2023. március 21. - Benedek napja
Kedd
Min:8°
Max:16°
Szerda
Min:7°
Max:16°
Csütörtök
Min:9°
Max:18°
Péntek
Min:9°
Max:19°
Szombat
Min:9°
Max:14°
Gurulda
Figyelem! Ez a tartalom több mint öt éve került fel a honlapra, emiatt előfordulhat, hogy már nem időszerű.

Honda CR-V 2,2 i-DTEC – csak semmi felhajtás - írta: -bögi-
2011-02-01 -
A CR-V, már közel 14 éve nagyjából változatlan formában vadászik azokra a Honda függőkre, akik a SUV-ok palettáján keresgélnek egy terepjárónak látszó tárgyat. A negyedik ráncfelvarrásig a mindenféle érzelmi behatásoktól mentes formajegyek, sem a forgalomban, sem pedig a szalonban, nem rázták meg túlzottan a szemlélőket. A 2009-ben piacra dobott Honda CR-V, a design területén már némi emocionális elemeket is kapott, a 2010-es változatot pedig még tovább "idegesítették", de ettől még komolynak tekinthető sebészi beavatkozásról nem tudunk beszámolni.

Az 1997-es változat már a születése pillanatában is belesimult a nagy átlagba, az eltelt idővel azonban szinte láthatatlanná vált, bár érdekes módon megőrizte a maga finom eleganciáját, és nem utolsó sorban a vásárlók kegyeit is. A mostani, ötödik generációs modell tágas és kétségbevonhatatlanul kényelmes utastérben sincs semmi felhajtás. A kicsit ódivatúnak tűnő, elegáns, és igényes belső, egy patinás angol klub hangulatát hozza, és a kicsapongásoktól mentes állandóságot sugallja. A formavilág, különösen az autó orr részének átalakulásával, lényegesen harcosabb, szerethetőbb benyomást kelt, mint a régebbi, jellegtelen arculat. Egy dolog azonban biztos, akik megengedhették maguknak ezt az olcsóságra sohasem törekvő autót, nehezen váltanak, még ha van ennél divatosabb, jobban felszerelt és a terepen nagyobb szabadságot biztosító konkurense az egyre szélesedő kínálatban. Persze azért jó lesz vigyázni, bár a Honda tulajdonosok még mindig márkahűség jelképei.

Az igényes kidolgozású, bőr belsőhöz, a mobiltelefont is kezelni képes hifi rendszer, az USB csatlakozó, a kétzónás klíma, a finoman hangolható szellőzőrendszer, ...és mérsékelt számú tároló rekesz is jár. Az ergonómiával sincs gond. Legyen az a kényelmes üléspozíció beállíthatósága, vagy a kezelőszervek helyének kialakítása, mindent átgondoltan és sallangoktól mentesen oldottak meg. Az utastér valóban öt személyes, és egy nagyon jól kihasználható és variálható 540 literes - fürdőkádnyi méretű - csomagteret is kapunk a CRV-vel. Tulajdonképpen ezt a matuzsálemi kort megélt csomagolásba bujtatott autót, sikerült folyamatosan tökéletesíteni, és mindig a vásárlói rétege aktuális elvárásaihoz igazítani. . . ráadásul sikeres piaci szereplővé tenni. Tehát nézzük, mit tud a CR-V, amivel megőrizte a SUV-ok piacán kivívott pozícióját.

A kulcs elfordításával egy kulturált járású, környezetbarát 2.2 literes, Euro 5-ös i-DTEC dízel erőforrást kelthetünk életre, ami egy kicsit lejártnak tűnő 5 fokozatú automata váltón keresztül adja át a nyomatékot az elektronikusan vezérelt öszkerékmeghajtás irányába. Azért az igazság kedvéért meg kell jegyezni, hogy nem holmi kukoricadaráló karját kell D-be tenni, hanem egy egész tempósan kapcsolgató automatát akasztottak a motor végére. A karon, egy kis gombot is találunk elrejtve, amit ha megnyomunk, rögtön lenyúl két további fokozatot, és a harmadiknál az istennek se vált feljebb, ami mondjuk terepen jó lenne, ha egy gyenge pillanatunkban elfelejtenénk, hogy ezt az autót nem oda gyártották. Valamire biztos jó ez a funkció is, de a 350 Nm-es nyomatékkal a háttérben, a CR-V valahogy megbirkózik az emelkedőkkel. Talán a havas csúszós hegyi utakon lehet valami létjogosultsága. Én személy szerint jobban örültem volna, ha a gomb megnyomása után kézi üzemre kapcsolna a rendszer, de ez jelen esetben nem játszik, tehát marad az automata. Amúgy meg jól, és gyorsan vált, tehát leszámítva, hogy jobban szeretem a kézi váltót, semmi baj nincs vele.

