2019. június 16. - Jusztin napja
Vasárnap
Min:19°
Max:26°
Hétfő
Min:16°
Max:23°
Kedd
Min:17°
Max:24°
Szerda
Min:18°
Max:27°
Csütörtök
Min:18°
Max:25°
Gurulda
Figyelem! Ez a tartalom több mint öt éve került fel a honlapra, emiatt előfordulhat, hogy már nem időszerű.

Honda CR-V 2,2 i-DTEC – csak semmi felhajtás - írta: -bögi-
2011-02-01 -
A CR-V, már közel 14 éve nagyjából változatlan formában vadászik azokra a Honda függőkre, akik a SUV-ok palettáján keresgélnek egy terepjárónak látszó tárgyat. A negyedik ráncfelvarrásig a mindenféle érzelmi behatásoktól mentes formajegyek, sem a forgalomban, sem pedig a szalonban, nem rázták meg túlzottan a szemlélőket. A 2009-ben piacra dobott Honda CR-V, a design területén már némi emocionális elemeket is kapott, a 2010-es változatot pedig még tovább "idegesítették", de ettől még komolynak tekinthető sebészi beavatkozásról nem tudunk beszámolni.

Az 1997-es változat már a születése pillanatában is belesimult a nagy átlagba, az eltelt idővel azonban szinte láthatatlanná vált, bár érdekes módon megőrizte a maga finom eleganciáját, és nem utolsó sorban a vásárlók kegyeit is. A mostani, ötödik generációs modell tágas és kétségbevonhatatlanul kényelmes utastérben sincs semmi felhajtás. A kicsit ódivatúnak tűnő, elegáns, és igényes belső, egy patinás angol klub hangulatát hozza, és a kicsapongásoktól mentes állandóságot sugallja. A formavilág, különösen az autó orr részének átalakulásával, lényegesen harcosabb, szerethetőbb benyomást kelt, mint a régebbi, jellegtelen arculat. Egy dolog azonban biztos, akik megengedhették maguknak ezt az olcsóságra sohasem törekvő autót, nehezen váltanak, még ha van ennél divatosabb, jobban felszerelt és a terepen nagyobb szabadságot biztosító konkurense az egyre szélesedő kínálatban. Persze azért jó lesz vigyázni, bár a Honda tulajdonosok még mindig márkahűség jelképei.

Az igényes kidolgozású, bőr belsőhöz, a mobiltelefont is kezelni képes hifi rendszer, az USB csatlakozó, a kétzónás klíma, a finoman hangolható szellőzőrendszer, ...és mérsékelt számú tároló rekesz is jár. Az ergonómiával sincs gond. Legyen az a kényelmes üléspozíció beállíthatósága, vagy a kezelőszervek helyének kialakítása, mindent átgondoltan és sallangoktól mentesen oldottak meg. Az utastér valóban öt személyes, és egy nagyon jól kihasználható és variálható 540 literes - fürdőkádnyi méretű - csomagteret is kapunk a CRV-vel. Tulajdonképpen ezt a matuzsálemi kort megélt csomagolásba bujtatott autót, sikerült folyamatosan tökéletesíteni, és mindig a vásárlói rétege aktuális elvárásaihoz igazítani. . . ráadásul sikeres piaci szereplővé tenni. Tehát nézzük, mit tud a CR-V, amivel megőrizte a SUV-ok piacán kivívott pozícióját.

A kulcs elfordításával egy kulturált járású, környezetbarát 2.2 literes, Euro 5-ös i-DTEC dízel erőforrást kelthetünk életre, ami egy kicsit lejártnak tűnő 5 fokozatú automata váltón keresztül adja át a nyomatékot az elektronikusan vezérelt öszkerékmeghajtás irányába. Azért az igazság kedvéért meg kell jegyezni, hogy nem holmi kukoricadaráló karját kell D-be tenni, hanem egy egész tempósan kapcsolgató automatát akasztottak a motor végére. A karon, egy kis gombot is találunk elrejtve, amit ha megnyomunk, rögtön lenyúl két további fokozatot, és a harmadiknál az istennek se vált feljebb, ami mondjuk terepen jó lenne, ha egy gyenge pillanatunkban elfelejtenénk, hogy ezt az autót nem oda gyártották. Valamire biztos jó ez a funkció is, de a 350 Nm-es nyomatékkal a háttérben, a CR-V valahogy megbirkózik az emelkedőkkel. Talán a havas csúszós hegyi utakon lehet valami létjogosultsága. Én személy szerint jobban örültem volna, ha a gomb megnyomása után kézi üzemre kapcsolna a rendszer, de ez jelen esetben nem játszik, tehát marad az automata. Amúgy meg jól, és gyorsan vált, tehát leszámítva, hogy jobban szeretem a kézi váltót, semmi baj nincs vele.

