2024. április 27. - Zita napja
Szombat
Min:8°
Max:19°
Vasárnap
Min:9°
Max:23°
Hétfő
Min:12°
Max:24°
Kedd
Min:12°
Max:21°
Szerda
Min:10°
Max:20°
Gurulda
Figyelem! Ez a tartalom több mint öt éve került fel a honlapra, emiatt előfordulhat, hogy már nem időszerű.

Honda CR-V 2,2 i-DTEC – csak semmi felhajtás - írta: -bögi-
2011-02-01 -
A CR-V, már közel 14 éve nagyjából változatlan formában vadászik azokra a Honda függőkre, akik a SUV-ok palettáján keresgélnek egy terepjárónak látszó tárgyat. A negyedik ráncfelvarrásig a mindenféle érzelmi behatásoktól mentes formajegyek, sem a forgalomban, sem pedig a szalonban, nem rázták meg túlzottan a szemlélőket. A 2009-ben piacra dobott Honda CR-V, a design területén már némi emocionális elemeket is kapott, a 2010-es változatot pedig még tovább "idegesítették", de ettől még komolynak tekinthető sebészi beavatkozásról nem tudunk beszámolni.

Az 1997-es változat már a születése pillanatában is belesimult a nagy átlagba, az eltelt idővel azonban szinte láthatatlanná vált, bár érdekes módon megőrizte a maga finom eleganciáját, és nem utolsó sorban a vásárlók kegyeit is. A mostani, ötödik generációs modell tágas és kétségbevonhatatlanul kényelmes utastérben sincs semmi felhajtás. A kicsit ódivatúnak tűnő, elegáns, és igényes belső, egy patinás angol klub hangulatát hozza, és a kicsapongásoktól mentes állandóságot sugallja. A formavilág, különösen az autó orr részének átalakulásával, lényegesen harcosabb, szerethetőbb benyomást kelt, mint a régebbi, jellegtelen arculat. Egy dolog azonban biztos, akik megengedhették maguknak ezt az olcsóságra sohasem törekvő autót, nehezen váltanak, még ha van ennél divatosabb, jobban felszerelt és a terepen nagyobb szabadságot biztosító konkurense az egyre szélesedő kínálatban. Persze azért jó lesz vigyázni, bár a Honda tulajdonosok még mindig márkahűség jelképei.

Az igényes kidolgozású, bőr belsőhöz, a mobiltelefont is kezelni képes hifi rendszer, az USB csatlakozó, a kétzónás klíma, a finoman hangolható szellőzőrendszer, ...és mérsékelt számú tároló rekesz is jár. Az ergonómiával sincs gond. Legyen az a kényelmes üléspozíció beállíthatósága, vagy a kezelőszervek helyének kialakítása, mindent átgondoltan és sallangoktól mentesen oldottak meg. Az utastér valóban öt személyes, és egy nagyon jól kihasználható és variálható 540 literes - fürdőkádnyi méretű - csomagteret is kapunk a CRV-vel. Tulajdonképpen ezt a matuzsálemi kort megélt csomagolásba bujtatott autót, sikerült folyamatosan tökéletesíteni, és mindig a vásárlói rétege aktuális elvárásaihoz igazítani. . . ráadásul sikeres piaci szereplővé tenni. Tehát nézzük, mit tud a CR-V, amivel megőrizte a SUV-ok piacán kivívott pozícióját.

A kulcs elfordításával egy kulturált járású, környezetbarát 2.2 literes, Euro 5-ös i-DTEC dízel erőforrást kelthetünk életre, ami egy kicsit lejártnak tűnő 5 fokozatú automata váltón keresztül adja át a nyomatékot az elektronikusan vezérelt öszkerékmeghajtás irányába. Azért az igazság kedvéért meg kell jegyezni, hogy nem holmi kukoricadaráló karját kell D-be tenni, hanem egy egész tempósan kapcsolgató automatát akasztottak a motor végére. A karon, egy kis gombot is találunk elrejtve, amit ha megnyomunk, rögtön lenyúl két további fokozatot, és a harmadiknál az istennek se vált feljebb, ami mondjuk terepen jó lenne, ha egy gyenge pillanatunkban elfelejtenénk, hogy ezt az autót nem oda gyártották. Valamire biztos jó ez a funkció is, de a 350 Nm-es nyomatékkal a háttérben, a CR-V valahogy megbirkózik az emelkedőkkel. Talán a havas csúszós hegyi utakon lehet valami létjogosultsága. Én személy szerint jobban örültem volna, ha a gomb megnyomása után kézi üzemre kapcsolna a rendszer, de ez jelen esetben nem játszik, tehát marad az automata. Amúgy meg jól, és gyorsan vált, tehát leszámítva, hogy jobban szeretem a kézi váltót, semmi baj nincs vele.

