Nissan Juke - gyorsan meglett az öt csillag
2011-02-25 -
A Nissan Juke-nak csupán öt rövid hónap kellett az 5 csillagos Euro NCAP törésteszt eredmény eléréséhez, miután számos nemzetközi díjat nyert és jelentős piaci részesedést könyvelt el a kisautók piacán. Az innovatív és egyedi stílusú Juke 2010. szeptemberétől, szinte állóhelyből elérte a 32 ezres eladási darabszámot Európa szerte, megszerezve ezzel egy majdnem 2 százalékos részesedést a B-szegmensben. Mivel az öreg kontinensen négy autóból egy B-szegmensbeli (kisautó szegmens), a Juke által elért eredmények még inkább jelentősek a Nissan folyamatos növekedését tekintve.
 
A kezdeti eladási sikerekből származó lendületet tovább fokozza, hogy a Juke jól teljesített a legutóbbi Euro NCAP törésteszten, ugyanis 5 csillagos értékelést kapott.
A Juke tervezési és kivitelezési teljességének, valamint mindent átfogó minőségének és magas szintű standard biztonsági felszereltségének egyik bizonyítéka, hogy 87 százalékos eredményt ért el felnőtt utasvédelem terén és 81 százalékot gyermek utasvédelemben, ezutóbbi vizsgálat esetében a dummy bábu egy három éves gyermeket testesített meg.
 
Az utascella frontális ütközésnél tapasztalt szilárdsága nagy mértékben hozzájárult a Juke eredményeihez, hasonlóképp a gyermekek gázolására kialakított védelem. Minden Juke modell alapfelszereltségi szinten tartalmaz ESP-t és 6 darab légzsákot.
A Juke fejlesztésével a Nissan egy új piaci szegmenst hozott létre: a kis crossover kategóriát. Mint korábban a nagy népszerűséget elért QASHQAI, úgy a Juke is megmutatta a Nissan innovációt és izgalmakat kombináló képességét, megragadva a vásárlók képzeletét azzal, hogy időről-időre új és izgalmas termékkel jelenik meg a piacon.
 
"A Nissan meri vállalni a különbözőséget. A Qashqai három évvel ezelőtti érkezése felrázta az autós világot azzal, hogy egy izgalmas alternatívát kínált a hagyományos ferdehátúak piacán... és az ügyfelek tömegével érkeztek a bemutató termekbe. Ezúttal a kisöcsi - a Juke - a készül megismételni korábbi sikert" - mondta Simon Thomas a Nissan International SA értékesítésért és marketingért felelős alelnöke.
 
Az eddigi 32 ezer darabos eladásból Nagy-Britannia, Franciaország és Olaszország bizonyult a legnagyobb felvevő piacnak. Csakúgy, mint a modell elődjének számító Qashqai, a Juke is új ügyfeleket csalogat a márkához. A vásárlók közel 80 százaléka más márkáktól vándorolt át.
Az eladások szokatlanul nagy részében - közel 35 százalékában - a legmagasabb Tekna felszereltségű modellt választották a vásárlók, megmutatva ezzel azt, hogy a Nissan immár egyenrangú vetélytársa a prémium márkák B-szegmensbeli autóinak. Az év utolsó négy hónapjának eladási mérlege szerint a Juke megelőzte az Alfa Romeo Mito-t és a Mini Countryman-t, szorosan az Audi A1 és a Citroen DS3 mögé felzárkózva.
 
"A Juke iránti érdeklődés oly erős és pozitív, hogy biztosak lehetünk a 120 ezres eladási darabszám elérésében a modell első teljes évi mérlegét tekintve" - mondta Simon Thomas, majd hozzátette: "Audi és Mini, jobb ha vigyáztok!"
 
Annak ellenére, hogy a gyártás csak 2010. második felében kezdődött, az év végére több mint 44 ezer Juke készült a Nissan Egyesült Királyság-beli sunderlandi üzemében. A gyár ezáltal elérte az éves 423.262 gyártási darabszámot.
Január 18-án, működésének 25. évében a sunderlandi üzem legyártotta a hatmilliomodik autóját - egy tűzpiros Nissan Juke-ot.
 
A Juke öt verziójából négy benzines, egy pedig dízel erőforrással rendelhető. Ezek mindegyike egy ötajtós kasztnival és egyedi coupé stílussal illeszkedik az SUV-k robosztus világába. Teljesítményük 81 kW-tól (110 LE) 140 kW-ig (190 LE) terjed, melyek kézi, vagy az új generációs XRTONIC CVT váltón keresztül biztosítanak 2WD vagy 4WD hajtást.
 
A legmagasabb felszereltségű modell egy négykerék-hajtású verzió, melynek erőforrása egy teljesen új turbós, 1.6 literes, közvetlen befecskendezéses, benzines aggregát. Ebben a legfrissebb ALL-MODE 4x4i összekerékhajtási rendszer végzi a hátsó hajtott kerekek közötti nyomaték-átirányítást, melynek segítségével csökken a kanyarodás közbeni alulkormányozottság, lehetővé téve az agilis vezetési stílus kibontakozását.
 
Felszereltségi szintjei követik a Nissan eddigi modelljeinél ismert változatok elnevezéseit, így a belépő a Visia, a középső az Acenta, valamint a felső felszereltségi szintű a Tekna nevet kapta. A kipörgés-gátló és a 6 légzsák mellett mindhárom felszereltségi szint tartalmaz légkondicionálót, valamint CD-s rádiót AUX-in csatlakozóval.
 
Magasabb felszereltségi szint esetén digitklíma, tolatókamera, Nissan Connect műholdas navigáció és egy új fejlesztésű Nissan Dynamic Control System is elérhető, ez utóbbi lehetőséget biztosít a vezető számára a sportos, normál vagy gazdaságos üzemmód kiválasztására.