A Nissan Leaf hajtásrendszere felkerült a Ward "10 legjobb motor" listájára
2011-01-06 -
A 100%-ban elektromos hajtású rendszer az első zéró-emissziós nyertes a díj történetében. A Ward's amerikai autópiac-elemző cég (amely magazint is megjelentet) bejelentette, hogy 2011-ben a komoly presztizst jelentő 10 legjobbként kiválasztott motor közé felvették a Nissan LEAF 100 %-osan elektromos, zéró emissziós hajtását is. A magazin "10 legjobb motor" díjának történetében ez az első eset, hogy a bíráló bizottság olyan hajtásrendszert választott be a legjobbak közé, amelyben nincs belsőégésű motor, és soha nem éget el egyetlen csepp kőolajszármazékot sem.
 
"A Nissan LEAF-be olyan hajtásrendszert építettünk be, amelynek vezethetőségi jellemzői lenyűgözik a vezetőt, akár egy másik elektromos hajtású, akár egy belsőégésű motorral hajtott járművel hasonlítja össze" - mondta Carlos Tavares, a Nissan Americas elnöke. "Az a tény, hogy a Nissan LEAF felkerült a Ward 10 legjobb motor listájára, jelzi, hogy a LEAF versenyben van a csúcs-autókkal, függetlenül attól, hogy milyen hajtásúak."
 
2011-ben 38 versenytársat vettek figyelembe a választáskor, s ez a létszám a díj történetében a legnépesebb mezőnyt alkotta. A versenyben egyaránt résztvettek szívó- és feltöltött belsőégésű motorok, dízelek, hibrid-hajtások, valamint a teljes mértékben elektromos hajtású Nissan LEAF. A szerkesztők a járművek értékelését a teljesítmény és a nyomaték, a zaj, a rezgés és a működési finomság, valamint a motor műszaki tulajdonságai alapján végezték; emellett figyelembe vették a közvetlen versenytársak között elfoglalt jelentőségét.
 
A teljesen új Nissan LEAF-et nagyon érzékeny reagálású, 80kW teljesítményű, váltóáramú szinkronmotor hajtja. Az elektromos energiát 24kWh-s lítium-ion akkumulátor szolgáltatja, melyet a Nissan Motor Co., Ltd. és a NEC Corporation által létrehozott vegyesvállalat, az Automotive Energy Supply Corporation (AESC) gyárt Japánban, Zama városában. A villanymotort és az áramátalakítót a Nissan fejlesztette ki, az elektromos rendszer teljesítménye 107 LE, nyomatéka 281 Nm. A villanymotor teljesítményét egyfokozatú fordulatszámcsökkentő hajtómű továbbítja a kerekekhez.
 
A hagyományos belsőégésű motorokkal ellentétben, a Nissan LEAF hajtásrendszere már a kezdettől fogva képes leadni a maximális nyomatékot, így egyenletes, zökkenőmentes a gyorsítás. Az alacsony és közepes fordulatszám-tartományban a teljesítmény hasonló egy V6-os benzinmotoréhoz. Ez a hajtásrendszer érzékeny reagálású, élvezetes vezethetőséget biztosít, amilyet a vevők egy hagyományos, benzinhajtású autótól elvárnak.
 
A díjakat 2011. január 12-én, a Detroiti Észak-Amerikai Nemzetközi Autószalonon megrendezendő ünnepélyes díjkiosztón adják át. A "Ward 10 Legjobb Motorja" választással kapcsolatos részletes információk megtalálhatók a WardsAuto.com honlapon.