2024. február 24. - Mátyás napja
Szombat
Min:9°
Max:13°
Vasárnap
Min:6°
Max:12°
Hétfő
Min:7°
Max:14°
Kedd
Min:7°
Max:14°
Szerda
Min:7°
Max:15°
Gurulda
Figyelem! Ez a tartalom több mint öt éve került fel a honlapra, emiatt előfordulhat, hogy már nem időszerű.

Honda CR-V 2,2 i-DTEC – csak semmi felhajtás - írta: -bögi-
2011-02-01 -
A CR-V, már közel 14 éve nagyjából változatlan formában vadászik azokra a Honda függőkre, akik a SUV-ok palettáján keresgélnek egy terepjárónak látszó tárgyat. A negyedik ráncfelvarrásig a mindenféle érzelmi behatásoktól mentes formajegyek, sem a forgalomban, sem pedig a szalonban, nem rázták meg túlzottan a szemlélőket. A 2009-ben piacra dobott Honda CR-V, a design területén már némi emocionális elemeket is kapott, a 2010-es változatot pedig még tovább "idegesítették", de ettől még komolynak tekinthető sebészi beavatkozásról nem tudunk beszámolni.

Az 1997-es változat már a születése pillanatában is belesimult a nagy átlagba, az eltelt idővel azonban szinte láthatatlanná vált, bár érdekes módon megőrizte a maga finom eleganciáját, és nem utolsó sorban a vásárlók kegyeit is. A mostani, ötödik generációs modell tágas és kétségbevonhatatlanul kényelmes utastérben sincs semmi felhajtás. A kicsit ódivatúnak tűnő, elegáns, és igényes belső, egy patinás angol klub hangulatát hozza, és a kicsapongásoktól mentes állandóságot sugallja. A formavilág, különösen az autó orr részének átalakulásával, lényegesen harcosabb, szerethetőbb benyomást kelt, mint a régebbi, jellegtelen arculat. Egy dolog azonban biztos, akik megengedhették maguknak ezt az olcsóságra sohasem törekvő autót, nehezen váltanak, még ha van ennél divatosabb, jobban felszerelt és a terepen nagyobb szabadságot biztosító konkurense az egyre szélesedő kínálatban. Persze azért jó lesz vigyázni, bár a Honda tulajdonosok még mindig márkahűség jelképei.

Az igényes kidolgozású, bőr belsőhöz, a mobiltelefont is kezelni képes hifi rendszer, az USB csatlakozó, a kétzónás klíma, a finoman hangolható szellőzőrendszer, ...és mérsékelt számú tároló rekesz is jár. Az ergonómiával sincs gond. Legyen az a kényelmes üléspozíció beállíthatósága, vagy a kezelőszervek helyének kialakítása, mindent átgondoltan és sallangoktól mentesen oldottak meg. Az utastér valóban öt személyes, és egy nagyon jól kihasználható és variálható 540 literes - fürdőkádnyi méretű - csomagteret is kapunk a CRV-vel. Tulajdonképpen ezt a matuzsálemi kort megélt csomagolásba bujtatott autót, sikerült folyamatosan tökéletesíteni, és mindig a vásárlói rétege aktuális elvárásaihoz igazítani. . . ráadásul sikeres piaci szereplővé tenni. Tehát nézzük, mit tud a CR-V, amivel megőrizte a SUV-ok piacán kivívott pozícióját.

A kulcs elfordításával egy kulturált járású, környezetbarát 2.2 literes, Euro 5-ös i-DTEC dízel erőforrást kelthetünk életre, ami egy kicsit lejártnak tűnő 5 fokozatú automata váltón keresztül adja át a nyomatékot az elektronikusan vezérelt öszkerékmeghajtás irányába. Azért az igazság kedvéért meg kell jegyezni, hogy nem holmi kukoricadaráló karját kell D-be tenni, hanem egy egész tempósan kapcsolgató automatát akasztottak a motor végére. A karon, egy kis gombot is találunk elrejtve, amit ha megnyomunk, rögtön lenyúl két további fokozatot, és a harmadiknál az istennek se vált feljebb, ami mondjuk terepen jó lenne, ha egy gyenge pillanatunkban elfelejtenénk, hogy ezt az autót nem oda gyártották. Valamire biztos jó ez a funkció is, de a 350 Nm-es nyomatékkal a háttérben, a CR-V valahogy megbirkózik az emelkedőkkel. Talán a havas csúszós hegyi utakon lehet valami létjogosultsága. Én személy szerint jobban örültem volna, ha a gomb megnyomása után kézi üzemre kapcsolna a rendszer, de ez jelen esetben nem játszik, tehát marad az automata. Amúgy meg jól, és gyorsan vált, tehát leszámítva, hogy jobban szeretem a kézi váltót, semmi baj nincs vele.