Szóval a 4x4-es lehetőség ne tévesszen meg minket. Bár jeges, csúszós úton, sítúrákhoz, vagy a havas emelkedők legyőzéséhez, egy jól megválasztott téligumival igazán meggyőző előnyhöz jutunk a kétkerékhajtású autókhoz képest, a kátyús dágványos földutakat most rögtön elfelejthetjük, mert az első pár méteren belül lenullázhatjuk a komplett kipufogórendszert majd a mindenféle alacsonyan levő szerkezeti elemeket is. A tervezők feltehetőleg egy percig sem gondolták, hogy ezzel az autóval holmi off-road –os terveket dédelgető réteg fog megjelenni a CRV vásárlók táborában, ezért a futóműben leginkább a jól bevált Honda személyautók elemei köszönnek vissza. Ebből adódóan azonban, a szabadidős építési mód ellenére egy kimondottan sportosan vezethető autó lett a végeredmény. A küszöb lehet, hogy magasabban van az átlagnál, de ha a kekec firkásznak nem hisznek, hajoljanak le és rögtön látni fogják a leverhető alkatrészek listáját. A CR-V-re mindenféle rosszindulat nélkül pláne igaz az a régi terepes bölcsesség, miszerint is a terepjárót arra találták ki, hogy lényegesen messzebb tudjunk vele elakadni, mint egy normál utcai autóval. Az elektronika által vezérelt hajtáslánc ugyanis lényegesen többet tud, mint amennyit az átlépő magasság megenged. Tehát csak óvatosan a felfedező kedvvel!

Cserébe egy olyan közel 4.5 méter hosszú összkerekest kaptunk, amivel emberes versenytempót is diktálhatunk, hiszen a már említett futómű, - egy igazi Hondához illő módon - az aszfalton van otthon. De ott nagyon! A 2010-es változat futóművét komolyan áthangolták. Javítottak a lengéscsillapítás és rugózás összhangján, változtattak a kerékdőlésen, a futómű geometrián, és a zajcsillapítást is tovább javították. A CR-V így egy igazán sportos SUV-vá nőtte ki magát, bár a kettőkettes dízel, és a 2010-től belépő "ötgangos" automata összeházasítása nem okvetlenül erre utal.

Természetesen ebben a modellben is jelen vannak a Honda innovatív fejlesztései. Ilyen például a távolságérzékelő radarral kombinált védelmi rendszer is. Amennyiben kíváncsiak vagyunk a működésére, érdemes provokálni egy kicsit a CR-V-t. Konkrétan, ha belemenősen, néhány centit hagyva zuhanunk rá az előttünk poroszkálóra, készüljünk fel némi fékezésre, meg övrángatásra, hiszen autónk nem feltételezvén rólunk, hogy agresszív idióták lennénk, inkább arra tippel, hogy elaludtunk, vagy nem figyeltünk eléggé... persze tévedni honda dolog. A lényeg, hogy a beépített radar, a hozzá csatolt ráfutás érzékelővel, és egyéb védelmi rendszerekkel, nem tolerálja, ha a másik fenekében autózunk, így rögtön fékez és megcibálva az övet "bekapcsolja az ébresztő funkciót", még némi időt adva a beavatkozásra. Hosszú, fárasztó utakon, vagy tejföl sűrűségű ködben autózva bizony életet menthet ez a rendszer! Amennyiben normálisan közlekedünk, a kultúrált járású, csendben zümmögő dízel, városon kívül 5.7-6.2 liter gázolajjal is beéri, míg a budapesti forgalomban nagyjából 7.5 liter körül fogyasztott a Honda SUV-ja. Ez, egy ilyen méretű és képességű autótól tiszteletreméltó teljesítmény.

