Az Alfa Romeo a 81. Genfi Autószalonon
2011-02-24 -
Erőteljes érzelmeket közvetítő, meghatározó stílus, élvonalbeli műszaki fejlesztések, valamint kiemelkedő úttartás és vezetési élmény. Ezek azok az értékek, amelyek mindig is megkülönböztették az Alfa Romeót a világ autóiparának többi szereplőjétől. Ugyanezek az értékek határozzák meg a márka két legújabb modelljének, a Giuliettának és a MiTónak a karakterét. Ezek az autók tökéletesen példázzák a formaterv és a technológia azon szoros kapcsolatát, amelyet a helykínálat és a kényelem mellett minden Alfa Romeo génjeiben hordoz.
 
Az Alfa Romeo 2011-es genfi standjának pontosan ez, a dizájn és a technológia közötti házasság adta az alapkoncepcióját. A kiállítási területet első osztályú anyagok (fényes lakk, bőr, acél és tükörfalak) uralják, tükrözve a kiállított autók belső hangulatát. A padló - amelybe a fekete különböző árnyalataiban játszó anyagokat, illetve acél betéteket süllyesztettek - tökéletes háttérként szolgál a kiállított Giulietta és MiTo modellek, valamint azok legújabb formai és technológiai megoldásai számára. Az impozáns, "Rosso Competizione" (versenypiros) színre festett fal az egész standot még lenyűgözőbbé teszi, egyben természetes környezetéül szolgál az itt látható autók csupa ív, egyedi formavilágának, így azok az egész kiállítás legragyogóbb csillagai lesznek. A háttérben, megvilágított üregekben kaptak helyet az Alfa Romeo boltban megvásárolható kiegészítők.
 
Az egész kiállítási terület tökéletesen tükrözi az Alfa Romeo első számú küldetését. Az ipari dizájn és az ultramodern technológiai tartalom kettőséből megszületett járművek a maguk modern vonalaival és idomaival megtestesítik a "mozgásban lévő formaterv" elvét, és kihangsúlyozzák a márka olyan, alapvető értékeit, mint a komfort, a dinamizmus és az elegancia. Pontosan ezek azok az értékek, amelyek különlegessé teszik az Alfa Romeókat: olyan modellek ezek, amelyek a mindennapi használatban az egyszerű közlekedési eszköz fogalmát minden szempontból élvezetes vezetési élménnyé varázsolják.
Az Alfa Romeo Giulietta a teljesítmény, a komfort és a biztonság erőteljes ötvözete. Kiemelkedő teljesítményét turbómotorjainak köszönheti, amelyek egytől egyig teljesítik az Euro5-ös emissziós normát; az autó a minden kivitelben alapfelszerelésként kínált, elektronikus Q2 differenciálzárral és DNA rendszerrel mindig képes a vezető igényeihez, illetve a változó útviszonyokhoz igazodni. A legjobb példa erre a 235 lóerős 1750 TBi motor, amely a világ legnagyobb fajlagos forgatónyomatékával büszkélkedhet (maximális nyomatéka 340 Nm, már 1900/percnél), vagy a 105 lóerős 1.6 JTDM dízel, kategóriájának legnyomatékosabb tagja (320 Nm 1750/percnél). Ami az üzemanyag-fogyasztást és a károsanyag-kibocsátást illeti, kiváló eredményeket értünk el az új "Alfa TCT" dupla száraz kuplungos automataváltó és a forradalmi, 170 lóerős 1.4 MultiAir benzines turbómotor ("2010. legjobb új motorja") párosításával, amely hajtáslánccal szerelve a Giulietta a méretosztályában rekord alacsony, 121 g/km széndioxid-kibocsátást ér el. A Giulietta üzemeltetési költségei is szerények, különösen a dízel kivitelek esetében, amelyek a kategória leghosszabb, 35 000 kilométeres szervizintervallumával büszkélkedhetnek.
 
A Giulietta kiemelkedő kényelmet kínál: nem csupán a vezethetőség terén, de az utasok férőhelyét illetően is. Öt kényelmes, kompromisszumoktól mentes ülőhely, valamint egy szabályos alakú, 350 literes csomagtartó (kerékívek közötti szélessége 1023 mm) emeli a kategória élére a modell belterét. Végül, de nem utolsó sorban a Giulietta minden idők legbiztonságosabb kompaktja: a szigorú EuroNCAP értékelésén nyújtott, kiemelkedő teljesítménye (87/100 pontos, ötcsillagos végeredmény, a 2010-es mérési szabályok szerint) részben annak az új "Kompakt" architektúrának köszönhető, amely minden kivitelben hiánytalan aktív és passzív biztonsági felszereltséget biztosít, olyan vadonatúj megoldásokkal, mint a fékrendszer "előkészítő" funkciója, amely vészfékezés esetén gyorsabb fékreakciókat biztosít.
 
A csábító, kényelmes, biztonságos és modern technológiájú Giulietta az európai vásárlóközönség kegyeit éppúgy elnyerte, mint a nemzetközi szaksajtóét. A mai napig 16 olyan elismerésben részesült a modell, mint az "Auto Europa 2011" (Olasz autós szaksajtó szövetség), "Die besten Autos 2011" (Auto Motor und Sport, Németország), "Az év görög autója 2011" (Automotive press, Görögország), "Volante d'oro 2010" (Auto Swiat, Lengyelország), "Dizájn díj 2010" (Auto Bild, Németország), "Auto Trophy 2010" (AutoZeitung, Németország), "Trophée 2011" (Argus, Franciaország - az Alfa Giulietta 1.6 JTDM 105 a "Kompakt" méretosztályban), "A kategória legjobbja, 2010" (Bilmagasinet, Dánia), vagy "Az év női autója 2010" (Zurnal, Szlovénia).
 
