Tizedszer is kompetenciamérés
2011-06-14 - Tízedik alkalommal tartottak országos kompetenciamérést az iskolákban május 25-én. A szövegértési és matematikai feladatlapokból álló felmérést a 6., 8. és 10. évfolyamos tanulók írták meg, míg a negyedikesek az alapkészségeikről, képességeikről adtak számot.
A diákok kapnak egy tanulói kérdőívet is, amelyet szüleik segítségével tölthetnek ki szociális helyzetükre vonatkozóan. Kitöltésével és lehetőség nyílik a szociokulturális háttér és a mérés eredményeinek összevetésére, ami az egyéni teljesítmények árnyaltabb értékelését teszi lehetővé.

A mérés során a diákok négyszer negyvenöt percben két-két matematikai és szövegértési feladatot oldottak meg. Ezek azonban nem az adott évfolyamon tanultakat ellenőrzik, hanem azt, hogyan tudják a gyerekek alkalmazni a megszerzett tudást.

A negyedik évfolyamosok körében arra irányult a mérés, hogy az életkoruknak megfelelő szinten állnak-e az alapkészségek tekintetében. A cél, hogy a pedagógusok teljesebb képet kapjanak arról, melyik tanulónak, miben kell fejlődnie.

A kompetenciamérés eredményei a fenntartói, iskolai és telephelyi összesítésben ezúttal is nyilvánosak, jelszavas belépés után az oktatási intézmények és az érintett szülők tanulónként, valamint feladatonként is megtekinthetik és elemezhetik az eredményeket. Az idei eredmények következő év február 28-tól elérhetőek az Oktatási Hivatal honlapján.

Százhalombattán a legalacsonyabb átlagú felmérés is magasabb, mint az országos vagy más városok felmérésének átlagai. Helyi szinten a különbségek elenyészőek, de az Arany János Általános Iskola és Gimnázium 8 évfolyamos gimnáziumi tagozatának 6., 8., és 10. évfolyama mind matematikából, mind szövegértésből - esetenként több száz pontos előnnyel - a legjobban teljesített a városban. Míg az iskola hagyományos rendszerű hatodikosai, nyolcadikosai, valamint a négyosztályos gimnázium tízedikesei a tavalyi évhez hasonlóan továbbra is a gyengébben teljesítettek.

Értelemszerűen a Széchenyi István Szakközépiskola és Gimnázium tízedikesei megtartották stabil második helyüket a városi rangsorban.

A hatodik évfolyam matematika felmérésén az 1. Számú Általános Iskola, míg szövegértésben az Eötvös Loránd Általános Iskola hatodikosai érték el - az Arany János Általános Iskola és Gimnázium nyolc osztályos gimnázium hatodikosai után - a legjobb átlagot.

A nyolcadik évfolyamon matematikából a Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola és AMI, szövegértésből az Eötvös Loránd Általános Iskola teljesített nagyon jól.