Kőváry Barna és Badár Sándor egy Isuzu D-Max-al indul az idei Bamako Rallyn
2011-01-11 -
Egy Isuzu D-Max terepjáró, egy tapasztalt rallyversenyző és egy népszerű, színész, humorista került az érdeklődés középpontjába, a Wallis Pest Isuzu márkakereskedésében hétfőn délután megtartott sajtótájékoztatón. A 2011-es Budapest-Bamako Rallyen ugyanis Badár Sándor navigál majd Kőváry Barnának, így őket és az autót átalakító team vezetőjét faggattam arról, hogy mit várnak ettől a versenytől, és hogyan próbálják majd újoncként kihozni magukból a maximumot.
 
Badár Sándor nem konditermekben edzette magát, neki van saját receptje a sikerre: "Szentendrén, ahol lakom, olyan az út, mint egy rallypálya. Nem jártam gyúrni, inkább felkocsikáztam a Kő-hegyre, ami legalább annyi megpróbáltatással jár, mint megjárni Afrikát. Hál’ Istennek van egy társam, aki 20 éve űzi ezt a sportágat, és ha elakadunk, akkor az ő tapasztalatára számíthatunk. Különben épp tegnap próbáltuk ki először a GPS-t. Szerintem ez a kütyü lesz a legnagyobb kihívás mindkettőnk számára" - mondta amolyan "badáros" kétértelmű mosollyal, miután megjegyezte, hogy az első napon, mikor próbálgatták a berendezést, az elrejtett 105 tereppontból közel ötöt szinte azonnal (kb. egy nap alatt) meg is találtak, de már javult a helyzet. Persze a népszerű művész (és most már navigátor is) megnyugtatott mindenkit: "aggodalomra nincs ok, már fejlődtünk és amúgy is szeretjük a kihívásokat."
 
A televíziós és rádiós műsorvezetőként is ismert, népszerű versenyző Kőváry Barna itt átvette a szót: "Ebből is látszik, hogy csapattársnak mindenképpen egy olyan embert kell választani, akihez nem fűz gyermekkori barátság, akivel nem olyan szoros a kapcsolatotok. Egy olyan személy kell magad mellé, akit nem ismersz annyira jól, nem kötnek hozzá mély érzelmek, hiszen akkor az egész megmérettetés alatt nem fogytok ki a sztorikból, nem unjátok meg egymást." Amikor mindkettőjüket megkérdeztem, hogy mi az elsődleges céljuk a versenyen, egyöntetűen azt válaszolták, hogy a célba érés.
A Wallis Isuzu üzletága által biztosított Isuzu D-Max technikai átalakítását Murczin Zsolt és csapata végezte. Murczin Zsolt, aki egy terepjárókra szakosodott szerviz és egyben verseny műhely létrehozója és vezetője, maga is sikeres off-road illetve terep rallyeversenyző, és jó néhány bajnoki cím tulajdonosa. Így nagyon megörültem neki, mikor néhány érdekességet megmutatott, amelyek a számos átalakításon kívül nagy fontossággal bírnak a kősivatagokon és úttalan utakon való száguldáshoz, hiszen a Kővári-Badár-Isuzu trió a verseny kategóriában áll majd rajthoz, és itt sokkal keményebb feltételeknek kell megfelelniük, mint a "normál Bamako" indulóinak. "Legelőször is az autó hasmagasságát kellett megemelnünk – kezdte Murczin, miután beinvitált az autó alá. Továbbá a kocsi alját is "páncéloztuk", azaz el kellett látnunk védőlemezekkel, hiszen a felverődő kövek és a homok nagyon gyorsan tönkretenne mindent." Miután udvariasan felsegített, rögtön megígértettem vele, hogy amennyiben az az őrült gondolat foganna meg a fejemben, hogy (vasággyal együtt) 45 kilós össztömegem ellenére mégiscsak szeretnék egy ilyen autóban egyszer útra kelni ezen a versenyen, segít a felkészülésben. Persze megnyugtatott, ha kedvem van, addig is szívesen lát a szervizben, némi alapképzés végett, lengéscsillapítók, speciális rugók, karosszériaátépítés, erősítések, bukókabin készítés, motortunning és egyéb, kimondottan nőies tárgykörökben....
 
De lapozzunk, mert nem rólam, hanem a már említett indulókról szól ez a beszámoló.
Megtudtam, hogy Badár Sándor egy operatőrről is gondoskodott, és azon kívül, hogy feltehetőleg egy könyvben is összefoglalja majd az út eseményeit - társrendezőként az élettel – egy film forgatását is tervbe vette.
 
Mivel a Bamako rallye nem csak egy nagy kaland, hanem a jótékonyság is fontos szerepet kap az alapfilozófiában, a Kővári-Badár páros is begyűjtött néhány százezer forint értékben számítástechnikai cikkeket és élelmiszert, ...meg némi szóróajándékot, ami a közegellenállás csökkentésében is segíthet majd... mert ez Magyarorsz... JA! Nem ez Afrika!! Mármint nem ez, hanem az..., de ezt inkább hagyjuk!
Zárszóként csak annyi, hogy az egész csapat nagy izgalommal várja a már nagyon közeli (Budapest, Műcsarnok, január 15. 08.00) rajtot, s ígérik, hogy gyakran hallatnak magukról a verseny alatt is.
 
Egyébként információink szerint 35 országból érkezik a közel 400 induló. Lesz itt a légpárnás járműtől a halottszállítóig, a kimustrált húszéves romtól a csodaterepjáróig minden, mert azért ez még mindig egy igazi nagy kaland. Talán a világ egyik legbohókásabb és legemberibb, kerekeken (és miegymáson) gördülő, kúszó, lebegő kalandtúrája, ami életben tartja és végig viszi a Párizs –Dakar lángját Afrikán át.