Suzuki S-Concept - avagy jön Swift Sport változata?
2011-03-11 -
Nagyon úgy tűnik, hogy rövidesen megjelenhet az új Swift sportváltozata. A japán gyár állítólag az amerikai álompiac meghódítása érdekében pumpálta fel a facelifting-en átesett, és így újra vonzóvá tett minit. A Suzuki már évtizedek óta, szinte kóros makacssággal próbálja berágni magát a nagy "JÚESZÉ" autóparkjába. Bizonyára még sokan emlékeznek rá, mikor a rendszerváltásunk hajnalán, az akkori Swift, GEO néven futó amerikai változatai "árasztották el" hazánk útjait. 
Az amerikaiak akkortájt kielégítetlen éhséget éreztek az európai méretű kisautók iránt, majd beleülve ezekbe a silány plékasznikba, visítva pattantak ki belőlük, és az elkövetkező húsz évben a közelébe se akartak menni ilyesminek. A "kedvcsináló" kisautók között volt tehát a Geo (Swift), de itt focizott a rettenetes kis Zastava is, ami tulajdonképpen egy autós ágyékonrugást jelentett a bátor próbálkozóknak, egy életre szóló tanulsággal együtt.
 
Most ezzel a sármos, mérgezett egérrel akarnak az azóta átalakult vásárlói szokások hullámain újra beszörfözni az Amerikai köztudatba. Itt már bizony nincs gagyizás! Az európai piaci küzdelmekben edződött minőségi minik, már simán felvehetik a versenyt a tengerentúli autók felszereltségi szintjével és biztonságával. A Sport Concept igényesen kialakított belső térében Recaro kagylóüléseket, látványos műszeregységet, és igazi sportkormányt találunk, melyek tökéletes összhangban vannak a felszpoilerezett, kiszélesített és leültetett, megnyerően vad külsővel. A 18 colos kerekeken gördülő apróság hossza 3890 milliméter, a hat centis domborításoknak köszönhetően 1760 milliméteresre nőtt a szélessége és 1480 milliméteren csúcsosodik ki a tetőspoiler legfelső pontja.

Az új Swift családhoz egy 1.2 literes benzines, és egy 1,25 literes dízel tartozik. Ezek nem kimondottan versenymotorok, így azután előkerült a spájzból a régi 1.6-os erőforrás. Állítólag nem ez a végleges megoldás, hiszen eleinte még egy külső beszállítótól származó, 170 -180 lóerős motorról is felröppentek a hírek, de padlót nyomva, már most is hatodikig kapcsolhatjuk felfelé, a sportváltozatba épített váltó karját.
Az S-Concept jelenleg prototípus státuszban tartózkodik, de a készültségi fokot látva, az első darabok már akár azonnal legördülhetnének a gyártósorról. Persze mindez még csak elmélet.