Szóval a 4x4-es lehetőség ne tévesszen meg minket. Bár jeges, csúszós úton, sítúrákhoz, vagy a havas emelkedők legyőzéséhez, egy jól megválasztott téligumival igazán meggyőző előnyhöz jutunk a kétkerékhajtású autókhoz képest, a kátyús dágványos földutakat most rögtön elfelejthetjük, mert az első pár méteren belül lenullázhatjuk a komplett kipufogórendszert majd a mindenféle alacsonyan levő szerkezeti elemeket is. A tervezők feltehetőleg egy percig sem gondolták, hogy ezzel az autóval holmi off-road –os terveket dédelgető réteg fog megjelenni a CRV vásárlók táborában, ezért a futóműben leginkább a jól bevált Honda személyautók elemei köszönnek vissza. Ebből adódóan azonban, a szabadidős építési mód ellenére egy kimondottan sportosan vezethető autó lett a végeredmény. A küszöb lehet, hogy magasabban van az átlagnál, de ha a kekec firkásznak nem hisznek, hajoljanak le és rögtön látni fogják a leverhető alkatrészek listáját. A CR-V-re mindenféle rosszindulat nélkül pláne igaz az a régi terepes bölcsesség, miszerint is a terepjárót arra találták ki, hogy lényegesen messzebb tudjunk vele elakadni, mint egy normál utcai autóval. Az elektronika által vezérelt hajtáslánc ugyanis lényegesen többet tud, mint amennyit az átlépő magasság megenged. Tehát csak óvatosan a felfedező kedvvel!

Cserébe egy olyan közel 4.5 méter hosszú összkerekest kaptunk, amivel emberes versenytempót is diktálhatunk, hiszen a már említett futómű, - egy igazi Hondához illő módon - az aszfalton van otthon. De ott nagyon! A 2010-es változat futóművét komolyan áthangolták. Javítottak a lengéscsillapítás és rugózás összhangján, változtattak a kerékdőlésen, a futómű geometrián, és a zajcsillapítást is tovább javították. A CR-V így egy igazán sportos SUV-vá nőtte ki magát, bár a kettőkettes dízel, és a 2010-től belépő "ötgangos" automata összeházasítása nem okvetlenül erre utal.

Természetesen ebben a modellben is jelen vannak a Honda innovatív fejlesztései. Ilyen például a távolságérzékelő radarral kombinált védelmi rendszer is. Amennyiben kíváncsiak vagyunk a működésére, érdemes provokálni egy kicsit a CR-V-t. Konkrétan, ha belemenősen, néhány centit hagyva zuhanunk rá az előttünk poroszkálóra, készüljünk fel némi fékezésre, meg övrángatásra, hiszen autónk nem feltételezvén rólunk, hogy agresszív idióták lennénk, inkább arra tippel, hogy elaludtunk, vagy nem figyeltünk eléggé... persze tévedni honda dolog. A lényeg, hogy a beépített radar, a hozzá csatolt ráfutás érzékelővel, és egyéb védelmi rendszerekkel, nem tolerálja, ha a másik fenekében autózunk, így rögtön fékez és megcibálva az övet "bekapcsolja az ébresztő funkciót", még némi időt adva a beavatkozásra. Hosszú, fárasztó utakon, vagy tejföl sűrűségű ködben autózva bizony életet menthet ez a rendszer! Amennyiben normálisan közlekedünk, a kultúrált járású, csendben zümmögő dízel, városon kívül 5.7-6.2 liter gázolajjal is beéri, míg a budapesti forgalomban nagyjából 7.5 liter körül fogyasztott a Honda SUV-ja. Ez, egy ilyen méretű és képességű autótól tiszteletreméltó teljesítmény.

A kutakodás végén, rá kellett jönnünk, hogy ez a visszafogott design, az elegancia, a hatalmas tér és a műszaki tartalom lehet a piaci sikerek hátterében. Ugyanis ebben a már olcsónak nem mondható kategóriában sokan vannak úgy, hogy nem szeretnének túlzottan kitűnni, de a műszaki tartalomnak, a megbízhatóságnak és a stílusnak, na meg a márka által képviselt imagenak, komoly súlya van a választásnál. Aki a biztonságra is odafigyel, az tudni fogja, hogy már a régebbi változat is öt csillagos törésteszttel büszkélkedhetett, sőt a Honda gyalogos elütések terén nyújtott védelmi képességei is kimagaslóan jól alakultak. Ja, és nagyon jó érzés egy ilyen autóval közlekedni.