Szóval a 4x4-es lehetőség ne tévesszen meg minket. Bár jeges, csúszós úton, sítúrákhoz, vagy a havas emelkedők legyőzéséhez, egy jól megválasztott téligumival igazán meggyőző előnyhöz jutunk a kétkerékhajtású autókhoz képest, a kátyús dágványos földutakat most rögtön elfelejthetjük, mert az első pár méteren belül lenullázhatjuk a komplett kipufogórendszert majd a mindenféle alacsonyan levő szerkezeti elemeket is. A tervezők feltehetőleg egy percig sem gondolták, hogy ezzel az autóval holmi off-road –os terveket dédelgető réteg fog megjelenni a CRV vásárlók táborában, ezért a futóműben leginkább a jól bevált Honda személyautók elemei köszönnek vissza. Ebből adódóan azonban, a szabadidős építési mód ellenére egy kimondottan sportosan vezethető autó lett a végeredmény. A küszöb lehet, hogy magasabban van az átlagnál, de ha a kekec firkásznak nem hisznek, hajoljanak le és rögtön látni fogják a leverhető alkatrészek listáját. A CR-V-re mindenféle rosszindulat nélkül pláne igaz az a régi terepes bölcsesség, miszerint is a terepjárót arra találták ki, hogy lényegesen messzebb tudjunk vele elakadni, mint egy normál utcai autóval. Az elektronika által vezérelt hajtáslánc ugyanis lényegesen többet tud, mint amennyit az átlépő magasság megenged. Tehát csak óvatosan a felfedező kedvvel!

Cserébe egy olyan közel 4.5 méter hosszú összkerekest kaptunk, amivel emberes versenytempót is diktálhatunk, hiszen a már említett futómű, - egy igazi Hondához illő módon - az aszfalton van otthon. De ott nagyon! A 2010-es változat futóművét komolyan áthangolták. Javítottak a lengéscsillapítás és rugózás összhangján, változtattak a kerékdőlésen, a futómű geometrián, és a zajcsillapítást is tovább javították. A CR-V így egy igazán sportos SUV-vá nőtte ki magát, bár a kettőkettes dízel, és a 2010-től belépő "ötgangos" automata összeházasítása nem okvetlenül erre utal.

Természetesen ebben a modellben is jelen vannak a Honda innovatív fejlesztései. Ilyen például a távolságérzékelő radarral kombinált védelmi rendszer is. Amennyiben kíváncsiak vagyunk a működésére, érdemes provokálni egy kicsit a CR-V-t. Konkrétan, ha belemenősen, néhány centit hagyva zuhanunk rá az előttünk poroszkálóra, készüljünk fel némi fékezésre, meg övrángatásra, hiszen autónk nem feltételezvén rólunk, hogy agresszív idióták lennénk, inkább arra tippel, hogy elaludtunk, vagy nem figyeltünk eléggé... persze tévedni honda dolog. A lényeg, hogy a beépített radar, a hozzá csatolt ráfutás érzékelővel, és egyéb védelmi rendszerekkel, nem tolerálja, ha a másik fenekében autózunk, így rögtön fékez és megcibálva az övet "bekapcsolja az ébresztő funkciót", még némi időt adva a beavatkozásra. Hosszú, fárasztó utakon, vagy tejföl sűrűségű ködben autózva bizony életet menthet ez a rendszer! Amennyiben normálisan közlekedünk, a kultúrált járású, csendben zümmögő dízel, városon kívül 5.7-6.2 liter gázolajjal is beéri, míg a budapesti forgalomban nagyjából 7.5 liter körül fogyasztott a Honda SUV-ja. Ez, egy ilyen méretű és képességű autótól tiszteletreméltó teljesítmény.

