Együtt jobbak vagyunk, együtt többet érünk!
2014-12-16 -
Mozgásérzékenyítő-program keretében találkozhattak az Arany János Általános Iskola és Gimnázium diákjai november 26-án a vendégségbe érkezett paralimpikonokkal. Az esemény célja az volt, hogy az egészséges diákok megismerjék, elfogadják és segítsék a különböző nehézségekkel élő kortársaikat és felnőtteket.
 
Megható pillanatoknak lehettünk tanúi november utolsó szerda délutánján iskolánk tornatermében. A hozzánk érkezett mozgássérült fiatalok és felnőttek beszéltek tanulóinknak sérüléseikről, nehézségeikről. Mosolygósabbá váltak a tekintetek, amikor a vendégek arról számoltak be, hogy hogyan sikerült állapotukat elfogadva minél teljesebb és boldogabb életet élniük. Többen próbálkoznak örömet találni a sportban, és lelkesen készülnek a következő paralimpiai játékokra.
 
Az élet minden területén fontos, hogy érzékenyek legyünk az érzékszervi és értelmi károsodással élő embertársaink elfogadására, segítésére. Iskolánkban ennek különösen nagy jelentősége van, hiszen a sajátos nevelési igényű tagozat diákjai köztünk élnek, velük együtt kell szervezünk mindennapjainkat, rendezvényeinket. Tematikus programokkal – játszóház, közös sütikészítés, szüret – próbáljuk tanév eleje óta közös tevékenységek keretében közelebb hozni egymáshoz a diákokat, és arra ösztönözni az egészséges tanulókat, hogy előítéletek és gátlások nélkül közelítsenek sérült társaik felé, elfogadóbbak és barátkozóbbak legyenek.
 
Az elmúlt időszakban barátságok alakultak ki, amelyeket a diákok egy "fogadalomtétellel" erősítettek meg. A Szent István-szobor körül harminc pár (hatvan gyermek, egyikük az SNI vagy a RAK tanulója, másikuk felső tagozatos vagy gimnazista) tett ígéretet arra, hogy a következő hónapokban jobban megismerik, segítik egymást, tanulnak egymástól, egymásról, hiszen, mint megfogalmazták: Együtt jobbak vagyunk, együtt többet érünk!
 
A programot elindító munkacsoportban tevékenykedő pedagógusok bíznak abban, hogy a résztvevő egészséges diákok, felnőtté válva is természetesen közelítenek majd az értelmi és érzékszervi sérült emberekhez, egyenrangú partnerként ismerik el őket. Remélik még, hogy ezt a példát követve, egyre több iskola csatlakozik a kezdeményezéshez, és segít élhetőbbé tenni ezt a nehéz, de vidámabbá, tartalmasabbá tehető életet.
 
Mányi Beatrix
fejlesztő pedagógus, program-koordinátor
Arany János Általános Iskola és Gimnázium