....amúgy meg ki tudja!?


1 százalék
2019-05-10 -
A személyijövedelemadó-bevallás mellett az idén is mindenki szabadon rendelkezhet befizetett adója 1+1 százalékáról. Az egyik 1 százalék felajánlható egy civil szervezetnek, további 1 százalék pedig valamely bevett egyháznak vagy a Nemzeti Tehetség Programnak.
AKTUÁLIS
2019-06-12 - Tanácskozik a százhalombattai önkormányzat képviselő-testülete június 17-én, hétfőn 9 órakor. A meghívót a tervezett napirenddel itt adjuk közre.
2019-06-03 -
2019-05-31 - A vagyon elleni bűncselekmények megelőzése érdekében lakossági fórumot tart az önkormányzat a rendőrséggel közösen a BKK Színháztermében, június 4-én, kedden 15 órakor. 
LEGFRISSEBB HÍREINK
Közúti balesetek
2019-06-14
Felborult egy személyautó csütörtökön délután az M5-os autópálya 34-es kilométerénél, Százhalombatta közelében.

Jól gazdálkodtak a közvagyonnal
2019-06-14
A százhalombattai önkormányzat Gazdálkodási, Pénzügyi és Integrációs Bizottsága megvitatta a költségvetés módosítására érkezett intézményi és egyesületi kérelmeket, tárgyalt a Matta-kert parkolási helyzetével kapcsolatos javaslatról, valamint az önkormányzat állampapírvásárlását is támogatta június 12-i ülésén.

Hasznos tippek az M7-esen közlekedőknek a nyári hónapokra
2019-06-14
Pénteken vége a tanítási időszaknak, ezzel együtt beindul a nyári idegen- és közúti forgalom az M7-es autópályán hétvégenként. A torlódások és balesetek ilyenkor gyakoriak a Balatonra vezető gyorsforgalmi úton, az üzemeltető Magyar Közút Nonprofit Zrt. ezért több hasznos tippel is szolgál a közlekedőknek, hogy az utazásuk kellemes és stresszmentes legyen.

Székelyföldön jártak az Arany János Általános Iskola és Gimnázium tanulói
2019-06-14
Két kiránduláson összesen csaknem nyolcvan tanuló vett részt idén a Határtalanul pályázat keretében megrendezett romániai úton.

A természet kincs
2019-06-14
Tizenkilencedik alkalommal szervezte meg a Középiskolások Környezetvédelmi Konferenciáját a Százhalombattai Arany János Általános Iskola és Gimnázium június 7-én.

Maradtak az élen
2019-06-14
Két győzelemmel és egy vereséggel zárta a százhalombattai Dx-Trade csapata a Magyar Lábtenisz Csapatbajnokság harmadik fordulóját június 8-án, Budapesten.

Előre a tiszta forráshoz
2019-06-14
A Keresztény Értelmiségiek Szövetségének pünkösdi levele

Nem lükeség, csak nyereség
2019-06-13
Első helyezést ért el korcsoportjában a LÜK országos tanulmányi versenyen Izsó Kornél, a Százhalombattai Kőrösi Sportiskolai Általános iskola harmadikosa. A kisdiák laptopot és szüleivel együtt tölthető állatkerti kirándulást nyert.

Támogatták a kérelmeket
2019-06-13
Támogatta az önkormányzat Ifjúsági, Sport, Kulturális és Közrendi Bizottsága a pótköltségvetéshez érkezett kérelmeket – mondta el Szalai Attila, helyettes elnök a szakbizottság június 12-i ülését követően.

A Gesztenyés úton épülő társasházról is tárgyalt a szakbizottság
2019-06-13
Nyugtalanságot keltett a környéken élőkben, hogy 36 lakásos, ötemeletes, 16 méter magas társasház épülhet Százhalombattán, a Gesztenyés úton, amely jelenleg alacsonyabb beépítésű ennél. A témáról Oláh M. Zoltán főépítész nyilatkozott az önkormányzat Városüzemeltetési és Városfejlesztési Bizottságának június 12-i ülése után.