Szóval a 4x4-es lehetőség ne tévesszen meg minket. Bár jeges, csúszós úton, sítúrákhoz, vagy a havas emelkedők legyőzéséhez, egy jól megválasztott téligumival igazán meggyőző előnyhöz jutunk a kétkerékhajtású autókhoz képest, a kátyús dágványos földutakat most rögtön elfelejthetjük, mert az első pár méteren belül lenullázhatjuk a komplett kipufogórendszert majd a mindenféle alacsonyan levő szerkezeti elemeket is. A tervezők feltehetőleg egy percig sem gondolták, hogy ezzel az autóval holmi off-road –os terveket dédelgető réteg fog megjelenni a CRV vásárlók táborában, ezért a futóműben leginkább a jól bevált Honda személyautók elemei köszönnek vissza. Ebből adódóan azonban, a szabadidős építési mód ellenére egy kimondottan sportosan vezethető autó lett a végeredmény. A küszöb lehet, hogy magasabban van az átlagnál, de ha a kekec firkásznak nem hisznek, hajoljanak le és rögtön látni fogják a leverhető alkatrészek listáját. A CR-V-re mindenféle rosszindulat nélkül pláne igaz az a régi terepes bölcsesség, miszerint is a terepjárót arra találták ki, hogy lényegesen messzebb tudjunk vele elakadni, mint egy normál utcai autóval. Az elektronika által vezérelt hajtáslánc ugyanis lényegesen többet tud, mint amennyit az átlépő magasság megenged. Tehát csak óvatosan a felfedező kedvvel!

Cserébe egy olyan közel 4.5 méter hosszú összkerekest kaptunk, amivel emberes versenytempót is diktálhatunk, hiszen a már említett futómű, - egy igazi Hondához illő módon - az aszfalton van otthon. De ott nagyon! A 2010-es változat futóművét komolyan áthangolták. Javítottak a lengéscsillapítás és rugózás összhangján, változtattak a kerékdőlésen, a futómű geometrián, és a zajcsillapítást is tovább javították. A CR-V így egy igazán sportos SUV-vá nőtte ki magát, bár a kettőkettes dízel, és a 2010-től belépő "ötgangos" automata összeházasítása nem okvetlenül erre utal.

Természetesen ebben a modellben is jelen vannak a Honda innovatív fejlesztései. Ilyen például a távolságérzékelő radarral kombinált védelmi rendszer is. Amennyiben kíváncsiak vagyunk a működésére, érdemes provokálni egy kicsit a CR-V-t. Konkrétan, ha belemenősen, néhány centit hagyva zuhanunk rá az előttünk poroszkálóra, készüljünk fel némi fékezésre, meg övrángatásra, hiszen autónk nem feltételezvén rólunk, hogy agresszív idióták lennénk, inkább arra tippel, hogy elaludtunk, vagy nem figyeltünk eléggé... persze tévedni honda dolog. A lényeg, hogy a beépített radar, a hozzá csatolt ráfutás érzékelővel, és egyéb védelmi rendszerekkel, nem tolerálja, ha a másik fenekében autózunk, így rögtön fékez és megcibálva az övet "bekapcsolja az ébresztő funkciót", még némi időt adva a beavatkozásra. Hosszú, fárasztó utakon, vagy tejföl sűrűségű ködben autózva bizony életet menthet ez a rendszer! Amennyiben normálisan közlekedünk, a kultúrált járású, csendben zümmögő dízel, városon kívül 5.7-6.2 liter gázolajjal is beéri, míg a budapesti forgalomban nagyjából 7.5 liter körül fogyasztott a Honda SUV-ja. Ez, egy ilyen méretű és képességű autótól tiszteletreméltó teljesítmény.

A kutakodás végén, rá kellett jönnünk, hogy ez a visszafogott design, az elegancia, a hatalmas tér és a műszaki tartalom lehet a piaci sikerek hátterében. Ugyanis ebben a már olcsónak nem mondható kategóriában sokan vannak úgy, hogy nem szeretnének túlzottan kitűnni, de a műszaki tartalomnak, a megbízhatóságnak és a stílusnak, na meg a márka által képviselt imagenak, komoly súlya van a választásnál. Aki a biztonságra is odafigyel, az tudni fogja, hogy már a régebbi változat is öt csillagos törésteszttel büszkélkedhetett, sőt a Honda gyalogos elütések terén nyújtott védelmi képességei is kimagaslóan jól alakultak. Ja, és nagyon jó érzés egy ilyen autóval közlekedni.

