Amit mi adtunk, azt kaptuk vissza
2013-05-08 -
2013. április 20-án a kora esti órákban érkeztünk meg a madridi reptérre. A spanyol diákok és családjaik már ott vártak minket. Mindenki örült, hogy újra találkozhattunk. Együtt indultunk Don Quijote és Sancho Panza hazájában található Tomellosoba, ahol egy kellemes hetet töltöttünk el együtt. Másnap reggel egy közös kirándulás keretében ellátogattunk a közeli természetvédelmi területen levő Ruidera Tavakhoz. Sok szép vízesést és zuhogót láttunk, közben pedig nagyon jól éreztük magunkat. A hét folyamán a fogadó iskolában mi is sok-sok érdekes órán vettünk részt, például dráma, földrajz, matematika, technika vagy történelem. Úgy gondolom, hogy a legérdekesebb számunkra a spanyol óra volt. Tanultunk spanyol szavakat, kifejezéseket, melyekből dolgozatot is írtunk. Nagyon sűrű volt a programbeosztás és nagyon elfáradtunk, de megérte mivel sok szép helyet láttunk. Meglátogattuk a helyi bikaviadal arénát, a régi borospincét és két múzeumot, ahol egy kicsit megismerkedhettünk a spanyol történelemmel. Szerda délelőtt La Mancha vidékének fővárosába Toledoba látogattunk el. Az út hosszú volt, közben megálltunk megnézni a híres szélmalmokat és képeket is készítettünk. Toledoban egy kellemes órát töltöttünk a Tejo folyó partján, melyről eddig csak a földrajzkönyvekből tanultunk. Az utolsó napon a városi sportcsarnokban próbálhattunk ki egy számunkra ismeretlen sportot, a padel teniszt. Sokat játszottunk és örültünk, hogy kipróbálhattunk egy új sportot. Este egy kellemes közös vacsora közben búcsúztunk el egymástól és idéztük fel az együtt töltött napok kellemes emlékeit. Vacsora után mindenki hazament és összepakolta a csomagját, mert másnap korán kellett indulnunk, hogy biztosan kiérjünk a repülőtérre. Nagyon jól éreztük magunkat Spanyolországban és sok-sok élménnyel gazdagodtunk, melyeket soha nem fogunk elfelejteni. A kapcsolatot a továbbiakban is tartani fogjuk és reméljük, hogy még lesz lehetőségünk találkozni.