A kutakodás végén, rá kellett jönnünk, hogy ez a visszafogott design, az elegancia, a hatalmas tér és a műszaki tartalom lehet a piaci sikerek hátterében. Ugyanis ebben a már olcsónak nem mondható kategóriában sokan vannak úgy, hogy nem szeretnének túlzottan kitűnni, de a műszaki tartalomnak, a megbízhatóságnak és a stílusnak, na meg a márka által képviselt imagenak, komoly súlya van a választásnál. Aki a biztonságra is odafigyel, az tudni fogja, hogy már a régebbi változat is öt csillagos törésteszttel büszkélkedhetett, sőt a Honda gyalogos elütések terén nyújtott védelmi képességei is kimagaslóan jól alakultak. Ja, és nagyon jó érzés egy ilyen autóval közlekedni.

....amúgy meg ki tudja!?


AKTUÁLIS
2023-02-07 - Nagyon sok köszöntést kaptam az 55. születésnapom alkalmából. Többségét szeretetből vagy tiszteletből, de volt, aki udvariasságból vagy megszokásból teszi ezt.
2023-01-05 - Életének 87. évében elhunyt Gábor Artemisz (Debrecen 1936. – Budapest 2022.) koloratúrszoprán énekes, százhalombattai kórusok hangképző tanára.
2023-01-03 - Elhunyt Mentusz Lászlóné.
Dobogós battai páros teniszben
2023-03-20
Az előkelő harmadik helyet szerezte meg Dávid Roland és Nádasy Gergely a férfi páros versenyszámban a február végén, Pécsen megrendezett a fedett pályás Magyar Bajnokságon – tájékoztatta lapukat Dénes Tibor, a VUK SE Tenisz Szakosztályának edzője.

Munkában a polgárőrök - Februári beszámoló
2023-03-20
Megkezdődött az új jelentkezők képzése, ez sok feladattal jár, de boldogan látjuk el.

SÁRKÁNYHAJÓ VERSENY SZÁZHALOMBATTÁN A FÜREDI PIKNIKEN
2023-03-20
Százhalombatta Város Önkormányzata és a Sporthalom Nonprofit Kft. 2023-ban ismét meghirdeti korábban népszerűvé vált sárkányhajó versenyét a Csónakázó tavon.

Szánhúzó kutyával két keréken - Százhalombattai Európa-bajnok
2023-03-10
Talán nem sokan tudják, pedig a városnak kontinens bajnoka van kutyás terepkerékpározásban Szakács Teodóra személyében, de édesanyja Szakács Andrásné, Zsófia is remek eredményeket ért el a sportágban.

Éljenek a hölgyek!
2023-03-10
A hölgyeket köszöntötte Nőnap alkalmából az Önkormányzat; Vezér Mihály polgármester ellátogatott az Idősek Gondozóházába, a főtéri városi ünnepségen pedig a Képviselő-testület férfi tagjaival együtt adtak át virágokat március 8-án.

Parkoló építési program - Elkészült 11 db parkoló
2023-03-10
Időben befejeződtek az Október 6. és a Március 15. utcában a parkolók építési munkálatai.

Nemzetközi versenyen jártak a modellvitorlázók
2023-03-07
A százhalombattai Dunamenti Energia Modellező Klub maroknyi kis csapata – 5fő + 2 fő támogató – képviselte a magyar modellvitorlázókat a horvátországi, rogoznicai IOM hajóosztály bajnokságán a március 2-4-én. A versenyről – amelyet helyezésekkel zártak a battaiak – Kunvári Sándor egyesületi tag számolt be.

HALOMJÁRÁS
2023-03-07
A KÉSZ Százhalombattai Csoport helytörténeti túrát szervez március 18-án. Indulás 9.00 órakor a Százhalombatta – Régészeti Parktól.

A leggyorsabb babát köszöntötték
2023-03-07
Horeczky Márton Zalán az év első százhalombattai újszülöttje, aki 2760 grammal, 47 cm-rel, január 5-én látta meg a napvilágot.

Itthon tartották a két pontot
2023-03-06
26-28-ra győzött a Százhalombattai KE a Tata csapata ellen az NB I/B férfi kézilabda bajnokság március 4-i fordulójában - Tallér Zsolt, a battai klub technikai igazgatójának beszámolója.

