Fiat Freemont világpremier
2011-02-24 -
A Genfi Autószalonon tartja világpremierjét a 2011. második felében forgalomba kerül új Fiat, a Freemont.  A Dodge Journey alapjaira épülő Freemont az első olyan Fiat modell, amely a Chrysler csoporttal folytatott együttműködés nyomán jött létre. A Freemontot a mexikói Toluca üzemben fogják gyártani, ott, ahol az USA piacára szánt Fiat 500-asokat is készítik.

Már a modell neve is a szabadságot idézi, az élet élvezetét, a természet és a kalandok szeretetét, és a képességet arra, hogy a mindennapi problémákkal könnyedén szembe tudjunk nézni. A Fiat Freemont képes kielégíteni a családok legkülönfélébb elvárásait, és teljes körű megoldással szolgál mindazoknak, akik egy sokoldalú, tágas, kényelmes és jól variálható járműre vágynak.                                        

Az újdonság, a rugalmas és praktikus megoldásokat egyedi, markáns stílussal kombinálja. Külső méretei (489 cm hosszú, 188 cm széles, és 172 cm magas) a kategória leghosszabb, 289 centiméteres tengelytávjával együtt kivételesen tágas belső teret.

A Fiat Freemont már alapkivitelben is hétszemélyes utasterében, teljes értékű harmadik üléssort találunk. A harmadik sor ülései egyetlen mozdulattal összehajthatók és a padlóba süllyeszthetőek, helyükön sík rakodófelületet kapunk. A második üléssor az elsőnél magasabban helyezkedik el, a harmadik sorban helyet foglalók pedig még följebb ülnek, így mindannyian zavartalanul élvezhetik  a kilátást.

A második üléssor egy innovatív ülésmagasítóval is fel van szerelve. A gyermekek szállítására szolgáló megoldás optimális övgeometriát, valamint jobb védelmet biztosít.

Számtalan rakodófelületet rejt az utastér, de a két tároló-rekesszel felszerelt, sík padlójú, akár 1461 liter kapacitású, hatalmas csomagtartó is bőséges teret enged a csomagjainknak. Az utasok személyes tárgyainak elhelyezésére szolgáló, különböző rekeszek tárolókapacitása összesen mintegy 140 liter, ami megfelel egy városi kisautó csomagtartójának! Az első könyöklő alatt például különösen mély, jól kihasználható üreget találunk. Itt kapott helyet az USB aljzat (amely iPod® csatlakoztatására is alkalmas), valamint egy 12 voltos csatlakozó. Így az utasok úgy használhatják, illetve tölthetik fel hordozható médialejátszóikat, hogy azok a parkoló autóban sem lesznek szem előtt. Az utasülés alatt praktikus, könnyen hozzáférhető tároló-rekeszt alakítottak ki, míg a második üléssor előtti padlószakaszon is további, két fedeles üreg található.

A Fiat Freemont egyedi formatervét izmos, határozott vonalak határozzák meg. Elöl egy lágyan ívelő lökhárító és a Fiat emblémával ellátott hűtőrács határozza meg az autó arculatát, az áttervezett hátfalhoz új lökhárító tartozik, de szembetűnőek a LED-es hátsó lámpatestek is.

Az utastér modern formavilágát az európai ügyfelek elvárásaihoz igazodva alakították ki, lágy tapintású anyagok felhasználásával. A környezet meghatározó elemei az ívelt, krómbetétes műszerfal, a vadonatúj műszeregység, a lenyűgöző középkonzol, valamint a nagyméretű, színes érintőképernyővel szerelt, innovatív infotainment rendszer. Számos fedélzeti funkció – így a három klímazóna hőmérsékleti beállításai, vagy az audiorendszer paraméterei – az érintőképernyőn keresztül vezérelhető.

Hogy az igényeknek megfelel_ típus kiválasztása és megvásárlása minél egyszerűbb folyamat lehessen, a Freemont mindössze két, – markánsan eltérő ügyféltípusnak – szánt kivitelben lesz kapható. Mindkettő esetében alapfelszerelés a 7 ülés, a 17 colos könnyűfém keréktárcsa, a háromzónás automata klímaberendezés, a kulcs nélküli nyitás/indítás, a sebességtartó automata, a kibővített funkcionalitású fedélzeti számítógép, az abroncsnyomás-felügyeleti rendszer (TPMS), a ködfényszóró, valamint a kormányról vezérelhető, színes érintőképernyős rádió. A második felszereltségi szint 8,4 colos érintőképernyőt kap, SD kártyaolvasóval és DVD-lejátszóval, emellett széria felszerelés benne a Bluetooth csatlakozás, a tolatóradar, a motorosan behajtható külső tükrök, az automata fényszóró, a sötétített hátsó ablakok, valamint a tetősínek.

A Freemont elsőkerék-hajtással, kézi sebességváltóval, és turbódízel motorokkal (140 vagy 170 lóerős 2.0 MultiJet) lesz kapható. A kínálatban a későbbiekben megjelenik a 4x4-es változat is, 170 lóerős 2.0 MultiJet vagy 276 lóerős 3.6 V6 benzinmotorral (mindkettő automata váltóval). A Chrysler Group Pentastar családból származó, nagy teljesítményű, hathengeres benzinmotortól, és a hozzá kapcsolódó automata váltótól eltekintve a Freemont teljes hajtáslánc-választékát az FPT – Fiat PowerTrain fejlesztette és gyártja. A Fiat mérnökei egyedi, pontosabb és közvetlenebb felfüggesztést, illetve kormányművet terveztek a modellhez, ezzel javítva annak menetdinamikai képességeit. A menetkomfort is számottevően javult, hála az utastér jobb hangszigetelésének.

A maximális biztonságról alapfelszerelésként kínált hét légzsák, vészfékasszisztenssel kombinált blokkolásgátló (ABS), valamint dombsegéd és elektronikus borulásvédelem (ERM) funkciókkal kiegészített menetstabilizáló elektronika (ESP) gondoskodik.