Rallye buli – Fabia R2
2011-03-11 -
A Skoda versenypályákon kivívott hírneve, a legjobbak közé emelte a Cseh gyártót. Nyugodtan visszamehetünk a régi 3 forintos benzinárak mesebeli korszakába is, hogy emlékeink bugyraiból előásva felidézzük a Balatoni féle 120-ast, de később a rettenetes Skoda 130 RS-ek idejébe is elkalandozhatunk, amelyek a világ valamennyi rallye pályáján tisztességgel állták a sarat, nem kevés rajongót kitermelve ennek a hosszú múltra visszatekintő márkának. Egy Skodát terelgetni, mindig különleges élvezetet jelentett. Most úgy tűnik, hogy ebből a hírnévből kovácsol némi tőkét a gyár, hiszen 60-70 ezer euróért, már egy egész jó kis versenygépre tehetnek szert a sportsikerekre áhítozó versenyzők.

A már meglévő versenytapasztalatokból visszafejtett változat két évi puzzlezás után állt össze. Első szárnypróbálgatásként 2009-ben az ausztriai Waldvirtel Rallye 0-s autójaként gördült végig mezőny előtt,  a volánnál természetesen a Cseh gyár tesztpilótájával. A sportosztály munkatársai, ezt követően még jónéhány versenykilométer tapasztalatait gyűjtötték össze a végleges változat megjelenéséig.
Utca mércével nézve horrornak tűnik az ár, de a versenyek világában mások a váltószámok! Itt a vezethetőség, a megfelelő háttér, és a kiforrott, megbízható technikai megoldások jelentik az ár-érték arány szorzóját. A Fabia R2 tehát némi tehetséggel, és a köré épített marketinggel (mert a versenyzéshez is pont annyi dolog kell mint a háborúhoz, azaz három: miszerint is pénz, pénz és pénz), igazi sikertörténetté alakíthatja a kellő lendülettel rendelkező versenyzők pályafutását. A Skoda sem tett mást, mint sok más gyártó, aki különböző márkakupák számára dobott piacra limitált számú versenygépet, egyszerre profitálva a bevételekből és a sikerekből. Bár a beépített technika nem fogja megrengetni a világot, egy harcias alapnak azonban tökéletes, hogy esetleg elindulhassunk a siker útján. Az R2 177 lóerős programozható Marelli elektronikával ellátott 1,6 literes szívómotorjához, egy ötsebességes szekvenciális versenyváltót csavaroztak, ehhez jön a siker titkát jelentő tutira összerakott futómű, a versenyfékek, és a további szükséges átalakítások. A képet a bukócső, a versenyövekkel kiegészített kagylóülések, és egyéb rallyes cuccok teszik teljessé. 

Hja kérem, korán születtem.... Bár ahogy a benzinárakat nézem azok a régi 3 forintos szép idők, már soha nem jönnek vissza.