavalyi évben azt tekintették a Szákom Nonprofit Kft. legfontosabb feladatának, hogy fogyasztóbarát cégként működjön, és minden tekintetben megfeleljen a lakosság igényeinek. Ehhez a dolgozóknak is együtt kellett működniük, csapatként kellett tevékenykedniük – hangsúlyozta Janovszky Károly ügyvezető a százhalombattai kommunális szolgáltató decemberi évzáró rendezvényén.
A tavaly január óta nonprofit cégnek számos feladatot adtak a törvényi változások és a működéshez szükséges különböző engedélyek megszerzése egyebek mellett a hulladékgazdálkodás területén. Eleget tettek tetemes kötbérkötelezettségüknek, és többször is meg kellett jelenniük a fogyasztóvédelmi bíróság előtt, amely azonban minden esetben nekik adott igazat.
 
Változás történt a távhőszolgáltatás területén. A szükséges hőenergiát ugyanis a tavalyi évtől már nem a Dunamenti Erőmű Zrt., hanem a Dunai Hőerőmű Kft. biztosítja két újonnan épített 12,5 megawattos kazán segítségével, amelyek már a második fűtési szezonban teljesítenek üzembiztosan. A távfűtés problémamentes szolgáltatásához a nyáron folyamatosan végzett karbantartás is hozzájárul.
 
A Szákom 2014-ben is folytatta a csapadékvíz-elvezetés évek óta tartó városi szintű rekonstrukcióját. Tavaly az Eötvös és a Bolyai utcában korszerűsítették a közműveket, emellett több kisebb felújításra is sor került egyebek mellett az Október 6. és a Dózsa György utcában, valamint a Pannónia lakótelepen.
Komoly kihívás elé állították a céget a májusi hatalmas esőzések, amikor jócskán kivették a részüket a kármentésből mind a csapadékvíz-elvezetés, mind pedig a szennyvízkezelés területén. Annak ellenére is, hogy utóbbi a jogszabályi változások következtében már nem a Szákom, hanem a Mezőföldvíz Kft. feladata.
 
Az ivóvízellátást és szennyvízkezelést biztosító regionális közműcéggel másfél éve nem sikerült megegyezni a lakossági számlázás tekintetében. A Szákom számára nem előnyös, hogy fogyasztónként külön-külön kell mérniük és számlázniuk a melegvíz-fogyasztásra eső víz és szennyvízdíjat. Janovszky Károly szerint az lenne méltányos, ha ezzel a Mezőföldvíz foglalkozna, és nem egyösszegben szedné be a díjat a Szákomtól.
 
Folyamatos jelenlétet követel a cégtől a főtéri látvány- és élményelemek problémamentes üzemeltetése, amelyet tavaly is sikeresen végeztek. Ugyanígy nem lehetett kifogás a szúnyoggyérítésre, illetve a temető üzemeltetésére sem.
 
A folyamatosan szigorodó szabályozás ellenére sikeresen veszik az akadályokat a hulladékgazdálkodás területén is. Az ügyvezető szerint a lakótelepiek elégedettek a házhoz menő lomtalanítással, amelyet tavaly vezettek be, és előre lépés történt az újrahasznosítás terén is. Decemberben a kertes városrészben elindult a házhoz menő szelektív hulladékgyűjtés. Az első szállítások még a Szákom szakembereinek is meglepetést okoztak, olyan nagy mennyiségben különítették el a műanyagot és a fémet az érintett ingatlantulajdonosok. Az összegyűjtött hulladékot Érdre szállítják további válogatás és feldolgozás végett. A Szákom ezzel az újítással a jogszabályok előtt jár, azok ugyanis csak 2015-től teszik kötelezővé legalább egy frakció elkülönített gyűjtését, valamint a zöldhulladékkal történő külön foglalkozást. Hosszabb távon az a cél, hogy minél kevesebb kommunális hulladék kerüljön válogatás nélkül a szeméttelepre. Ennek tonnájáért ugyanis 6000 forintos lerakási járulékot kell fizetnie a cégnek. Nem is beszélve arról, mennyivel nőnek meg a hulladékkezelés költségei, ha betelik a helyi szemétlerakó.
 
2015-ben a Szákom legfontosabb célkitűzése a fogyasztóbarát működés marad. 2014-ben játszósarkot alakítottak ki az ügyfélszolgálaton és fogyasztói referenst alkalmaztak, idén pedig további apró lépésekkel tervezik javítani az ügyfelek kiszolgálását. Szeretnék elérni – összegzett Janovszky Károly -, hogy egyszer elmondhassák: a Szákom a megye legjobb, leginkább környezet- és fogyasztóbarát kommunális szolgáltatója.