2023. június 02. - Kármen, Anita napja
Péntek
Min:15°
Max:26°
Szombat
Min:11°
Max:21°
Vasárnap
Min:10°
Max:22°
Hétfő
Min:15°
Max:20°
Kedd
Min:14°
Max:20°
Gurulda
Figyelem! Ez a tartalom több mint öt éve került fel a honlapra, emiatt előfordulhat, hogy már nem időszerű.

Honda CR-Z - ökosportoló - írta: -bögi-
2011-03-17 -
Kívül és belül egyaránt merész, futurisztikus formai megoldások, és design elemek ötvözete jellemzi, ezt az előremutató, modern műszaki tartalommal, és a vezetés magasfokú élményével felturbósított sportkocsit. Na, akkor ezzel nagyjából meg is lennénk. Zanzásítva ugyanis ez a CR-Z bemutatója. Nem tudom, hogy miért kellene még bármivel is igénybe venni a kedves olvasó idejét, mikor uszkve mindent leírtam. ...akkor én most mennék vacsorázni, ha lehet. ...tessék? ..Hogy nincs is benne turbó? ...és hogy ez kevés? Hát jó! Akkor nekifutok.

Szóval a Honda tervezői nagyon kitettek magukért, amikor megalkották a CR-Z-t. Az elődök nyomdokaiba lépő autó filozófiája beleillik a sorba. Miszerint is legyen összetéveszthetetlenül egyedi, sportos, és rendkívül vonzó. Amennyiben a visszapillantó tükörben pillantjuk meg először a kis Hondát, a szigorú tekintetű, ledes kiegészítést kapott xenon fényszórók, és a hatalmas légbeömlő, megteszi a magáét. Már húzódunk is lefelé.

A Premium White Pearl fantázianevű színben pompázó lendületes külső alatt, egy két személy számára maximális kényelmet biztosító, erősen technósra hangolt belső tér fogadott. A CR-Z-ről tudni kell, hogy ez a világ első hibrid sportkocsija. Amennyiben ezt elfelejtettük volna, - az Insight-ot idéző - műszerfalon látható folyamatábra, és a Honda hibridekre jellemző funkció gombok, már sejtetik a műszaki hátteret. Az 1.5 literes i-VTEC benzines szívómotor mellé, egy Honda IMA elektromotor is jár, ami zöldre festett lovakat mozgósít, annak érdekében, hogy a sportossággal se legyen gond, és a környezetet se áldozzuk fel a dinamikus vezethetőség oltárán. Ez a számok nyelvén 5 liter körüli átlagfogyasztást, 117gramm/km CO2 kibocsátást jelent, és tíz másodperc alá szorított gyorsulást a százas tempóra. A 124 lóerőhöz egyébként 174 Nm-es nyomaték tartozik, amit – hála az elektromotor rugalmasságának – már 1000-1500-as fordulatszámtól birtokolhatunk.

A már tesztelt Honda Insight után, amolyan kellemes, polgári autózásra készítettem fel magam, így igazi meglepetést jelentett, a CR-Z. A Honda sportautóját három különböző üzemmódra tették alkalmassá úgy, mint normál, sport és eco. Ezek között váltogatva, előbb utóbb mindig a sport verziónál kötöttem ki. Persze városban, lassú araszoláshoz, érdemesebb az ECO gomb megnyomásával átrendezni a nyomatéki és fogyasztási viszonyszámokat, egy környezetbarátabb és takarékosabb üzemre ráhangolódva. A normál állás, csak egy teljesen semleges, és nyugodt vezetési stílus esetén kifizetődő választás. Amennyiben általában dinamikusan közlekedünk, ezt az állást el is felejthetjük, mert az istállóban maradt lovak miatt a hibrid Honda mérsékelt vehemenciával reagál a gázpedál nyomkodására, mi pedig állandóan forszírozott üzembe próbáljuk belehajszolni, amivel nem tud mit kezdeni, hiszen ennek az állásnak a karakterisztikája a nyugodt vezetésre van belőve. Tehát a lendületes vezetők CR-Z beállítása, a sport. Amennyiben ezt megtesszük, nem fog gondot okozni a kis benzines. Kanyarokkal tűzdelt, húzós emelkedőkön felfelé is bőven elegendő erőtartalékunk lesz az élvezetes autózáshoz. Az emelkedőkön való előzésekre azért készüljünk rá, és "tartsuk szárazon a puskaport", azaz forgassuk az ideális nyomaték környékén a motort, és használjuk ki a hatsebességes váltó kiváló áttételezését.