A kutakodás végén, rá kellett jönnünk, hogy ez a visszafogott design, az elegancia, a hatalmas tér és a műszaki tartalom lehet a piaci sikerek hátterében. Ugyanis ebben a már olcsónak nem mondható kategóriában sokan vannak úgy, hogy nem szeretnének túlzottan kitűnni, de a műszaki tartalomnak, a megbízhatóságnak és a stílusnak, na meg a márka által képviselt imagenak, komoly súlya van a választásnál. Aki a biztonságra is odafigyel, az tudni fogja, hogy már a régebbi változat is öt csillagos törésteszttel büszkélkedhetett, sőt a Honda gyalogos elütések terén nyújtott védelmi képességei is kimagaslóan jól alakultak. Ja, és nagyon jó érzés egy ilyen autóval közlekedni.

....amúgy meg ki tudja!?


AKTUÁLIS
2023-09-11 - Születésem után az M4-es épületbe, (ma Hága László utca 11.) költöztünk, és a következő harminc évet itt töltöttem el. Első emlékeimben a lift volt az, ami megragadta a figyelmemet, de úgy vettem észre, hogy a vidékről felköltözött felnőttekét is.
Felajánlás Alíz gyógyulásáért
2024-02-23
A BKK csoportjaként működő Folthalom Foltvarró Csoport felajánlást tesz Hanák Alíz izomsorvadással küzdő érettségi előtt álló fiatal lány megsegítésére.

Óvárosi helyzetkép a költségvetés tükrében
2024-02-23
Számos napirendi pont szerepelt a Képviselő-testület február 15-i ülésén, a képviselők egyebek mellett megalkották Százhalombatta város tárgyévi költségvetési rendeletét. A korábbi évekhez hasonlóan a város egy-egy területét érintő fejlesztések, beruházások iránt nőtt a lakosság és a helyi közösségek érdeklődése. Mind a költségvetést illetően, mind a működés egészét érintően nagyobb hangsúlyt kapott az Óváros.

Két battai arany- és egy bronzérem karatéban
2024-02-23
Az Shotokan Karate International Európai Szervezete 16 ország részvételével, az olaszországi Riminiben rendezte hagyományos évadnyitó versenyét január 26-28 között.

Fair Play díjas a Battai Bullgdogok csapata
2024-02-23
A megtisztelő elismerést Herczeg József vehette át a Magyar Rögbi Szövetség idei díjátadó gáláján – a SZVISE Rögbi Szakosztálynak vezetője az esemény kapcsán osztotta meg az alábbi gondolatokat.

Farsangi és báli forgatag az Arany Iskolában
2024-02-22
Rendkívül sok feladatól és még több élménytől volt gazdag az Arany Iskola a farsangi héten. Minezekből kijutott tanulóknak és tanáraiknak, de még a partneri körnek is (szülők és támogatók) egyaránt.

"Nyitva van az Aranykapu"
2024-02-22
Iskolánkban immár hagyománnyá vált, hogy minden tanévben megrendezze iskolába csalogató "Nyitva van az Aranykapu" című, négyalkalmas programsorozatunkat; február 8-án a délutáni órákban - már ünnepi díszbe öltöztetve iskolánkat - vártuk az érdeklődő óvodásokat és szüleiket.

Két rendőrségi programnyitó egy napon
2024-02-22
Az Érdi Rendőrkapitányság bűnmegelőzési előadója és a Százhalombattai Rendőrőrs 2 járőre a legkisebbekkel kezdte a szolgálatát február 21-én.

Sinka László fogadóórája
2024-02-22
Sinka László a 6. számú dunafüredi egyéni választókerület képviselője, tanácsnok 2024. március 5-én, kedden, 15:00-16.30 óra között tartja fogadóóráját.

Győzelem a matinén!
2024-02-22
39-29-re győzött a Százhalombattai KE a Dunaharaszti MTK otthonában a férfi kézilabda NB II. osztálya F csoportjában a február 18-i fordulóban.  A mérkőzésről Tallér Zsolt, a battai klub elnöke számolt be.

Áldozatvédelmi konferencia a Reménység Szigetén
2024-02-22
Az Erdélyi Gyülekezet és az Érdi Rendőrkapitányság közös szervezésében került megrendezésre az Áldozatok Napja alkalmából szervezett áldozatvédelmi konferencia. A szakmai tanácskozás elsősorban a bűnmegelőzés aktuális kérdéseit vetette föl a kisközösségek lehetőségeinek és feladatainak szempontjából.

Óvodai nyílt napok 2024
2024-02-21
Az érdeklődők nyílt nap keretében tekinthetnek be az óvodák játékos hétköznapjaiba.