....amúgy meg ki tudja!?


AKTUÁLIS
2024-03-22 - A MÁV-START Zrt. tájékoztatása szerint 2024. ÁPRILIS 2-tól 2024. ÁPRILIS 14-ig a BUDAPEST-DÉLI – BUDAPEST-KELENFÖLD  között végzett pályakarbantartási munkák miatt a 40A/42 BUDAPEST – PUSZTASZABOLCS – DUNAÚJVÁROS vasútvonalon a hirdetményben szereplő vonatok módosított, illetve rövidebb útirányon közlekednek.
Jelentős költségvetési többlet, csökken az óvodai beíratási korhatár - Képviselő-testületi összefoglaló
2024-04-25
Százhalombatta Város Önkormányzatának Képviselő-testülete április 25-én tartotta soron következő ülését. A 15 témát felölelő napirendi pont közül kiemelkedő jelentőségű volt a 2023. évi költségvetés végrehajtásáról szóló zárszámadási rendelet megalkotása; az Önkormányzat 4.927.907.871 Ft költségvetési többlettel zárta a 2023-as évet. Döntöttek az óvodai beíratási korhatárról és a csoportokról, illetve az új gondozóházi részleg építésével kapcsolatos közbeszerzésről.

Karbantartás a finomítóban
2024-04-25
A MOL Nyrt. tájékoztatása szerint a Dunai Finomító bizonyos üzemeiben előre ütemezett, időszakos karbantartási munkákat végeznek. 

A színes, szép környezetért - Virágosztás és városszépítő verseny
2024-04-25
Ismét virágosztást tart az Önkormányzat Százhalombattán, illetve meghirdetik a szintén hagyományos "Tiszta Udvar – Rendes Ház" versenyt – tájékoztatott Vezér Mihály polgármester.

Tehetségek támogatása az Aranyban
2024-04-22
Hatalmasat fejlődött a kémia tudománya az elmúlt 200 évben; "a 18. század vége óta több mint húsz millió anyaggal zajló 42 millió különböző reakciót dokumentáltak." Persze, nem is ezt kell követnünk az oktatásban... de valóban a kémia a folyton változás, na meg az átalakulás tudománya.

Ismért bolhapiac
2024-04-22
A szervezők szeretettel várnak minden érdeklődőt.

Ha nyár, akkor könyvtári mesehetek!
2024-04-22
Az idén különleges mesehetekkel is készül a vakációra a Hamvas Béla Városi Könyvtár: óvodásokat és középiskolásokat is érdekes témákkal várnak a nyári szünetben.

Aktív vízi programok 2024
2024-04-22
A Magyar Vízitúra Szövetség örömmel jelenti be a hazai vízitúrázás történetének eddigi legnagyobb, az egész országon átívelő, májustól szeptemberig tartó eseménysorozatát, amely mindenki számára elérhető aktív programokkal várja a vízitúra iránt érdeklődőket.

Vuk Triatlon tábor Medulinban
2024-04-22
A hagyományokhoz híven újra felkerekedtünk a tavaszi szünetben, és egy hétre Medulinba tettük át az edzéseinket.

Megújult a katolikus plébánia lakrésze
2024-04-22
Befejeződött az óvárosi Szent László úti plébánia első szintjének felújítása, amely 17 millió forint önkormányzati forrásból valósulhatott meg.

Közel kerültünk a bajnoki címhez!
2024-04-22
31-22 (17-11) győzött a Százhalombattai KE a Nagykanizsa ellen a férfi kézilabda NB II. F csoportjában a március 23-i fordulóban.  A mérkőzésről Tallér Zsolt, a battai klub elnöke számolt be.

Heltai Gáspárra emlékeztek a Reménység Szigetén
2024-04-22
A Százhalombattán élő Fazekas István lelkész vezette Erdélyi Gyülekezet meghívására több százan érkezetek a Magyarországon Élő Erdélyi Magyarok Találkozójára április 14-én. A nap kulturális témája a 450 éve elhunyt Heltai Gáspár erdélyi reformátor élete és munkássága volt.