A vezethetőség megér egy külön fejezetet. Ki kell emelnünk az ESP működését, ami alapból egész toleránsan áll hozzá a vadorzásainkhoz, de megengedi, hogy egy mozdulattal levegyük a vállunkról a gondviselő kezet, azaz kilőhetjük a ESP-t, és amíg nem szeretnénk, addig nem kotorászik bele a vezetési szokásainkba (megjegyzem ez a funkció, csak a "rendszergazdáknak" javasolt. A haladók esetében is csak óvatosan tessék puposkodni, bár a Honda CRZ nagyon jóindulatú szerkezet). Ez egyébként pozitív hozzáállás, egy sportautó esetében. Ezzel hozzásegítettek minket ahhoz is, hogy például a behavazott hegyi út végén lévő lakásunkba, nyaralónkba is el tudjunk vele jutni, ellentétben sok autógyár fixen belegyógyított, pánikbeteg elektronikákkal felszerelt modelljeihez képest.

- Ezek a rendszerek ugyanis jelentős részben olyanok, mint a kőbalta. Amennyiben egy havas, csúszós meredélyen felfelé megcsúszik a kerék, gorombán (akár a motor lefullasztásáig is elmenve!!) belenyúlnak a motorelektronikába, és reménytelen helyzetbe hozzák az autó vezetőjét, akkor is, ha gyakorlott, és akkor talán méginkább, ha gyakorlatlan. Jó lenne, ha ezeknek a rendszereknek a fejlesztői, komolyan vennék a meglévő hiányosságoknak, a közlekedés résztvevőire való veszélyességét is. -
Visszatérve a Hondához, az autó futóműve, és kanyarodási tulajdonságai, a márkához illő maximalizmust mutatják. Egy ilyen, a hétköznapok számára épült sportkocsi tervezésénél ugyanolyan fontos szerepet játszik a gördülési komfort, mint a sportos vezetés élménye. Jelen esetben ezt az akadályt profi módon abszolválták a tervezők. A futómű minden szempontból tökéletes. Nem ráz, nem lett agyonkeményítve, és mégis korrekt vezethetőséget garantál a tempós, forszírozott üzemmód mellett is. Nem csak a menetstabilizáló működik úgy, ahogy az elvárható egy ilyen autótól, hanem az ABS hangolása is közelít a tökéleteshez. Csak akkor veszi el a fékerőt, ha tényleg szükség van rá, ezzel a minimálisra redukálva a kellemetlen mellékhatásokat.

(Egyébként tényleg jó lenne, ha a gyárak felhívnák a vásárlók figyelmét, a rendszereikre jellemző mellékhatásokra és azok következményeire. Persze itt maximum azt írhatják, hogy kérdezze meg mesterkurzusának oktatóját, esetleg a védőangyalát, bizonyos helyzetek megoldását illetően, de legalább halvány dunsztja legyen szerencsétlen autósnak arról, amit művelni fog vele az autó. És ez most nem a Hondának szól!)

A térkihasználás szintén fontos dolog. A vezetőnek és utasának bőséges és kényelmes teret nyújt a CR-Z. Persze derékfájósok számára nem ajánlom a ki és beszállás miatt, hiszen majdnem vízszintesen előre nyújtott lábbal, az F1-es pilótákat megközelítő pozícióban utazhatunk a kis Honda kényelmes és jó oldaltartást biztosító üléseiben. Tehát aki szeretne egy ilyen autót, az legyen fiatal, vagy fiatalosan rugalmas, illetve járjon fitnesz centerbe, tornázzon, sportoljon rendszeresen, mert valahogy még csak beesünk a mélyen fekvő ülésbe, de négykézláb, hangosan nyögve kikúszni, elég illúzióromboló látvány. Tehát egy sportautóhoz, sportos fizikum dukál.

Amennyiben felmerülne valakiben, hogy a hátul található virtuális ülésre bepasszírozzon valakit, az semmiképpen nem lenne emberbarát gondolat. Persze, ha egy gyakorló jógit választunk útitársnak, aki a lábait akár a nyakába is tudja tenni, avagy képes órákon át lótuszülésben utazni, akkor ne habozzunk. Az összes többi ötlet nem játszik. Ja! És lehetőleg ne legyen magasabb 150 centinél, mert akkor a fejével is baj lesz. A félreértések elkerülése végett, 150 centi ide vagy oda, gyerekkel sem teszünk ilyet, feltéve, hogy a sarokban kukoricára térdepeltetés se hozta meg a kellő hatást. Hozzáteszem, szerintem a gyáriak se gondolták komolyan, hogy ott bárki is utazna majd. A személyes csomagjaink számára azonban tökéletes helyet biztosít a hátunk mögött meghúzódó "ülésszerű képződmény". A csomagtér térfogata sem elhanyagolható, de ha az üléstámlát is lehajtjuk, akkor egy sportkocsitól szokatlan méretű, hatalmas, és jól kihasználható teret nyerünk.