Színvonalas működés, számos fejlesztés és támogatás - Elfogadták a költségvetést
2024-02-17
Egyhangúlag fogadta el a Képviselő-testület az idei költségvetést a február 15-i ülésen, amelyen 18 napirendi pontot tárgyaltak a képviselők.

Közterületi munkálatok
2024-02-14
Közterület-bontási munkákat végez a Best-Vill 2000 Kft. a villamos energia ellátása érdekében a Szabadság utcában a Lehel utcától az István király útjáig (zöldterületen), illetve az István király útján a Szabadság utcától 70 m hosszan (gyalog- és kerékpárúton) – tájékoztat a Polgármesteri Hivatal.

A kultúra ünnepe - Kozmikus zenei élmény, meglepetés vendéggel
2024-02-13
"Valóra vált álmok" címmel St. Martin, szaxofon-, klarinét- és pánsípművész teltházas zenekari koncertjével zárult a Magyar Kultúra Hete a Barátság Kulturális Központban február 11-én. A programsorozat utolsó napján megnyitották az Iharos Népművészeti Egyesület "Szívvel-Lélekkel" kiállítását is.

Díszítsük fel együtt a Szívkaput!
2024-02-13
"Százhalombatta" feliratú, szív alakú papírdíszt helyezett el a főtéri Szent István templom mellett található Szívkapun Vezér Mihály polgármester. A városvezető a február 14-i Valentin-nap alkalmából mindenkit arra buzdít, hogy példáját követve helyezzen fel a szerkezetre egy kedves üzenettel ellátott díszt, meglepve így egy szeretett személyt. 

Dobogós a SZISZKI
2024-02-12
Pest vármegye 2. legjobb technikuma az Érdi SZC Százhalombattai Széchenyi István Technikum és Gimnázium az Innovatív Képzéstámogató Központ rangsora alapján.

Battai ezüst- és bronzérem a Jegesúszó Eb-n
2024-02-12
A dobogó második, illetve harmadik fokára állhatott fel Patakfalvi-Vigh Dániel a Száz Halom Városi Úszó Klub tagja, a Nagyváradon február 2-4-e között rendezett I. Jegesúszó Európa-bajnokságon.

18 bajnoki cím, 6 tucat ezüst- és bronzérem a szenior úszók mérlege
2024-02-12
Százhalombatta Város Önkormányzatának anyagi támogatásával került megrendezésre hétvégén az I. Szalai János országos szenior úszóbajnokság február 10-11-én. A verseny lebonyolítását a város szenior úszó egyesülete, a Száz Halom Városi Úszó Klub intézte – Tejes István, a klub alelnökének beszámolója.

Meséljük el együtt történelmünket!
2024-02-12
"Itt vagyunk" címmel rendhagyó közösségi időszaki kiállítás-sorozat nyílt a Matrica Múzeumban. A három részesre tervezett tárlaton a Helyeink témában elsőként az intézmény munkatársai írták le és illusztrálták tárgyakkal százhalombattai kötődésüket, a továbbiakban a városlakókra számítanak.

Folytatódnak az atlétika edzések Százhalombattán
2024-02-12
Süli Richárd és Szücs Dóra irányításával zajlanak az edzések a SZVISE Atlétika Utánpótlás Szakosztályánál. Az egyesületi munkába a két szakember beszámolója által nyújtunk betekintést.

Impresszum:
Kiadja: PROMOTION SERVICE Nonprofit Kft.
Címe: 2440 Százhalombatta Ifjúság útja 7.
Levelezés: 2441 Százhalombatta, Pf. 101.
Adószám: 11445395-2-13
Főszerkesztő: Kovács Attila
A szerkesztőség címe: Százhalombatta, Ifjúság útja 7. Polgárok Háza 514.
Tel./Fax: (23) 350-099;
Hirdetésszervezés: Darida-Mutafisz Viktória 06 70-413-0817
E-mail: hirtukor kukac mail.battanet.hu
Internet munkák: Fekete János
A weboldal tartalma szerzői jogvédelem alatt áll. Bármely részének másolásával kapcsolatosan minden jog fenntartva.
Tilos az oldalon szereplő tartalmak elektronikus tárolása, feldolgozása, a tartalom kereskedelmi forgalomba hozatala.
Értesüléseket átvenni csak a forrásra való hivatkozással lehet.