A többszörösen díjnyertes Alfa Romeo Giulietta két kivitelével van jelen Genfben: az egyik egy 235 lóerős Quadrifoglio Verde 1750 TBi Rosso Competizione (versenypiros) színben, a másik egy Distinctive kivitelű, 170 lóerős 1.4 MultiAir benzines turbómotorral és "Alfa TCT" váltóval szerelt modell, szürke antracit fényezéssel. Utóbbi kivitel alapfelszerelésként kínált Start&Stop rendszere még tovább csökkenti a modell üzemanyag-fogyasztását (5,2 l/100km vegyes ciklus szerint) és CO2-kibocsátását (121 g/km). Az "Alfa TCT" sebességváltó - amely a későbbiekben a 170 lóerős 2.0 JTDM dízelmotorhoz is rendelhető lesz - a hagyományos automata váltókhoz képest nagyságrendekkel jobb menetkomfortot és sportos vezetési érzetet kínál, jobb hatásfok és kedvezőbb üzemanyag-fogyasztás mellett.
 
A Genfi Autószalonon az élénk, 235 lóerős 1750 TBi modell is helyt kap, mégpedig exkluzív Quadrifoglio Verde kivitelben. A legendás modelljelzés a világ versenypályáin vívott ki elismerést magának; a kizárólag ezzel a motorral rendelhető, különleges kivitel jellegzetessége a sportos, ültetett felfüggesztés, a 17 (opcióként 18) colos keréktárcsák, a megerősített fékrendszer Alfa-pirosra festett féknyergekkel, valamint a sportos bőr-microfaser kárpittal burkolt, dinamikus beltér. Mindezen elemek egyetlen célt szolgálnak: a létező legintenzívebb vezetési élményt, kategóriaelső aktív és passzív biztonság mellett. Ráadásul ebben a teljesítményosztályban különösen takarékosnak számít a modell: a "Quadrifoglio Verde" így a modern kor elvárásai szerint újraértelmezve ölt testet, a legtökéletesebb vezetési élményt fokozott környezeti érzékenységgel párosítva környezettudatos és környezetbarát sportosságot kínál.
Ami a fedélzeti szórakoztató-információs rendszereket illeti, mindkét kiállított Giulietta változat rendkívül magas szintű szolgáltatásokat kínál. Elsőként mutatkozik be a Blue&Me rendszer legújabb továbbfejlesztése, a "Blue&Me-TomTom". Ez a teljesen integrált rendszer a telefonos és navigációs információkat, valamint a menetdinamikai és utazási adatokat együtt, egyetlen praktikus színes érintőképernyőn jeleníti meg. A berendezés a Fiat Automobiles és a TomTom, a hordozható navigációs rendszerek európai piacvezetője közötti együttműködés nyomán jött létre, és a Blue&Me rendszeren keresztül csatlakozik a többi fedélzeti rendszerhez. Ezen felül a látogatók megismerhetik a "RadioNav" műholdas navigációs egységet, a Magneti Marelli által az Alfa Romeo részére kifejlesztett, új generációs szórakoztató és navigációs készüléket. A rendszer műholdas navigációs rendszerből, dupla tuneres rádióból (az egyik a forgalmi információk vételére - TMC Pro - szolgál), MP3-kompatibilis CD-lejátszóból, valamint a gyors hozzáférés és útvonalszámítás érdekében SD-kártyán tárolt, európai országtérképekből áll. A lehető legélesebb, leginkább részletgazdag kép érdekében a rendszerhez 6,5 colos, nagy felbontású színes kijelző tartozik.
 
Az Alfa Romeo standja nem lenne teljes a MiTo modell nélkül, amely már az Európa-szerte áprilistól forgalomba kerülő, 2011-es kivitelében áll a reflektorfénybe. Az új funkciók és szolgáltatások között említést érdemelnek az új karosszériaszínek, az új kárpitválaszték, a megújult opciós lista, valamint a komfortszintet és vezetési élményt fokozó technológiák bevezetése. Mindezeken túlmenően az exkluzív "Quadrifoglio Verde" kivitel új, jellegzetes dizájnelemekkel gazdagodik.
 
Hogy a látogató közönség a legteljesebb mértékben értékelhesse "minden idők legsportosabb kisautójának" kettős, egyszerre sportos és elegáns személyiségét, a Genfi Autószalonon nagyteljesítményű "Quadrifoglio Verde" kivitelében, 170 lóerős 1.4 MultiAir Turbo benzinmotorral (amelyet a nemzetközi szakemberekből álló zsűri az év legjobb új motorjának választott meg) szerelve vesz részt a MiTo. A modellt új, szénszálas háttámlájú Sabelt sportülések teszik még látványosabbá. A kiállításon látható másik MiTo modell orrában a 135 lóerős 1,4 MultiAir Turbo motor dolgozik, innovatív "Alfa TCT" dupla kuplungos automata sebességváltóval és Start&Stop rendszerrel társítva. Ez a kivitel most először kapható az új bronzmetál színben, amelyhez új, kéttónusú (bronz és fekete) Technosilk belső kárpitozás társul - ez a két, vonzó jellemző is kihangsúlyozza a modell elegáns karakterét.