Az autó vezetéséhez hozzátartozik a műszerek átláthatósága, funkcionalitása és a kezelőszervek elhelyezése. A Hondában ezt is korrekt módon oldották meg. A műszerfal futurisztikus beütései ellenére, jól értelmezhető adatokat továbbít felénk, és a különböző infóbordok közötti váltás is egyszerű. A zenei élmények egy ilyen autó elengedhetetlen részét képezik, és ezt pontosan tudták a HiFi rendszer fejlesztéséért felelős szakemberek is, így aztán a CR-Z muzikalitását illetően sem volt okunk panaszra.
A műszerfallal egyetlen komolyabb problémám adódott, de ez már kimondottan személyes jellegűvé vált, és tettlegességbe csapott át. Ugyanis a ball alsó sarkon, kb. térdmagasságba került az a kőkemény, kiemelkedő, (és sunyi módon kisarkosított) részlet, ami a kiszállások alkalmával olyat letol a térdünknek, hogy szikrát szór a szemünk, és a keletkezett villamos áramot simán vissza lehetne táplálni az akkumulátorokba. Ezen a fekete, extra kemény szigeten találjuk az ESP kapcsolóját, a tükör és lámpa állítását szolgáló kezelőszerveket, és az ajtó felé eső végén sorakozik az üzemmód váltó három gombja is. Egyébként jól néz ki, de marha kemény! Ha lehetne ezt kicsit barátságosabb, rugalmasabb, vagy kevésbé csücskös megoldással kiváltani, az sokat hozhatna a vezető térdének. Van még egy dolog, ami mellett nehéz szó nélkül elsétálni, és ez a hátsó ablak hondás kialakítása. A belső tükörbe belesandítva, az első dolog amit látni fogunk, hogy nem látjuk a mögöttünk jövő autókat, mert az ablak vízszintes osztása, simán kettévágja és kitakarja a kép egy részét. Ezen egyébként nincs mit morogni, ez ilyen és kész. Ettől Honda. Amennyiben meg látni akarunk mindent, akkor mint a bagzó bagoly, le-föl, és oldalra rugózva iktathatjuk ki a takarást. Ennyi mozgásra meg amúgy is szükség van.

Befejezésül jöjjön a biztonság, a gazdaságosság, és egyéb fontos dolgok. A Honda már évek óta nagy gondot fordít a töréstesztek eredményére, és ez a CRZ esetében sincs másképpen, így azután ez a hibrid sport modell is begyűjtötte az elvárható öt csillagot, ami azért megnyugtató. Persze nem volt ez mindig így, mert bizony sok éves megfeszített munka és kommunikáció eredménye, hogy mára már a múlté lett a legendásan gyors és veszélyes CRX életveszélyes hírneve, ami a karosszéria struktúrájának egy májkrémes dobozzal összevethető ütközési tulajdonságaiból adódott. Napjainkra a márka híveit, a legmodernebb védelmi rendszerek óvják. Szenzorok figyelik, hogy a sávunkban maradjunk, ne rohanjunk bele az előttünk menőbe, de ha elaludtunk volna, szó szerint felráz minket az autó...és ha valamit mégis nagyon elszúrnánk, mindent megtesz azért, hogy lehetőleg élve megússzuk a dolgot. Szóval számíthatunk rá.

Talán ez a hibrid Honda képes volt meggyőzni arról, hogy a márkára jellemző és velem együtt sokakban kétségeket ébresztő fejlesztési iránya is tud pozitívumokkal szolgálni. A kis hengerűrtartalom ellenére meglepő rugalmasság és dinamizmus, az akár 4.5 liter körüli fogyasztás, a 200 körüli végsebesség (már persze, ha meg tudjuk magyarázni a rend őrének...) meggyőző érvként áll a CR-Z mellett.
Amennyiben valaki eddig is rajongott a Hondákért, - és éppen van közel hat és fél milla a zsebében - most sem fog csalódni - még ha le is veri a térdét (belátom ez nem volt tőlem rendes..). Aki most szeretné először kipróbálni ezt a vonzó formavilágú, és környezettudatos építési módot követő sportkocsit - és vele együtt a Hondát -, szintén nem fogja megbánni a döntését. Persze egy dolgot azért ne feledjünk, ez nem egy kétezres 250 lóerős rettenet, hanem egy lendületes autózásra lehetőséget adó zöld beállítottságú élménycsomag, ami vezethetőségével, külsejével és belső tartalmával egyaránt képes örömet okozni tulajdonosainak.