Dicsőítő kórusmise a templomban
2024-04-19
Meghitt hangulatú koncerten mutatta be – Magyarországon először – a százhalombattai Liszt Ferenc Vegyeskar és a Celldömölki Liszt Ferenc Vegyeskar Kárpáti Iván, Missa Brevis Tonalis című egyházzenei kompozícióját a Szent István templomban április 13-án.

"Bormisszió" ismét teljesítve - Egy verseny, ahol senki sem lehet szomorú
2024-04-17
Remek hangulatban – a Muslinca Dalárda műsorával, eredményhirdetéssel, kóstolóval és vacsorával – telt a 45. Regionális Borverseny a Zenálkó Etel Óvárosi Közösségi Házban április 12-én. A Csobolyó Borbarát Klub által szervezett hagyományos mustrán helyi és környező települések borászainak 38 nedűjét értékelte a társadalmi és a szakmai zsűri.

"Legyen a vízitúra mindenkié"
2024-04-16
A fenti mottó jegyében rendezték meg a Magyar Vízitúra Szövetség második országos konferenciáját, ezúttal Százhalombattán a Szekeres József Konferencia- és Rendezvényközpontban, április 13-14-én. A szakmai találkozón előadásokkal és számos egyéb programmal – workshopok, képzések, vizsgalehetőség, bemutató, versenyek, hajnali dunai evezés – várták a résztvevőket.

Ismét taroltak a szenior úszók
2024-04-15
45 érmet nyert a Száz Halom Városi Úszó Klub a Hódmezővásárhelyen megrendezett IV. Consolis ASA nemzetközi szenior úszóversenyen. Az egyesület 14 versenyzője 56 számban állt rajthoz, 18 arany-, 19 ezüst- és 8 bronzérmet szerezve.

Verssel, prózával az irodalom szárnyán
2024-04-15
A Magyar Költészet Napján, április 11-én tartotta az idei városi vers- és prózamondó verseny díjátadó gáláját a Hamvas Béla Városi Könyvtár. Az intézmény több évtizedes hagyományra visszatekintő versenyére idén közel 140 diák nevezett, akik közül 34-en vehettek át díjakat; 17-en magyar, 17-en idegennyelvi kategóriában.

Beruházás a fenntartható jövő érdekében
2024-04-14
Kelet-Közép-Európa legnagyobb kapacitású zöld hidrogén üzemét adta át a MOL a százhalombattai Dunai Finomítóban április 11-én. Az ünnepségen jelen volt Vezér Mihály polgármester és Török Sándor alpolgármester is.

Új szín-tér a kulturális életben
2024-04-14
Többfunkciós rendezvénytermet alakított ki a HIT Gyülekezete a Szent István téren található ingatlankomplexum egyik helyiségéből. A bérelt ingatlan felújítását az Önkormányzat is támogatta.

Pályázati felhívás
2024-04-12
Százhalombattai Polgármesteri Hivatal a közszolgálati tisztviselőkről szóló 2011. évi CXCIX. törvény 45. § (1) bekezdése alapján pályázatot hirdet KÖZTERÜLET-FELÜGYELŐ munkakör betöltésére.

Egy pont a Balaton partjáról!
2024-04-10
28-28-as (félidő, hazai-vendég: 17-14) döntetlent játszott idegenben a Százhalombattai KE a NEKA U21 csapata ellen a férfi kézilabda NB II. F csoportjában az április 7-i fordulóban.  A mérkőzésről Tallér Zsolt a battai klub elnöke számolt be.

Impresszum:
Kiadja: PROMOTION SERVICE Nonprofit Kft.
Címe: 2440 Százhalombatta Ifjúság útja 7.
Levelezés: 2441 Százhalombatta, Pf. 101.
Adószám: 11445395-2-13
Főszerkesztő: Kovács Attila
A szerkesztőség címe: Százhalombatta, Ifjúság útja 7. Polgárok Háza 514.
Tel./Fax: (23) 350-099;
Hirdetésszervezés: Darida-Mutafisz Viktória 06 70-413-0817
E-mail: hirtukor kukac mail.battanet.hu
Internet munkák: Fekete János
A weboldal tartalma szerzői jogvédelem alatt áll. Bármely részének másolásával kapcsolatosan minden jog fenntartva.
Tilos az oldalon szereplő tartalmak elektronikus tárolása, feldolgozása, a tartalom kereskedelmi forgalomba hozatala.
Értesüléseket átvenni csak a forrásra való hivatkozással lehet.