Óvadék ellenében kerülhet szabadlábra az érdi gázoló
2019-06-13
Az Érdi Járásbíróságon 2019. június 12-én előkészítő ülésen kezdődött meg annak a férfinak a büntető ügye, akit a Budakörnyéki Járási Ügyészség halált okozó ittas állapotban elkövetett járművezetés bűntettével vádol.

Még három utast keresnek
2019-06-13
Kiemelték a Hableányt a Dunából június 11-én. A hajóban négy holttestet találtak, akik közül az egyik a kapitány volt.  Másnap késő délután megtaláltak egy férfit a Duna Bölcske és Madocsa közötti szakaszán, akit szintén a tragikus baleset áldozataként azonosítottak. A Duna Margit hídi szakaszától a déli országhatárig továbbra is keresnek még három dél-koreai utast.

Alpolgármesteri fogadóóra
2019-06-13
Sinka László óvárosi képviselő, alpolgármester június 18-án, kedden, 14.30-tól 16.30-ig tartja soron következő fogadóóráját a Zenálkó Etel Közösségi Ház kistermében. Időpontot a 23/542-104 telefonszámon lehet egyeztetni.

Hazai és nemzetközi sikerek
2019-06-13
Ausztrália, Ausztria és Lengyeltóti. Az alábbi helyeken versenyeztek a Százhalombattai VUK SE triatlonistái az elmúlt napokban.

Elhunyt Illés László
2019-06-13
Megrendüléssel értesültünk Illés László haláláról, aki a közelmúltban tragikus hirtelenséggel elhunyt.

Nyitott párt
2019-06-12
Fontos a fiatalok bevonása a Fideszbe helyi szinten is, illetve a taglétszám bővítése - jelentette ki Lukács Bernadett, a Fidesz Százhalombattai Szervezetének újonnan megválasztott elnöke a június 11-ei tájékoztatón. Az eseményen a bizalmat kapott négy alelnökből részt vett Dr. Brauswetter Viktor, Erdei Gyula és Szabó Zoltán, Révész Tibor egyéb elfoglaltsága miatt nem tudott megjelenni.

Életet mentett
2019-06-11
Az önkormányzat és a Városi Polgárőrség is oklevéllel ismerte el annak a százhalombattai férfinak a tettét, aki saját biztonságát is kockáztatva mentett ki egy fuldoklót a Bara-patakból június 7-én este. Oláh Dávid azonnal a vízbe ugrott, amikor észrevette, hogy valaki bajban van, nagy nehézségek árán húzta partra a fuldokló férfit, akit egészen a mentők, illetve a mentőhelikopter kiérkezéséig próbált életben tartani.

Még lehet jelentkezni
2019-06-11
Még lehet nevezni A "Tiszta udvar – rendes ház" környezetszépítő versenyre július 23-ig Százhalombattán. Az idén első alkalommal a legszebb haszonkertekkel is lehet versenyezni.

Ma és csütörtökön lesz szúnyogirtás
2019-06-11
A tervek szerint ismét földi szúnyogirtás lesz Százhalombattán ma és csütörtökön. A SZÁKOM folyamatosan figyeli az előrejelzést, és az időjáráshoz igazítja a munkát.

Tehetségek szolgálatában
2019-06-11
Negyedik alkalommal került sor a Kutató Gyermekek Tudományos Konferenciája (KGYTK) referenciaintézményeinek országos tanácskozására június 6-án. A találkozót a Százhalombattai Arany János Általános Iskola és Gimnázium szervezte meg. Az előadások ezúttal is a tehetséggondozás köré csoportosultak.

Impresszum:
Kiadja: PROMOTION SERVICE Nonprofit Kft.
Címe: 2440 Százhalombatta Ifjúság útja 7.
Levelezés: 2441 Százhalombatta, Pf. 101.
Adószám: 11445395-2-13
Főszerkesztő: Kovács Attila
A szerkesztőség címe: Százhalombatta, Ifjúság útja 7. Polgárok Háza 514.
Tel./Fax: (23) 350-099;
Hirdetésszervezés: Darida-Mutafisz Viktória 06 70-413-0817
E-mail: hirtukor@mail.battanet.hu
Internet munkák: Fekete János
A weboldal tartalma szerzői jogvédelem alatt áll. Bármely részének másolásával kapcsolatosan minden jog fenntartva.
Tilos az oldalon szereplő tartalmak elektronikus tárolása, feldolgozása, a tartalom kereskedelmi forgalomba hozatala.
Értesüléseket átvenni csak a forrásra való hivatkozással lehet.