AKTUÁLIS
2023-05-31 - Szerkesztőségünk idén is összegyűjtötte a helyi és környékbeli nyári táborokat, programokat. A szolgáltatással azoknak a szülőknek kívánunk segítséget nyújtani, akik szeretnék, hogy gyerekeik biztonságosan, tartalmasan és élményszerűen töltsék a nyári szünidőt.
2023-04-07 - A Húsvét a keresztények egyik legfontosabb ünnepe, ugyanakkor a tavasz eljövetelének köszöntése is, amit szinte mindenkor és minden vallás ünnepel, illetve a különböző kultúrák megemlékeztek, megemlékeznek róla.
2023-04-03 - Elhunyt dr. Götzinger István.
Várják az óvárosiak véleményét a csekkbefizető automatáról
2023-06-01
Tisztelt Óvárosi lakóközösség! Magyar Posta Zrt. 2023. február 13-án kelt levelében tájékoztatta Önkormányzatunkat, hogy a vállalatot érintő erőteljes energiaválság miatt különösen nagymértékben megemelkedett költségek okán szünetelő, Százhalombatta 3. számú posta, azaz a 2440 Százhalombatta, Szent László utca 17. szám alatt található óvárosi postahely visszanyitására nincs lehetőségük. Erre tekintettel az Óvárosban sajnálatosan megszűnt a postai szolgáltatás.  

"Családbarát Hely" - Nyílt levél a Hamvas Béla Városi Könyvtár vezetője és munkatársai részére
2023-05-30
Tisztelt Kovács Marianna Igazgató Asszony! Nagy örömmel olvastam levelét, amelyben tájékoztatott arról, hogy A Hamvas Béla Városi Könyvtár elnyerte a "Családbarát Hely" címet, a Családbarát Magyarország Központhoz benyújtott pályázat alapján. A könyvtár a családbarát szempontok megvalósulása szerint, mint szolgáltató hely pályázott és nyert.

Szúnyoggyérítés
2023-05-30
Földi úton történő szúnyoggyérítés lesz Százhalombattán június 2-án, a napnyugta utáni órákban. Pótnapok, június 3-4-e, ugyanebben az időben.

Eredményes terepfutás
2023-05-30
Sikeresen teljesítették a SZVISE futói a VUK SE szervezésében, Százhalombattán megrendezett FUTAPEST terepfutóversenyen az 5 és a 11 km-es távokat.

Emlékezés a békediktátumra
2023-05-30
Megemlékezést tart a százhalombattai FIDESZ és a KÉSZ helyi szervezete az 1920 június 4-én életbe lépett trianoni békeszerződésről, amely nyomán Magyarország elveszítette területének mintegy kétharmadát. A kormány az évfordulót 2010-ben a Nemzeti Összetartozás Napjává nyilvánította. Lukács Bernadettet, a százhalombattai FIDESZ elnökét kérdeztük az eseményről.

8. Battai Könyvünnep
2023-05-30
Az országos könyvheti rendezvényeket megelőzve, Százhalombattán június 2-án megünnepeljük a könyveket, az olvasást!

Kincsek a könyvtárban
2023-05-30
Felemelő gálával zárult a 2023. évi Városi vers- és prózamondó verseny a százhalombattai Hamvas Béla Városi Könyvtárban május 19-én, pénteken. A többhónapos versenyfolyam során több mint 150 diák fordult meg a gyerekkönyvtár színpadán. Pontos számot azért nehéz mondani, mert közülük többen több kategóriában is indultak. Volt olyan kisdiák, aki háromban is, de róla később!

Rejtelmek éjszakája az Arany Bálon
2023-05-30
Elegánsan dekorált bálterem, színvonalas műsor, hideg-meleg változatos svédasztal, szülői süteményektől telített büfé, széles spektrumot kínáló italpult és maximális vendéglétszám jellemezte az ARANYKAPU ALAPÍTVÁNY immáron 16. alkalommal, a Szekeres Rendezvényközpontban megrendezett bálját.

Egy katonaorvos sírfelirata a római kori Százhalombattáról
2023-05-30
A közelmúltban a "Matrica" Múzeumba került római feliratos síremléket Nerius Fortunatus nevű férfi halotti szellemeinek állították. Sírfelirata alapján ő az észak-afrikai mórok Kr. u. 2. század végétől Matricában állomásozó ezerfős gyalogos segédcsapatának (cohors milliaria Maurorum) az orvos tisztje (medicus ordinarius) volt.