Tegyünk együtt az elektronikus pénzforgalom biztonságáért!
2023-03-05
A digitalizáció révén egyre hangsúlyosabbá válik az elektronikus pénzforgalom, ezzel párhuzamosan pedig megfigyelhető, hogy a sikeres visszaélések száma és aránya is növekszik – figyelmeztet az Érdi Rendőrkapitányság.

Víz világnapi tisztító akció
2023-03-04
A százhalombattai Hulladékkommandó Társadalmi Járőrszolgálat 2008 óta többször megtisztította a városban lévő vízpartok környékét, amely idén a Víz világnapja alkalmából sem maradhat el.

Ünnepi szemétszállítás
2023-03-02
Változatlan rendben történik március 15-én (szerda) a lakótelepen a kommunális hulladék, illetve Dunafüreden (Damjanich u.-tól a Csónakház irányába eső rész) és Újtelep/Urbárium városrészben a zöldhulladék elszállítása – tájékoztat a SZÁKOM Nonprofit Kft.    

Kevésen múlt
2023-03-01
32-31-es vereséget szenvedett idegenben a Százhalombattai KE Kecskemét csapatától az NB I/B férfi kézilabda bajnokság február 24-i fordulójában – Tallér Zsolt, a battai klub technikai igazgatója beszámolója.

Battai sportolók a magyar sportlövő-válogatottban
2023-03-01
A Százhalombatta Lövészklub életében nem mondhatni, hogy minden zökkenő mentesen telik, bár a körülményekhez képest mindenki remekül teljesít.

Áldozatsegítői Pont az Érdi Rendőrkapitányságon
2023-02-28
Az Európai Tanács 1990. február 22-én tette közzé a bűncselekmények áldozatainak chartáját, ez a nap azóta számos országban – Magyarországon 1993 óta – az áldozatok napja – hívja fel a figyelmet a Pest Megyei Rendőr-főkapitányság Bűnmegelőzési Osztálya.

Lengyel diákcsere program az Arany iskolában
2023-02-28
Öt diák és két kísérő pedagógus képviselte iskolánkat a The Future is your Challenge új Erasmus+ projekt első diákcsere programján a II Liceum Ogólnokształcące im. Jana Matejki lengyel partneriskolában Siemianowicach Śląskich városában. Csapatunkon kívül még 5 olasz diák és két kolléga érkezett és töltötte velünk együtt el az élményekben gazdag egy hetet. 

Új sekélygáz-kutakat állít termelésbe a MOL Kelet-Magyarországon
2023-02-28
Három sikeres sekélygáz-fúrást hajtott végre Kelet-Magyarországon a MOL az elmúlt két hónapban, kettőt Komádi térségében, egyet pedig Álmosdon.

Battai éremeső hazai pályán
2023-02-28
54 érmet – 10 arany, 19 ezüst, 25 bronz – szerzett a Százhalombattai VUK SE Úszóklubja a XII. Rövidpályás Szenior Országos Bajnokságon február 18-19-én.

Szalai János Emlékverseny
2023-02-24
A Százhalombattai VUK SE Úszó Szakosztálya idén immár 20. alkalommal rendezte meg a Szalai János Emlékversenyt február 12-én.

Impresszum:
Kiadja: PROMOTION SERVICE Nonprofit Kft.
Címe: 2440 Százhalombatta Ifjúság útja 7.
Levelezés: 2441 Százhalombatta, Pf. 101.
Adószám: 11445395-2-13
Főszerkesztő: Kovács Attila
A szerkesztőség címe: Százhalombatta, Ifjúság útja 7. Polgárok Háza 514.
Tel./Fax: (23) 350-099;
Hirdetésszervezés: Darida-Mutafisz Viktória 06 70-413-0817
E-mail: hirtukor kukac mail.battanet.hu
Internet munkák: Fekete János
A weboldal tartalma szerzői jogvédelem alatt áll. Bármely részének másolásával kapcsolatosan minden jog fenntartva.
Tilos az oldalon szereplő tartalmak elektronikus tárolása, feldolgozása, a tartalom kereskedelmi forgalomba hozatala.
Értesüléseket átvenni csak a forrásra való hivatkozással lehet.