Genf 2011 - Újra Subaru lesz a Subaru!!?
2011-03-07 -
A Subaru Impreza igazi ikon volt az autóimádók körében, sőt az Impreza a sportosság, a sikerek és az erő, irigylésre méltó birtokosává tette tulajdonosait. Szóval egy Subaru Impreza tulajdonosaként az ember a kiváltságosok közé tartozott.... mígnem valaki kitalálta, hogy elfelejtik a Subarura jellemző különleges jegyeket, és ezt a specialitásán felemelkedett márkát belepaszírozzák a szürke motorizált katyvaszba. Jöttek a rondábbnál rondább autók, a senkinek nem tetsző és nem kellő autószörnyek, és a Subaru kiírta magát a rajongók és irigyeltek listáiról. Egy régi jó állapotban lévő klasszikust manapság már többre tartanak, mint bármelyik identitását veszített újdonságot. Szóval a Subaru szép csendben belebukott a semmitmondóságba. Hiába maradtak meg a műszaki erényei, a tartósság, a sokoldalúság, a bivalyerős motorok, a semmitmondó, polgárosodni próbáló rút formák, és az új filozófia megtették a hatásukat.
 
Az egyre kezelhetetlenebb formák, a sportsikerek elmaradása, a komoly átgondoltságot nélkülöző polgárosodási törekvések sikertelensége rohamléptekkel lehetetlenítette el a komoly világhírnévnek örvendő márkát. Az utóbbi időben mintha rájöttek volna, hogy ez a mostani, egy tévút volt, amivel rendesen lesodródtak a "susnyákosba", így most újult erővel kezdték meg a visszatérést a gyökerekhez, a legsportosabb High Tech limuzin cím visszaszerzéséért. Legalábbis a most bemutatott új Impreza tanulmány nagyon ezt sugallja. ....a rajongók pedig máris újra előkerültek, és ünneplésbe fogtak.
 
Visszajöttek a hagyományos limuzinos formajegyek, de természetesen a kellő vadsággal megfűszerezve. A tükör- és kilincstelenített karosszéria, és a futurisztikus belső, újra képes lázba hozni a hívőket. Talán a régi - csodálatos hangokat produkáló - turbófeltöltős (verseny)boxer sem mond végérvényesen búcsút a földi létnek, bár úgy tűnik, hogy a Foresterben már bemutatott új kettőfeles motor, kisebb lökettérfogatú változata léphet a helyébe, ami persze még mindig boxer. Igaz, hogy valamiért kinyírták a váltókart, ami azért antagonisztikusnak tűnő ellentétet jelent a sportos vezetéssel szemben támasztott elvárásainkhoz képest, de jelenleg (tetszik, vagy nem tetszik) az egyébként villámgyors, fokozatmentes CVT váltó viszi át a hajtást a négy kerékre. Persze egyenlőre csak elvileg.....
 
A kiállítási területen még bemutatták az újdonságnak számító kooprodukciós modellt a Subaru Trezia névre hallgató kompakt egyterűt, mely a Toyota Verso-S módosított karosszériájával lép színre. Persze ez nem eredendő bűn, mert a Suzuki Ignis 4x4-es változatát is Subaru hajtáslánccal árulták, sőt az északi országokban Subaru embléma díszítette az autó elejét is, mivel a sportsikerek vitték magukkal az összes modellt.