Döntsön a lakosság; bevezetik a közösségi költségvetést - Képviselői-testületi összefoglaló
2023-05-27
Százhalombatta Város Önkormányzatának Képviselő-testülete május 25-én tartotta soron következő ülését. A testület a többi között támogatta a polgármester közösségi költségvetés megalkotására vonatkozó javaslatát, aminek lényege, hogy egy helyi közösség, akár választókerület - meghatározott összegig - közvetlenül dönthet környezete fejlesztéséről.

Két érem a modellvitorlás Kanizsa Kupán
2023-05-25
Ezüst- és bronzérmet nyert, valamint 4 dobogó közeli helyezést szerzett a százhalombattai Dunamenti Energia Modellező Klub Nagykanizsán az RG 65 osztályban, május 18-20-án – számolt be Kunvári Sándor egyesületi tag.

Dobogós hely a Modellvitorlás Észak Adria Kupán
2023-05-25
Bronzérmet és szép helyezéseket szerzett a százhalombattai Dunamenti Energia Modellező Klub a nagykanizsai megmérettetésen, május 19-20-án – Kunvári Sándor egyesületi tag beszámolója.

Akciós barnakőszén vásárlás
2023-05-24
Tradicionális hazai barnakőszénre hirdettek fűtési szezon előtti felkészülési akciót.

Közösségi költségvetés - Lakossággal közös városfejlesztés
2023-05-24
Százhalombatta polgármestere a közösségi költségvetés bevezetésére tesz javaslatot, ami révén minden választókerületben 10 millió forintos keret felhasználásáról dönthetnének az ott élők – hangzott el május 24-i sajtótájékoztatón.

Ünnepi szemétszállítás
2023-05-23
Változatlan rendben történik május 29-én, Pünkösdhétfőn a lakótelepen a kommunálishulladék szállítás, illetve Dunafüred I.városrészben a zöldhulladék szállítás.

Ismét segít a Remény Bajnoka
2023-05-22
Újabb táborozási pályázatot írt ki a százhalombattai gyerekek számára a Remény Bajnoka Alapítvány – hangzott el május 19-i tájékoztatón.

Összetört egy álom, nem sikerült a bennmaradás
2023-05-22
31-25-re kikapott hazai pályán a Százhalombattai KE a Debreceni EAC-től a férfi kézilabda NB I/B osztályában az utolsó fordulóban (félidő: hazai-vendég 12-14). Tallér Zsolt, a battai klub elnökének beszámolója.

Füredi Piknik és sárkányhajó verseny - Hagyományteremtő rendezvény
2023-05-22
Szabadidős és kulturális programokkal egybekötve rendezte meg az Önkormányzat a XVI. Tavi Sárkányhajó Versenyt a Csónakázó-tavon május 20-án.

Miniszteri elismerés
2023-05-21
Miniszteri Elismerő Oklevelet adományozott Vigh Orsolyának Pintér Sándor belügyminiszter. A Százhalombattán, Óvárosban élő díjazott két évet dolgozott a Nemzeti Népegészségügyi Központ Szűrésirányítási Főosztályán. Az elismerést elsősorban a koronavírus-járvány idején végzett tevékenysége, illetve egy sikeres újraélesztésben való részvétel okán érdemelte ki.

Virágváros - Együtt a szép környezetért
2023-05-21
Ismét nagyon sokan jelentek meg a virágosztáson Százhalombattán, ahol a város különböző helyszínein összesen 20 ezer tő egynyári növényből válogathattak a lakók. Petúnia, begónia, mézvirág, kakastaréj és büdöske is volt a választékban.

Impresszum:
Kiadja: PROMOTION SERVICE Nonprofit Kft.
Címe: 2440 Százhalombatta Ifjúság útja 7.
Levelezés: 2441 Százhalombatta, Pf. 101.
Adószám: 11445395-2-13
Főszerkesztő: Kovács Attila
A szerkesztőség címe: Százhalombatta, Ifjúság útja 7. Polgárok Háza 514.
Tel./Fax: (23) 350-099;
Hirdetésszervezés: Darida-Mutafisz Viktória 06 70-413-0817
E-mail: hirtukor kukac mail.battanet.hu
Internet munkák: Fekete János
A weboldal tartalma szerzői jogvédelem alatt áll. Bármely részének másolásával kapcsolatosan minden jog fenntartva.
Tilos az oldalon szereplő tartalmak elektronikus tárolása, feldolgozása, a tartalom kereskedelmi forgalomba hozatala.
Értesüléseket átvenni csak a forrásra való hivatkozással lehet.